[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:25

quibje schreef:
Yep daar ging da over :D

Bummer, maar lief dat jullie meedachten en meekeken. +:)+

pmarena

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 08:15

Als het om een leren dijwrong-seatsaver van Barefoot gaat: die is maar in 1 maat gemaakt en die is voor zowel maat 1 als maat 2 (pommel-) zadels prima geschikt ;)

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 08:21

heb je weer geluk dierfysio

gister weer gereden met mijn zadel, vind het echt heerlijk en mijn maatje ook, zo heerlijk voorwaarts
de dijwrongen weer even iets anders neergehangen, ziet er stoer uit nu ( vin ik dan) en dan maar oefenen totdat ik zonder kan

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 08:52

pmarena schreef:
Als het om een leren dijwrong-seatsaver van Barefoot gaat: die is maar in 1 maat gemaakt en die is voor zowel maat 1 als maat 2 (pommel-) zadels prima geschikt ;)

Goed om te weten, dankje! Ik heb nu de zwarte van Miriam op het oog, hopelijk is dat niet al te lelijk op mijn bruine zadel. Ach, het is het deel waar je op zit, en er komt misschien nog een schaap over ook, dus denk dat dat wel mee zal vallen.

De seatsaver van facebook was er een van kunstleer, en een heel dun, versleten exemplaar zo te zien. Ik wil liever een echt leren. :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 08:53

Die simpele daarvan heb ik er hier ook nog een paar op voorraad liggen, die worden snel "lelijk" ofwel slijten richting zwart zeg maar. Maar werkt als een tierelier +:)+

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 08:57

Ja, ik heb zowel de kustlederen als de lederen versie, en vind het nadeel van de lederen dat die zo dik en stug is, je voelt je paard ineens een stuk minder en hij moet echt ingereden worden.

Die van kunstleer is inderdaad lelijker, maar qua zit vind ik 'm eigenlijk fijner :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 09:00

Vind ik ook :j

Ik vind de oude Barefoots eigenlijk ook fijner, dat was allemaal veel zachter en soepeler :P

Na inrijden is het allemaal wel okee hoor maar het duurt zo'n poos...

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 09:36

zouden die ook op een arizona passen?, pmarena

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 09:53

pmarena schreef:

Ik vind de oude Barefoots eigenlijk ook fijner, dat was allemaal veel zachter en soepeler :P

Daarom heb ik nu een London zonder VPS gekocht.
Heb er alleen nog niet mee kunnen rijden.
Maar had eerder al een BF Cheyenne zonder VPS en dat was fijn.

Pas had ik een Lexington, lag mooi op zich. Maar wat een ellende voor mij :( last van mijn rug of last van de pommel.

Als het vanmiddag droog is kan ik eindelijk mijn zadel testen.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 09:54

Ik heb jullie ook weer gevonden!!

Ik heb voor mijn jonge haf vorig jaar (op de gok) een barefoot barrydale maat 2 gekocht (bruin). Mijn paard was toen nog niet beleerd.

Nu hij beleerd is en hij langzaamaan wat meer aan het werk moet blijkt het zadel voor mij toch niet ideaal te zijn. Het ligt verder wel keurig op zijn rug.

Mijn probleem is dat ik voor mijn gevoel te weinig steun heb aan het zadel, en aan de wrongen heb ik totaal niks. Ik heb korte pootjes, en ik kom niet tegen de wrongen aan.

Welk ander barefoot zadel kunnen jullie mij aanraden? Ik zou het wel heel graag allemaal in het bruin willen houden!

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 09:59

Leuk om alle ervaringen te lezen met de verschillende boomloze zadels.

Mijn Arizona wordt als het goed is vandaag opgehaald en ik ga van het weekend de Freemax Evo testen. Ben heel benieuwd of dat wat is...

Wel heel vreemd net in de laatste dagen dat ik besloten had mijn Arizona te verkopen heeft mijn haflinger aan 1 kant onder het zadel bulten gekregen net schuin naast de schoft. Of het zijn dazen steken of wellicht drukplekken... Heel vreemd. Morgen komt de dierenarts voor de enting dus zal er meteen naar vragen. Heb wel flink gereden afgelopen weekend ivm weekend naar de Veluwe maar had er toch wel altijd een goede pad onder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 10:51

SuperLiesje schreef:

Ik heb voor mijn jonge haf vorig jaar (op de gok) een barefoot barrydale maat 2 gekocht (bruin). Mijn paard was toen nog niet beleerd.

Nu hij beleerd is en hij langzaamaan wat meer aan het werk moet blijkt het zadel voor mij toch niet ideaal te zijn. Het ligt verder wel keurig op zijn rug.

Mijn probleem is dat ik voor mijn gevoel te weinig steun heb aan het zadel, en aan de wrongen heb ik totaal niks. Ik heb korte pootjes, en ik kom niet tegen de wrongen aan.

Welk ander barefoot zadel kunnen jullie mij aanraden? Ik zou het wel heel graag allemaal in het bruin willen houden!

Misschien dat je ergens een bruine Stella kunt vinden?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:04

De Stella is er niet in leer toch? Ik zou wel het liefst een lederen zadel willen..

Ik zat zelf te denken aan de London (hoewel een bruine er dan wss niet inzit) of miss de cherokee (maar daarvan is de classic er volgens mij ook niet in het bruin).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:08

quibje schreef:
zouden die ook op een arizona passen?, pmarena

Ik vind van wel :j

Op een maat 1 sowieso, maat 2 wordt wel kort, dan wordt het zo'n Torsion-zitting zeg maar (die voor de cantle stopt) i.p.v. een Barefoot-zitting die over de cantle heen gaat :P

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:09

SuperLiesje schreef:
De Stella is er niet in leer toch? Ik zou wel het liefst een lederen zadel willen..

Ik zat zelf te denken aan de London (hoewel een bruine er dan wss niet inzit) of miss de cherokee (maar daarvan is de classic er volgens mij ook niet in het bruin).

Is de notting hill (als ik het zo goed schrijf) niets?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:10

Maritje1991 schreef:
pmarena schreef:

Pas had ik een Lexington, lag mooi op zich. Maar wat een ellende voor mij :( last van mijn rug of last van de pommel.

Vanaf een zadel zonder VPS naar een Lexington is ook wel een hele grote stap vanwege het verhoogde VPS achteraan in de Lexington...dat werkt voor heel veel paarden en ruiters niet. Terwijl het voor anderen juist weer ideaal is :)

Maar dat die niet beviel hoeft dus niet aan het VPS op zich te hebben gelegen, kans is groot dat het door het specifieke Lexington-VPS kwam :)

Spannend, ik duim voor je voor vanmiddag +:)+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:14

SuperLiesje schreef:

Balen...ik heb hetzelfde probleem met mijn korte pootjes, heb niks aan kniewrongen maargoed dat had ik bij boomzadels ook al niet :P

Eigenlijk is de JustAdjust hiervoor ideaal met de dijwrongen maarja die komt alleen nog maar in het zwart natuurlijk.... je zou kunnen proberen of je met een London, Cherokee, Stella of Notting Hill wel bij de kniewrongen kunt komen, of op zoek gaan naar een nieuw zadel met dijwrongen?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:17

pmarena schreef:
Maritje1991 schreef:

Vanaf een zadel zonder VPS naar een Lexington is ook wel een hele grote stap vanwege het verhoogde VPS achteraan in de Lexington...dat werkt voor heel veel paarden en ruiters niet. Terwijl het voor anderen juist weer ideaal is :)

Maar dat die niet beviel hoeft dus niet aan het VPS op zich te hebben gelegen, kans is groot dat het door het specifieke Lexington-VPS kwam :)

Spannend, ik duim voor je voor vanmiddag +:)+

O nee zo bedoelde ik het niet :P
Maar ik vond het ook een super stug zadel. Tussentijd ook veel boomzadels gehad, nu sinds 2 weken weer barefoot. En nu volhouden, want voor haar is het nu goed.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:19

SuperLiesje schreef:

Mijn ervaring is dat ik met mijn korte pootjes niet bij de wrongen van de London kwam, toen kocht ik een Cherokee (dacht dat dat beter zou zijn) maar daar had ik hetzelfde probleem.

Enige uitkomst was de wrong-seatsaver :j Die zou je dan op een Cheyenne of Atlanta kunnen leggen. Tenminste, dat zijn mijn opties nu (heb de wrong-seatsaver op een cheyenne en cherokee getest)

Op de Cherokee ging ook best, dan konden langere ruiters met kniewrongen rijden en ik haalde die er af en plaatste dijwrongetjes. Nu staat de Cherokee toch in de verkoop, omdat ik met mijn kuit op het randje van het zweetblad aan moest drijven, én het wel 'erg veel zadel' op mijn poown van 1,40 was.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:20

De Cherokee en London lijken mij ook de kniewrongen (kniestukken) op dezelfde plaats te hebben, alleen de vorm van het zweetblad is wat anders afgewerkt :)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:36

Ik heb het idee dat het bij de Barrydale komt door de vorm van de kniewrongen, op de 1 of andere manier lopen die zo dat ik er niks aan heb. Ik heb wel eens op de London van een vriendin gezeten en daar zat ik voor mijn gevoel een stuk steviger in :)

Ik zit net even foto's van mezelf te bekijken, en daar lijkt het net of ik er wel tegenaan kom :P Ik zal even kijken of ik er ook 1 kan oploaden! Misschien zou ik nog wat met de beugelophanging kunnen doen?

Afbeelding

Op de 1 of andere manier kom ik niet op/tege de wrong maar blijft mijn been er net iets achter liggen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:01

Nou, m'n boomzadel staat tk, hopelijk snel weg zodat ik een London kan aanschaffen.
Kan tot die tijd een cheyenne lenen, maarja, kan er voorlopig toch niet op....

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:02

pmarena schreef:
Die simpele daarvan heb ik er hier ook nog een paar op voorraad liggen, die worden snel "lelijk" ofwel slijten richting zwart zeg maar. Maar werkt als een tierelier +:)+

Hmmm, wakostda? :P

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:08

SuperLiesje schreef:
Ik heb het idee dat het bij de Barrydale komt door de vorm van de kniewrongen, op de 1 of andere manier lopen die zo dat ik er niks aan heb. Ik heb wel eens op de London van een vriendin gezeten en daar zat ik voor mijn gevoel een stuk steviger in :)

Ik zit net even foto's van mezelf te bekijken, en daar lijkt het net of ik er wel tegenaan kom :P Ik zal even kijken of ik er ook 1 kan oploaden! Misschien zou ik nog wat met de beugelophanging kunnen doen?

Op de 1 of andere manier kom ik niet op/tege de wrong maar blijft mijn been er net iets achter liggen

Ik heb zelf ook een barrydale en heb ook de indruk dat ik niet echt heel veel aan de kniewrongen heb. Omdat mijn paardje nog niet goed ingereden is en ik zelf weinig tijd heb rijd erg weinig en heb er ook helaas nog geen foto's van maar zal er een volgende keer eens beter op letten. Zelf ben ik 1.72 en heb vrij lange benen. Ben dus ook niet super klein ofzo.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:16

Maaike, ik ben 1,73 :) dus ook niet echt klein ofzo!