Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 08:16

Inderdaad schandalig! Mij staat bij dat er levenslange garantie op de boom zit omdat het carbon is, toch?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:06

Maar is het echt de boom zelf die gebroken is? Want dan is het maar een kwestie van een andere boom erin steken toch..? Of begrijp ik het verkeerd en is er iets in de zitting zelf stuk dan? Aangezien het 1300 euro zou kosten?

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:36

Schandalig. Mijn tip: haal je engels op en neem contact op met Wow zelf ipv de fitters voor je boom. Bij een defect aan mijn (stokoude) boom hebben ze het gratis gerepareerd, hoefde alleen verzendkosten te betalen. Had ik het via de fitters gedaan was het heel anders afgelopen vrees ik. Je kan altijd contact opnemen, als ze het niet gratis doen ga je toch weer terug naar de fitter die je een deugdelijk product en deugdelijk advies moet leveren.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:40

Zinn schreef:
Maar is het echt de boom zelf die gebroken is? Want dan is het maar een kwestie van een andere boom erin steken toch..? Of begrijp ik het verkeerd en is er iets in de zitting zelf stuk dan? Aangezien het 1300 euro zou kosten?

Ik denk dat ze echt de boom bedoelt en niet de headplate.....

Venetia, waarschijnlijk heb jij je wow nieuw gekocht ?
Want je hoort wel vaker dat de garantie op een zadel verloopt als het zadel wordt verkocht. Wel een vreemde situatie, want waarom zou dan de garantie vervallen.......

Vervelende is gewoon dat je nooit kan bewijzen dat de boom al was gebroken toen de fitter de eerste keer langs kwam. Toen deed je paard ook nog niet vervelend met opzadelen begreep ik ?
Plooi in de zitting zegt niet zoveel dacht ik hoor. die zit er ook als je zadelboom gewoon nog goed in orde is , door veel gebruik komt die "plooi" erin.
alhoewel ik nu bedenk dat een zadelmaker me vorig jaar eens vertelde dat b.v. een plooi bij een Ainsley er zeker op kan duiden dat de zadelboom binnen ... tijd wel eens kon gaan breken. Geen enkel idee of dat bij een wow ook zo is. Ik denk het eigenlijk niet, wow leer is zo zacht, daar komt snel een kras of plooi in.
Laatst bijgewerkt door Maris op 07-08-13 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:42

ahja,ok, als wij het hier gewoon over boom hebben, bedoelen we hetzelfde als headplate, daarom ^^

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:10

Mijn zadel was allesbehalve nieuw, minimaal derdehands. En een van de eerste versies van Wow.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:55

Venetia schreef:
Mijn zadel was allesbehalve nieuw, minimaal derdehands. En een van de eerste versies van Wow.

dan was de service +:)+ zoals het ook eigenlijk hoort....

taniaP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:16

Ik heb wow zelf al meermaals gecontacteerd, hun antwoord was "dat komt er van met een 2de hands zadel" en "bent u misschien verzekerd voor zo'n dingen".

Dan denk ik, zijn jullie niet verzekerd voor de onbekwaamheid van jullie fitter?

Normaal gezien kan je gewoon de boom vervangen maar ik heb toch zooooooo een oud zadel volgens hun (6 jaar), en die heeft een andere boom, een vele sterkere (dat heb ik al gemerkt?!), waardoor ze echt een volledig nieuwe zitting moeten gaan maken en die kost 1300 euro.

Ik had mijn paard nog maar 3 weken toen ik het zadel kocht, het is een Arabier, in de winter, hij stond nogal fris, maar toen stampte hij niet of werd hij nog niet gek als ik een ander zadel oplegde. Het is echt begonnen met de Wow..

Ik maak er vooral een probleem van omdat ik de fitter speciaal liet komen met de bezorgdheid dat er iets mis was met het zadel, toen was die zowieso, 100% zeker stuk, en toen had ze het ook niet gezien. Waarom zou ze het de eerste keer dan wel moeten gezien hebben?

Ik heb voor het 2de hands zadel 1200 euro betaald. Nu wil de fitter mee uitkijken voor een andere 2de hands zitting, maar zeker niet gratis. Iedereen weet dat mij dit 100den euro's gaat kosten, en ik vind dat dat niet voor mij is. Ik ben al zeker 500 euro kwijt aan dierenarts kosten door dat stomme zadel! En het ergste vind ik dat ik op het punt heb gestaan om mijn, toch wel zeer gek paard, weg te doen. Terwijl hij echt pijn had en mij iets wou duidelijk maken. Iedereen op de manege zei "doe die toch weg, je ziet dat daar mentaal iets mis mee is". Je moet ze nu maar eens zien kijken, met mijn Wintec zadel :p , zo'n braaf, rustig paardje!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:00

Mijn zitting ligt momenteel bij WOW ter reparatie (bevestigingsplaatje headplate heeft iets los gelaten) en toen ik ze daarover mailde met wat foto's werd er absoluut niet moeilijk gedaan of überhaupt gevraagd hoe oud het zadel was. Kon 'm zo opsturen en ze zouden hem repareren! Wat mij betreft super service dus (al moet ik 'm nog wel terug krijgen, duurt hopelijk niet lang meer :Y) )!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:08

Wat vreemd allemaal...

taniaP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:57

Ze doen wel moeite hoor, ik krijg steeds snel antwoord zowel van de fitter als Wow, en ze zoeken naar een oplossing. Ik hoop nog op een goede afloop :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:17

Maar vragen ze ook of je deze nieuw of tweedehands hebt gekocht? Lijkt mij verder niet relevant om aan te geven als je deze wilt laten maken toch?

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:13

Omdat ik twijfel aan de kwaliteit van mijn huidige Wow beugelriemen, zit ik erover te denken om andere riemen aan te schaffen. Iemand anders ook dunne goede beugelriemen die in het donkerbruin verkijgbaar zijn al dan niet webbers of met gesp en leren hoesje aan de onderzijde? Hoe zijn jullie ervaringen met de beugelriemen van Wow, vinden jullie ze ook tegenvallen qua kwaliteit (bij mij rekken de gaatjes uit en binnenste beschermlaag is weggeschuurd, bij nog geen jaar niet intensief gebruik)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:22

Beugelriemen wow zijn niet wow .
Die van stubben zijn beter

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:32

Ik vind die van Stübben helemaal niet fijn :n
Ze kunnen niet opgestoken worden en ze waren binnen no time stuk.
Ik heb gewoon beugelriemen van Wintec of Thorowgood, zijn allebei fijn, kunnen tegen een behoorlijke stoot (ze hebben het bij mij zwaar te verduren in het zeewater), makkelijker te bevestigen dan de Stübben beugelriemen en kunnen opgestoken worden.

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:35

Heb je de mono-riemen Zinzi?

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:50

Wintec riemen zijn wel top ja Aimee, heb ik voor mijn Wintec ook gehad. Goede kwaliteit

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:06

ik heb de soft beugelriemen van stubben, gewoon met de sluiting beneden aan bij de beugels. Die bevallen wel goed.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:18

Ja, die mono beugelriemen van Stübben werden door een bepaalde Wow zadelmaker verkocht. Ze hebben het bij mij ongeveer een half jaar uitgehouden.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:52

Heb die mono riemen idd.
Deze heb ik nog niet zo lang . Maar bevallen tot heden goed .
De riemen die ik er toen bij kreeg werden ruw en snel lelijk .
Vondt die kwaliteit helemaal niet passen bij zo, n duur zadel .
De stubben riemen kocht ik van Sansje hier op Bokt .

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 20:20

Ik heb mono riemen van Prestige, super fijn!!

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:53

Bij mij is onlangs de zadelpasser geweest voor het nakijken van mijn Wow zadel en zij had het ook over de slechte kwaliteit van de Wow beugelriemen. Echter zei ze ook dat de mijne er nog super uitzagen en dat die waarschijnlijk nog van een vorige editie waren, aangezien de bijgeleverde beugelriemen van de Wow het meestal niet langer dan een jaar trekken. Mijn Wow beugelriemen zijn intussen al ruim vijf jaar oud en zijn zéér intensief gebruikt (endurance, trektochten, wandelingen etc.)

Bij het nieuwe zadel van mijn jonge paard heb ik leren Bates beugelriemen:
Afbeelding
Die lijken me ook goed van kwaliteit en zijn ook mooi afgewerkt. Jammer genoeg heb ik ze nog niet veel kunnen gebruiken dus ik kan nog niks zeggen over de levensduur.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 06:59

Oh ziet er goed uit! Dat is 'gewoon' de leren variant van de Wintec beugelriemen, dat zit wel goed met de kwaliteit :)

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 08:01

Heb ik ook al naar zitten kijken maar twijfel of het bruine leer niet te licht is en ik heb vrij lange benen en nu 34" riemen. Bates gaat volgens mij maar tot 32".

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:51

ik heb voor mijn wow ook altijd wintec en/of bates beugelriemen gehad, gebruik ze nu nog op andere zadels tot mijn wow beugelriemen het opgeven...ben er heel tevreden over, ze gaan ontzettend lang mee :)