Zinn schreef:Maar is het echt de boom zelf die gebroken is? Want dan is het maar een kwestie van een andere boom erin steken toch..? Of begrijp ik het verkeerd en is er iets in de zitting zelf stuk dan? Aangezien het 1300 euro zou kosten?
Ik denk dat ze echt de boom bedoelt en niet de headplate.....
Venetia, waarschijnlijk heb jij je wow nieuw gekocht ?
Want je hoort wel vaker dat de garantie op een zadel verloopt als het zadel wordt verkocht. Wel een vreemde situatie, want waarom zou dan de garantie vervallen.......
Vervelende is gewoon dat je nooit kan bewijzen dat de boom al was gebroken toen de fitter de eerste keer langs kwam. Toen deed je paard ook nog niet vervelend met opzadelen begreep ik ?
Plooi in de zitting zegt niet zoveel dacht ik hoor. die zit er ook als je zadelboom gewoon nog goed in orde is , door veel gebruik komt die "plooi" erin.
alhoewel ik nu bedenk dat een zadelmaker me vorig jaar eens vertelde dat b.v. een plooi bij een Ainsley er zeker op kan duiden dat de zadelboom binnen ... tijd wel eens kon gaan breken. Geen enkel idee of dat bij een wow ook zo is. Ik denk het eigenlijk niet, wow leer is zo zacht, daar komt snel een kras of plooi in.
Laatst bijgewerkt door Maris op 07-08-13 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt