Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:38

CK88 schreef:
Bovenstaande singel lijkt mij ook prima. Maar hij is alleen breder in het midden? Geen extra schuim op het borstbeen of iets? Mijne vond de singel van mijn springzadel (springflap) altijd veel fijner, dus denk dat ze dit ook een stuk prettiger vind :)

Er zit een soort van luchtkussentje in het midden. Net als bij de Wintec Cair zadels.

vencedor

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:10

Zoooo gisteren mn zadel opgehaald en er zelfs weer een voor terug gekregen! Eind vd week komt hij langs. Zou eigenlijk donderdag zijn maar dan heb ik weer een oudergesprek + externe instantie dus daar moet ik wel heen! Zo even kijken wat voor iets ik heb gekregen, zusje heeft hem omgewisseld.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:29

Heb nu de steffen's. Dat word denk ik niet mijn keus! Zitvlak is te breed voor mij, vind persoonlijk de wrongen te heftig(heeft wat weg van anatomica). Wel een heel mooi zadel op te zien en ligt op paard ook goed.

Weet iemand of de wölfgang minder diep is dan de icon?

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 10:18

Vencedor ik dacht dat de wolfgang minder diep is dan icon.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:12

Er is 1 type zadel die extra smal is (als je erop zit), welke dat was weet ik niet maar ik weet nog dat ik die te smal voor mijn voorkant (rijd me nog wel eens open) en ben voor de wolfgang gegaan.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:15

Ik denk de Icon Coda CK88.

Verder weet ik niet welke vlakker is, maar vond die Wolgang modellen ook vreselijk zitten.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:16

Extra smal is de icon! dit zadel wat ik nu heb ik ook niet geschikt voor mij zei hij. Ik citeer " je zult er wel door uitelkaar getrokken worden maar paard is prioriteit 1 op dit moment." schoft gebied moet vrij zijn en dat is ook!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:39

Zucht... Ik was al helemaal in mijn "nog 2 weken *\o/* " modus, maar het lijkt er op dat het nog wel een paar weken extra gaat duren.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:41

Ik hoop wel dat mijne 'gewoon' met 8 weken komt. Hoe hebben jullie om een leenzadel gevraagd? Ik wil eigenlijk ook wel een leenzadel, ik maak op het moment alleen buitenritten maar het zadel wat ik nu gebruik past voor geen meter :\ het dekje schuift er steeds helemaal onderweg en de zit is veel te hard. Ik durf alleen niet te vragen :P

LotteEnRypke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:43

Balen Manic, heb je bericht gehad dat het later wordt? Wat is hun indicatie en hun reden?
Ik ben nog niet eens 4 weken wachten onderweg... pfff (al maakt het leenzadel een boel goed :) )

CK88: gewoon vrijblijvend informeren of er een zadel beschikbaar is dat (naar verwachting enigszins) past. Nee heb je...

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:04

Mijn stalgenootje heeft gebeld om te vragen wat de status was. Ze zijn nu zadels aan het leveren die half januari besteld zijn en die van mij is pas 10 februari besteld :-/

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 16:10

CK88 ik heb toen gewoon een berichtje gestuurd met de vraag of ik een leenzadel kon krijgen. Het liefst het model dat ik ook besteld had. Zijn ze heel makkelijk in!
Manic jammer dat het nog even duurt! Bij mij duurt het ook nog wel even. Heb nog steeds de samples van het grijze leer niet gehad en zolang ik die niet heb, kan ik ook geen keuze maken en het zadel niet gemaakt.. Maar wat LotteEnRypke ook zegt, het leenzadel maakt een hoop goed!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 23:39

Wat een geweldige mensen daar bij customs, mijn zadel ligt 2 weken voor op schema, ik krijg een leenzadel thuisgestuurd en mijn hoofdstellen zijn al in de maak! Super communicatie daar, kijk al helemaal uit naar mijn nieuwe zadel! :D *\o/*

Annuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 00:09

Hier dan eindelijk een aantal foto's van me zadel.. ( was het topic ff kwijt )
Binnenkort even rijfoto's maken.

Afbeelding

Op me paardje (haflinger)
Afbeelding

Icon Flight met oranje (donker) piping, en licht stiksel
Afbeelding

Annuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 00:15

CK88 schreef:
Wat een geweldige mensen daar bij customs, mijn zadel ligt 2 weken voor op schema, ik krijg een leenzadel thuisgestuurd en mijn hoofdstellen zijn al in de maak! Super communicatie daar, kijk al helemaal uit naar mijn nieuwe zadel! :D *\o/*

Dan heb je geluk CK88, ik heb 13 weken moeten wachten voordat hij er was. Ben er wel super blij mee en de service was ook super!

Singel was voor mijn haf ook echt moeilijk, dressuur zadel op een haf (middel lange zweetblad) kom je al snel op een 45cm uit. Uiteindelijk een gevonden bij het Gareel in Schijndel (Passier, wilde ook graag anatomisch gevormd, elastiek aan beide kanten, bevestigingshaak en soepel zacht leer)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 00:21

Prachtig zadel de bruine! Zo krijg ik hem ook met oranje stiksel ;)

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 10:00

Heel mooi Annuh. Dat bruin staat erg gaaf op je lichte haflinger.
CK88 wat fijn dat je een leenzadel krijgt!

Ik krijg begin volgende week vier samples grijs leer toegestuurd. Zodra ik die heb kan ik een keuze maken van wat ik wil en dan kan m'n zadel verder afgemaakt worden. Dus het zal bij mij nog wel even duren!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:02

Heel mooi Annuh. Ik krijg hetzelfde model, maar dan in zwart.
Zie dat jij de 'lappen' onder aan de zweetbladen ook niet hebt. Heb ook besteld zonder.

Hoe rijdt het?

@ CK idd super service. Hoop dat mijn zadel ook redelijk op tijd klaar is.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:51

Nou die van mij loopt behoorlijk achter op schema, dus het verbaast me dat die van jou voor loopt. Heb jij er een kunststof boom in? Ik begreep dat de zadels met houten boom vertraging hadden door een partij mindere bomen.

ik heb inmiddels een leenzadel, alleen is mijn paard nu stok en heel raar kreupel :-/

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:08

das minder manic.
annuh, mooi zadel!!! mag ik je een tip geven. kort je beugelriemen wat in. Dat uiteinde van de riem schiet voor of achter je beugelriemen door en als ie er wel tussen blijft zitten heb je zo'n dikke frot tussen je benen en het zadel.
Met een scherpe schaar knip je er zo een schuine punt aan.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:08

Mijn oorspronkelijke zadel was er met 5 weken omdat sommige modellen in voorproductie waren gegeven. Heel mooi Anne!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:13

Mooi zadel, had niet verwacht dat oranje zo mooi zou zijn!

Hier rijdt ik nu een week met de steffen's zit eigenlijk wel oke. Vooral dat de zit niet zo diep is vind ik fijn. Ben minder te spreken over het aansingelpunt. Doordat er nog een stuk wrong onderzit en daar je singelstoot aanzit komt er veel druk op te staan richting het schouderblad. Ik heb dIT nu opgelost door voorste singelstoot twee gaatjes losser te doen dan de achterste.

Woensdag weer een meeting.

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:20

ben benieuwd hoe t met de spieropbouw is woensdag.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:23

Ik ook! De " kuilen" zijn verdwenen. Maar of er genoeg spier opzit is even afwachten!

Annuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:28

[quote="sandyjorgen"]das minder manic.
annuh, mooi zadel!!! mag ik je een tip geven. kort je beugelriemen wat in. Dat uiteinde van de riem schiet voor of achter je beugelriemen door en als ie er wel tussen blijft zitten heb je zo'n dikke frot tussen je benen en het zadel.
Met een scherpe schaar knip je er zo een schuine punt aan.[/quote

Dank jewel voor je tip, heb inmiddels wel nieuwe beugelriemen in dezelfde kleur als het zadel. Deze zijn ook te lang, op een hoogte tot de hoesjes afknippen denk k.