mexicaans hoofdstel in lak Horsea

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 21:16

Thirza

Re: mexicaans hoofdstel in lak Horsea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 23:56

Die stiksels op dat rondje vind ik dan weer helemaal niks, verder vind ik hem heel mooi.
Ti's dat ik net n nieuwe heb

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 00:22

Kwa lage neusriem en evt gecombineerde neusriem los daar bij te komen
Beide kanten vestelbaar dus vast in het koptstuk
Anatomisch koptstuk waar de neusriem dus niet meer overheen of door hoeft te lopen door de beide kanten gespen.
Kleur: tobacco in of ex lak

Losse neusriemen laag. mexicaans en gecombineerd. Het hoofdstel is dan makkelijk aan te passen door enkel de neusriem te verwisselen. :j

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 00:30

Seven, pracht idee (was ik ook al aan t denken) maar is er veel animo heen? We weten dat het voor het paard beter is, maarja op een anatomisch kopstuk kan geen steentjes frontriem hè. >;)

Zou zelf wel gelijk een anatomisch gevormd lakhoofdstel kopen met lage neusriem als het in lak is én de kleur past bij mijn zadel. En het moet goed aansluiten, dit gebeurt bij veel anatomen niet.

Weet je wat me wél fijn lijkt (behalve als het stuk gaat)? Een bakstuk waarbij het enige gespje bij het bit zit op de bakken ( :+ ). Als je het voor één paard koopt zou ik al gelijk de overbodige prul eraf snijden.
Horsea wou toch exclusief gaan... :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 00:32

Ik ga het wel even kliederen (ben geen prof).

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 00:34

Waarom niet ik heb op mijn kopstuk ook gewoon een andere frontriem, alle riemjes kunnen gewoon los aan beide kanten dus dan schuif je hem er zo om :D

ik heb trouwens dit hoofdstel daar zie je ook het kopstuk deze bevalt top, geeft ruimte voor de oren en behoud de bewegings ruimte voor de atalas en het hoofd
http://www.agradi.nl/cdn/media/products ... 039148.jpg

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 00:39

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 00:42

Dat vind ik niets heb het geprobeerd bij een 2 dieren die geen druk achter de oren kon hebben beide deden ze niets anders dan schudden en tegen de hand gaan als ze in de oprichting liepen, dan drukte dit kopstuk achter de atlas en die druk is ook niet prettig. Met net zo'n kopstuk als die van de br liepen ze wel weer fijn. Het hoofdstel laat de atlas en hals vrij maar ook de oren blijven vrij van druk.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 21:32

bedankt voor de tips! ik ga het even uitgebreid doorlezen en ik kom hier op terug!

proefmodellen zijn te bestellen!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:36

xSlvna schreef:
Seven, pracht idee (was ik ook al aan t denken) maar is er veel animo heen? We weten dat het voor het paard beter is, maarja op een anatomisch kopstuk kan geen steentjes frontriem hè. >;)

Zou zelf wel gelijk een anatomisch gevormd lakhoofdstel kopen met lage neusriem als het in lak is én de kleur past bij mijn zadel. En het moet goed aansluiten, dit gebeurt bij veel anatomen niet.

Weet je wat me wél fijn lijkt (behalve als het stuk gaat)? Een bakstuk waarbij het enige gespje bij het bit zit op de bakken ( :+ ). Als je het voor één paard koopt zou ik al gelijk de overbodige prul eraf snijden.
Horsea wou toch exclusief gaan... :)

snap ik. met jasjes lukt me dat ook prima. alleen de leermaker wil niet een hoofdstel maken van een model zeg maar!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:37

Thirza schreef:
Die stiksels op dat rondje vind ik dan weer helemaal niks, verder vind ik hem heel mooi.
Ti's dat ik net n nieuwe heb

misschien wel een idee om dat er af te laten :)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:38

en dan dus

zwart
choco
tabaco

cob en full?

van t mexicaanse hoofdstel?

en lage neusriem choco en zwart?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:39

Hoe bedoel je, niet van een NIEUW model? Of voor één paardenhoofd... ik snap het niet precies.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:40

Wat is het verschil tussen choco en tabacco? Ik denk sws dat je (welke kleur dan ook) wegkrijgt als je een bestelling doet. Cognac vind ik ook een mooie kleur, maar hiervan word denk ik maar weinig verkocht. Ofja minder dan zwart en bruin uiteraard...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:41

Tobacco lage neusriem ja :j

Ik zou eerder voor zoiest gaan as ik aan gaf standaard hoofdstel en dan de neusriem bij uit te zoeken lage gecom en mex in de drie kleuren zwart choco en tobacco.
Dan kunnen mensen zelf kiezen welke neusriem ze nemen en heb je een veel bredere verkoop vooral als de neusriemen dan ook los zijn te kopen en makkelijk te verwisselen.

Choco is donker chocolade kwa kleur
Tobacco is een warme rood bruin

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:42

ik bedoel ik kan niet een hoofdstel voor een klant leveren.bijv paaars onderlegd. dan moet ik gelijk meer afnemen.

tabacco is wat lichter. zie foto vorige pagina.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:43

voor vaste klanten bied ik dat al aan. nadeel is alleen dat mensen op een gegeven moment alleen nog maar neusriemen bestellen ipv hoofdstellen

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:45

Tobacco is zoals deze kleur staal, word in gebruik warmer wat roder:
Afbeelding

Dat is enkel het geval als je volledige neusriemen verkoopt die op elk hoofdstel gemaakt kunnen worden en ik heb het over een neusriem die aan 2 kanten verstelbaar is en dus enkel op een hoofdstel kan met vaste neusriem delen waar de gespen aan moeten :D Dus ze moeten dan wel eerst dat hoofdstel aanschaffen.

zoals deze maar dan zit het deel op het hoofd aan het kopstuk vast
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Seven op 27-12-12 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:46

Een compleet hoofdstel vind ik zelf fijner. Ook voor de verkoper ja.

Maar wat versta je onder 'meer' bij bijvoorbeeld paars onderlegd, bij welk aantal word dat denk je wel gewoon gemaakt?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:47

Seven wat je zegt ziet eigg wél mooier uit, denk ik, maar onhandig, zou t zelf niet kopen. Als wat stuk gaat...

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:48

als ik bijv minimaal 5 dezelfde bestel worden ze zelf gemaakt. ik kan in principe alles bestellen wat ik wil. alleen deze leerfabriek wil niet dat ik een model een keer bestel.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:49

Je koopt ook een compleet hoofdstel maar kan dan alle type neusriemen er los bij aan schaffen :D
Dat lijkt mij ook voor de koper handig dan hoef je als je allround rijd enkel de neusriem te wisselen en niet meerdere gehele hoofdstellen te hebben.

.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:50

Nee het zou juist fijner zijn omdat de klant eerst een compleet het hoofdstel van horsea moet kopen en dan evt kan uitbreiden met andere neusriemen. En stel dat er een onderdeel kapot dan zou die apart leverbaar kunnen zijn zonder weer gelijk een heel nieuw hoofdstel te moeten aanschaffen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:51

Ja logisch ook, iedere keer 1 hoofdstelletje maken zou ik gek van worden.

Maar stel je besteld 5/10 hoofdstellen met een 'speciaal' kleurtje (niet meer wat die krijg je misschien lastiger weg) zodat je ook wat exclusiever werkt.
Bijvoorbeeld Tobacco met champagne onderlegd, of zwart met grijs onderlegd.

Qua kosten verschilt het niet veel, heb zelf eens 16 hoofdstellen in de kast gehad (met een bit), vond ik handiger dan bit/neusriem wisselen, gewoon hét hoofdstel pakken. Weet niet waar jij zin in hebt :o

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:53

Ja precies :D Luz

Ik heb in totaal ook ruim 10 hoofdstellen maar ik wil juist graag de neusriem kunnen wisselen en niet zowel hoofdstellen aan houden voor 2 paarden.
En iets passend vinden voor bij mijn zadel kwa kleur is gewoon niet te vinden enkel br heeft deze maar heb al 2 br's