ervaringen massimo dressuurzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janssenf

Re: ervaringen massimo dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:18

Twinkelbell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:22

Loes'sCorner schreef:
Dat weet ik dus ook niet, mij fjord heft de rode boom, en vraag me af wat dat dan in massimo ongeveer zou zijn dan zou ik voor een tweedehandse kunnen kijken.
Toch moet het verschillen want volgens de wintec meter kwam mij haf op ongeveer maar 35/36 uit en heeft echt 39 in massimo.

Ik heb ergens nog een boekje van Massimo liggen, daar staat een plaatje in met allemaal boombreedtes. Zal het opzoeken en het plaatje uploaden.

Twinkelbell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:46

Ik heb mijn wintec boom op het plaatje gehad, het komt redelijk overeen.

Afbeelding

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:59

Een mede bokker wees mij op dit topic. Omdat ik zelf op zoek ben naar een nieuw zadel, maar vind het zo moeilijk! Mijn mening ging al richting Massimo, maar nu ik dit zo lees allemaal word die mening alleen maar sterker! Eerst het weekend mijn zadel maar te koop zetten.

janssenf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:50

Marjan1986: 24 juni aanstaande (volgende week zondag) organiseren wij een (gratis) informatie-ochtend over (ondermeer) de Massimo zadels. Er wordt veel informatie gegeven, er is alle ruimte om vragen te stellen en veel modellen worden gedemonstreerd en kun je eventueel proberen. Kijk voor meer informatie op http://www.equimaro.nl/zadels/zadelserv ... nd-zadels/

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 17:16

bedankt voor de reactie! Helaas is 't voor mij een rit van dik 200 kilometer. Was 't een stuk dichter bij geweest dan was ik zeer graag met pony langs gekomen!

janssenf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 17:24

dat is inderdaad een flinke afstand. het is ook mogelijk om dezelfde clinic bij jou op locatie te organiseren. als je een aantal personen bij elkaar kunt krijgen komen wij langs met een serie zadels die gedemonstreerd en geprobeerd kunnen worden (waaronder de Massimo zadels). zie hiervoor http://www.equimaro.nl/zadels/zadelserv ... er-zadels/

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 17:55

Dat zou ook nog een optie zijn! Zal eens overleggen op stal. Aangezien ze zo'n 30 pension klanten hebben.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:52

Wie kan me vertellen of er ruimte verschil zit in de trail en de dressuur II kwa zitting?

Ik heb intresse in een trail tweedehands, maar dat is een 17,5 inch zitting, en de dressuur II die ik heb is 18 inch.
Volgens MAssimo zelf scheelt het 2 cm, maar ik weet dat de ruimte ook afhankelijk is van de diepte van de zitting zeg mar, mensen hier die er ervaring mee hebben?

Heb maat 44/46.... :D

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:07

De trail valt iets kleiner dan de Dressuur II weet ik uit ervaring. Welke boommaat moet je hebben? Ik krijg een dezer dagen een Trail binnen in 18,5" met boommaat 36 in het zwart die maar heel kort gebruikt is, omdat de ruiter er een wilde met langere zweetbladen. Zij heeft normaal ook een 18" maar zit heel fijn in de 18,5". Dit heeft te maken met de ribbelzitting, daardoor is de zit wat meer opgevuld en daardoor wat kleiner.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:15

@melrovers , ok, dan word dat lastig, mijn budget is alleen niet heel erg groot in de zin dat ik een duur zadel kan aanschaffen. ( grote DA rekeningen.... )
Ik heb mijn jonge paard nu opgemeten op een rode boom van wintec, ik wilde de mal eens uitprinten en kijken waar dat op uit komt want ik weet niet of er veel verschil in de maten zit van bv massimo en wintec.

Mijn haf heeft bv maat 39 van de dressuur II terwijl ik hem gisteren ter vergelijking van Wintec op een witte boom meet, wel bijna aan het einde van wit en dan is het toch een verschil lijkt me.
Wit komt meen ik overeen met 35 bij wintec?

Hoier de 18'' dressuur II op mijn haf, heb er wel een Mattes schaap op de zitting, vind ik fijn :D :

Afbeelding

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:28

Ik denk niet dat Wintec en Massimo te vergelijken zijn... Sowieso zit Wintec óf goed óf niet. Massimo is veel beter aan te passen. De Wintec gaan die vorkjes alleen om het voorste stukje, niet over de gehele boom en pasvorm van het zadel.

@Loes'sCorner: Ik heb een 17,5 dressuur II en een 18,5 trail. Met jouw maat en als ik die foto zie zou ik zeker voor een 18,5 gaan (en sorry, het bontje van je zadel halen want je gaat op de lepel zitten).
Ik heb zelf maat 38/42 (ik kan enorm schommelen wegens tarwe allergie) en vind de 17,5 (dress II en trail) al aan de krappe kant.

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:48

@Loes"sCorner dit zadel kan ik niet voor de helft van de nieuwprijs wegdoen, hij is maar kort gebruikt. En als je nu een boom 39 erin hebt zitten maakt de 36 niet veel kans. Nu al laten verbreden zou ik niet doen, dan ben je gelijk de speelruimte kwijt als hij weer gaat groeien.
Als ik de foto zo zie zou ik jou niet in een 17,5" trail zetten eerlijk gezegd, dat is niet zo fijn voor je paard. Doordat je dan te ver achterop het zadel komt te zitten komt er teveel druk achteraan. Het bontje zou ik er persoonlijk ook niet op doen. Ik heb zelf maat 38 en pas mooi in een 17,5" van de Dressuur II.

De Tolt II zou natuurlijk ook een optie kunnen zijn, die heeft een plattere zitting en kan je krijgen met gladde zit, dat geeft weer iets meer ruimte om te zitten. En de Tolt II is weer net zo kort als de Dressuur II, wat ook fijn is voor je paard. De Trail met gewone kussens is in maat 17,5" 4 cm langer dan de Dressuur II, ook weer iets om aan te denken!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:52

het ging er eigrnlijk ok niet om de twee te vergelijken, ik heb een wintec boom meter, gewoon zodat ikzelf in de gaten kan houden of mijn paard afvalt en smaller en breder word kwa boommaat, vandaar dat ik opnoemde de rode boom :-) begrijp je.

verder ia het mijn haflinger die een maat 39 heeft, ik ben opzoek naar een zadel voor mijn jonge fjord en die heeft een smallere boom nodig en dus geen 39 zials mijn haf heeft.

er worden nu dus 2 dingem door elkaar gehaald hier.

ik heb de boommeter gebruikt om ongeveer te kijken hoeveel t scheelt tussen de fjord en de haf, dat scheelt dus 1/2 boommaten.
Laatst bijgewerkt door Woody2015 op 18-06-12 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:55

Oh oke, maar alsnog gaat het wel om jouw kont in de zadels? :) (kan het even niet anders verwoorden :') )

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:57

Hahaha, lekker door de war alles dus :P .
Wel slim dat je dat in de gaten houdt met die boommaten.
Ik denk dat je dan gewoon marktplaats en bokt markt goed in de gaten moet houden voor een gebruikt zadel, en dan maar hopen dat het juiste zadel voorbij komt.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:59

ja hihi, mijn kont in de zadels, maar een maat kleiner word voor mij dus echt te krap, duidelijk.

( sorry voor de typfouten, zit op mobiel)

hey was gewoon een mooi zadel voor eem mooie prijs.
gewoon verder zoeken.

ja het werkt zo wel heel goed het in de gaten houden van breedte.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:06

Ik denk dat ik voor de Massimo II ga. Nu eerst mijn eigen zadel verkopen. Wat voor tinten bruin zijn er? en is elk dressuur zadel in bruin te krijgen van Massimo? En zit er kwa kleur ook verschil in de prijs?

Dit is de fjord waar het om gaat.

Afbeelding

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:25

Dan is het duidelijk :D. Ik zou idd gewoon echt voor een 18,5 gaan. Dan zit je altijd goed (letterlijk :') ). En er word vrij veel aangeboden dus er komt vanzelf wel wat langs :).
Ik ben aan het snuffelen voor een dressuur II, boommaat +-34, zitting 17,5 of 18,5 en voorkeur bruin, mocht iemand wat weten voor een zachte prijs? :) (maar het heeft absoluut geen haast)

@Marjan: Bruin is sowieso te krijgen, qua prijs is het wel iets duurder.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:50

Apart dat de zitmaat van de trail kleiner valt. Mijn ervaring is dat het juist door de opener zit ruimer valt dan vergelijkbare andere merken.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:56

Belker schreef:
Apart dat de zitmaat van de trail kleiner valt. Mijn ervaring is dat het juist door de opener zit ruimer valt dan vergelijkbare andere merken.

Er zit zachte vulling in de ribbelzit, dat maakt het kleiner :). Daarom hebben de ook ,5 maten. Een 17,5 valt in principe als 17inch.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:20

Ik ben aan het rondkijken naar een zadel voor een breder tuigpaard.
Ze heeft nu een euroriding titan boommaat 4, maar helaas zit dit niet echt goed meer.
Ze is breder geworden in haar bespiering en daarbij momenteel ook nog eens dik, dus zadel ligt geheel niet goed meer.

Ben nu aan het kijken naar zadels die breder gaan dan standaard en massimo viel mij eerder al eens op.
Ik heb vorig jaar een keer op een evenement met een zadelmaker gesproken over Massimo, dus denk dat dit zeker wel een optie gaat zijn.

Ik vind de Dressuur II, Dressuur II Exclusief en de Dressuur III wel mooi.
(nu nog kijken of het zowel voor mijn paard als mij past)

Vind het leuk om hier alvast wat ervaringen te kunnen lezen
Dus volg dit topic zeker verder!!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:54

Ik heb ook goede ervaringen met de massimo type 2,past goed en zit goed!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 18:40

@Sabbientje: Best grote kans dat het past hoor.
Ik heb mijn trail op een haflinger liggen maar ook op ijslanders, arabier en kwpner gehad. Zat allemaal prima! :). Tot nu toe nog maar 1 paard gehad waar het niet op paste, dat was ook niet de goede boommaat.

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 09:05

10 juli komt mijn zadelmaker langs voor een controle, ben nog steeds heel blij met mijn zadel.

nog een tip voor de slijtage op de zweetbladen, zadel schoonmaken, insmeren met anky lederbalsem en als dat is ingetrokken nog even insmeren met kieffer lederherstel, word alles weer als nieuw.