Foto's voor Paardenbitten van A t/m Z gezocht *update blz 12

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lemanthia

Re: Foto's voor Paardenbitten van A t/m Z gezocht *update blz 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:18

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:27

Voor een paard met goed passend bit:

Afbeelding
Afbeelding

Als je ze wilt gebruiken moet het logo van de fotografe blijven staan. Mocht je dit vervelend vinden kan ik ook zelf een foto maken ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 09:07

Bedankt voor de opmerking over de kaptoom, ik zal het van het weekend aanpassen. Ook bedankt voor de foto van de schuimmond.

Het is een mooie foto van het passende bit, maar ik zou het graag uitgesneden op mijn website willen plaatsen. Ik moet de foto namelijk sowieso verkleinen en als ik de foto in zijn oorspronkelijke formaat laat, vallen de details van het bit niet meer op, laat staan het logo. Een uitsnede zodat de details goed zichtbaar zijn mét logo is geen probleem. Als de fotograaf dat niet wil, wacht ik graag jouw eigen gemaakte foto af.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:30

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:35

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:40

ligt het aan mijn blindheid :D of staat er nog niets op over happymouthbitten/bitten met appelsmaak/...dit soort dingen?
het kan zijn dat ik gewoon niet goed heb gekeken maar als het er nog niet op staat, een stukje hierover is misschien ook handig?

edit : laat maar ik zie het al staan bij "merken"... maar het kan ev. een deeltje worden bij "materiaal" of niet?
gewoon maar een klein ideetje van mij hoor :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:37

Zow, na weken heb ik weer even de tijd om met de website bezig te gaan. :o

Bedankt als eerste weer voor jullie aanvullingen. :D

lemanthia schreef:
Schuimend foto kan ik voor je maken. Ook van het scholingstrens mocht je daar intresse in hebben

Bedankt voor beide foto's, maar als ik ze verklein dan blijken ze toch nog te onduidelijk. Heb je wellicht een die bijvoorbeeld buiten is genomen?

Air schreef:
Ziet er goed uit!
Alleen de foto van het kaptoom wat ik had ingestuurd is geen spaanse zoals Aestrith al opmerkte :) Is ook een Weense.

Aangepast!

NiKip schreef:
Voor een paard met goed passend bit:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Als je ze wilt gebruiken moet het logo van de fotografe blijven staan. Mocht je dit vervelend vinden kan ik ook zelf een foto maken ;)

De onderste staat er nu op (http://paardenbitten.nl/Passend_bit.html), het is met logo prima gelukt.

lemanthia schreef:

Staat erop!
http://paardenbitten.nl/Neusriemen.html (al wordt alles nu geupload het kan dus nog enkele minuutjes duren)

Hannepan schreef:
ligt het aan mijn blindheid :D of staat er nog niets op over happymouthbitten/bitten met appelsmaak/...dit soort dingen?
het kan zijn dat ik gewoon niet goed heb gekeken maar als het er nog niet op staat, een stukje hierover is misschien ook handig?

edit : laat maar ik zie het al staan bij "merken"... maar het kan ev. een deeltje worden bij "materiaal" of niet?
gewoon maar een klein ideetje van mij hoor :)

Bedankt voor je bericht. Happy Mouth bitten en bitten met appelsmaak worden van kunststof gemaakt en je vind ze dan ook naast de merken bij materialen (http://paardenbitten.nl/Diverse_materialen.html) maar dan dus onder de noemer "Rubber, Gevulkaniseerd rubber en kunststof".

Nu even de pb's afwerken. :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 21:00

In december 2012 ben ik benaderd door het paardentijdschrift Hoefslag met de vraag of ik geïnterviewd mocht worden over mijn website. Natuurlijk mocht dat! Dus in het eerste themanummer “Welzijn” (Februari 2013) is een stuk te lezen over “Bitten – Terug naar de eenvoud” (blz. 104 – 107). Naast een beheerder van een ruitersportzaak, voormalig instructeur en manege-eigenaar, nog een instructeur en ruiter en een paardentandarts is in een kader het verhaal van “Paardenbitten van A t/m Z” kort omschreven:
Afbeelding

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:48

cool 8-)

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:54

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:56

van een lage mexicaanse neusriem kan ik ook maken ;)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:20

Bij intresse kan ik nog en foto maken van mijnn Pee wee bit en S hackemore

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 13:17

Bedankt lemanthia! Voorlopig is die nu voldoende. :j

Graag hotchocolat, vooral van de Pee Wee. Die op Ebay vind ik nog steeds te duur namelijk. :')

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 13:31

magda_90 schreef:
Wellicht dat iemand het hier weet, ik heb nu een paar bitten waar ik de categorie niet van weet, het gaat om deze:

Circle cheek RVS, 13 cm - Dit bit zorgt voor een zeer stabiele ligging van het mondstuk en verduidelijkt de zijdelingse hulpen
[img]http://paardenbitten.nl/images/Overig/133.jpg[img]

Circle cheek Koper
[img]http://paardenbitten.nl/images/Overig/190.jpg[img]

Is er wellicht iemand die hier iets over weet? Want anders blijven de circle cheeks bij overig staan. :+

ik denk dat het best bij overige kan blijven dit bit heeft een meervoudige werking. 1 lichte ophaalwerking zoals een pessoa "los" mondstuk zoals watertrenzen en meer "begrenzing" zoals een kneveltrens.
het westernbit lijkt er fel op, maar dat is eigenlijk meer een hangende bustrens met een kaakstuk.

Als je het toch wil indelen neigt het mij nog eerder naar een menbit

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 13:53

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:26

magda_90 schreef:
lemanthia schreef:
Schuimend foto kan ik voor je maken. Ook van het scholingstrens mocht je daar intresse in hebben

Alvast bedankt. :)

Is een scholingsbit niet hetzelfde als een correctietrens? Ik heb namelijk een plaatje gegoogled van een schoolingstrens en die komt erg veel met http://paardenbitten.nl/images/Trensbit ... sen/W2.jpg overeen, vandaar de vraag. Zo ja, dan hoeft het dus niet. Zo nee, dan zie ik daar graag een foto van.

correctietrens en scholingsbit zijn als het goed is wel twee verschillende bitten :j lijken heel erg op elkaar , maar toch zijn er onderling verschillen
de ringen en bij de een zit er nog ene slag in naar voren terwijl de ander rechter is ...mm, volgens mij leg ik het vaag uit nu
maar in ieder geval, ze zijn niet hetzelfde :n

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 18:37

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 19:45

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:07

Volgens mij wordt dat in de rensport gebruikt, maar hoe en wat weet ik ook niet precies!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:28

Zo'n vermoeden had ik al. Maar in de Nederlandse reglementen is er niets van te vinden, dus ben nog aan het kijken naar de andere reglementen.