WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:28

Mrijn, ik zou best willen, maar het gaat niet lukken om naar jullie toe te komen voor les helaas !

Seven

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:32

sjiek lijkt me dat inderdaad :))

ik krijg nog beugelriemen zonder gaten zodat ik zelf de gaten op de juiste plaats kan maken en een singel zwart met military onderlegd :))

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:34

ok handig ja! ik had enkele beugelriemen van tekna,maar die waren zo 'doorgesneden' door dat T stukje,dus ik ben een beetje aan het kijken voor welke ik nu zal gaan

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:35

ik heb de normale van wow nu maar eigenlijk zijn ze of net te lang of net te kort, laatst heb ik ze op t korter gat gedaan en dan is rechter op zitten lastiger :D
doe ik ze een gat langer zijn ze eigenlijk net te lang :(

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:36

de beugelriemen van WOW passen niet door mijn beugels heen,dat T stukje is net te dik :P ik heb bow balance beugels van sprenger

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:38

Snoevie schreef:
de beugelriemen van WOW passen niet door mijn beugels heen,dat T stukje is net te dik :P ik heb bow balance beugels van sprenger

Hihi, ja dat probleem had ik idd ook. Ik had gelukkig nog een paar beugels liggen waar ze wel doorheen pasten.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:39

ik helaas niet,en ik wil ook blijven rijden met mijn bow balance beugels,die rijden zo fijn

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:41

Dan moet je idd op zoek naar andere beugelriemen ! Ik rijd zelf nu niet meer met enkelvoudige riemen, maar met "gewone".

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:42

ik heb ook de bow balance en das geen probleem :D

ik kan enkel met die bow balance fijn rijden anders krijg ik last van mn heupen dus die blijven er aan maar heb die gewoon met de wow beugelriemen
Afbeelding

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:43

ik heb nu kieffer secu/gladiator beugelriemem eraan,maar het handigst lijken mij de enkele T beugelriemen

ja de BB beugels zijn super he!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:45

ja die vangen de schokken perfect op en B kan nogal eens wat sprongen maken maar nog geen enkele heuppijn gehad zal trouwens ook aan de wow liggen maar in combi ben ik dr erg blij mee :D

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:38

Wat kosten nieuwe dressuurzweetbladen ongeveer?
Ik zoek eigenlijk 2e hands zweetbladen.

Jenn_Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:52

Mrijn schreef:
Mrijn schreef:
Als jullie even aanvullen wie interesse heeft in les, ga ik dat wel regelen. Sowieso kan er altijd een losse les bij haar gereden worden natuurlijk, ze geeft vanuit Triemilion gewoon les aan mensen van buiten. Maar het is wel grappig om een Wowdagje te doen. Kunnen we het nog combineren met iets anders leuks? Een fotograaf? Een wowfitter? Iemand ideeën?

Kaspar
Kim1207
Mrijn
...

Verder niemand interesse? Maris, Jenn, Steinstein???

Waar sta jij, Kim? Grappig dat je op stapafstand staat. Noor komt ook naar jou toe als je wil hoor. Ze is 3 tot 4 keer per week in wp.

Noor is al mijn vaste instructrice dus krijg al geregeld les van haar :D En heb helaas geen vervoer.

@ Seven, staat goed bij je paard zeg! :~

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:00

Mrijn schreef:
Mrijn schreef:
Als jullie even aanvullen wie interesse heeft in les, ga ik dat wel regelen. Sowieso kan er altijd een losse les bij haar gereden worden natuurlijk, ze geeft vanuit Triemilion gewoon les aan mensen van buiten. Maar het is wel grappig om een Wowdagje te doen. Kunnen we het nog combineren met iets anders leuks? Een fotograaf? Een wowfitter? Iemand ideeën?

Kaspar
Kim1207
Mrijn
...

Verder niemand interesse? Maris, Jenn, Steinstein???

Neen, heb geen interesse.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:18

Ik lees al een tijdje mee en wil tzt ook graag een WoW zadel. Mocht iemand een zadel met 17" kussens met stitchline en tab hebben, dan hou ik me aanbevolen :)

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:35

@ seven: heb jij je zadel al gevet? Welke kleur is het nou? Lijkt op nutmeg die nog niet gevet is nl

edit: de kleur staat idd heeel gaaf op je paard!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 15:17

tis military is nu 2 x gevet, de kleur is diep roodbruin de nutmegg die ik heb gezien was veel bruiner :D
ja t staat hem goed :))

Stasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:16

Umpiedumpie schreef:
Hier ook iemand met al jaaaaren een WOW. Aangemeten door Arie, ontzettend goed, maar heel lastig in communicatie.
Afgelopen keer door Margreet Bouwmeester laten aanpassen. Niet tevreden, zadel ligt helemaal niet goed meer...... Met het aanpassen kwam het al een beetje onkundig over en ik had gewoon op mijn gevoel af moeten gaan.......
Vriendinnetje van mij heeft een gloednieuw zadel bij haar gekocht, ligt ook niet goed. Paard heeft zelfs schuurplekken!! Ze heeft haar gebeld en wordt gewoon niet meer teruggebeld. Nu gaan we maar weer iemand anders proberen........
Iemand nog tips??

Verder ben ik wel heel erg tevreden over het WOW zadel hoor ;-)
Wil nooit meer wat anders!

Inderdaad schuurplekken en een over belaste schouderspier dus daar ben ik mooi klaar mee! Heb net een mailgestuurd naar Alona en ben erg benieuwd naar haar reactie!
Ik ben nog wel heel blij met mijn Wow zadel zeker nu hij weer helemaal perfect ligt dus als je nog twijfels zeker doen alleen wel een goede zadelpasser bellen niet alleen voor je eigen portemonee maar in elk geval voor je paard!

Stasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:18

vitelli schreef:
Wat kosten nieuwe dressuurzweetbladen ongeveer?
Ik zoek eigenlijk 2e hands zweetbladen.

Wat voor zweetbladen zoek je precies ? Op de Wow site kan je ze allemaal terug vinden, ik wil graag andere en ben dus ook opzoek. Ik zou eigenlijk wat kortere moeten hebben......

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:21

Voor een mooi bod doe ik mijn dressuurbladen weg.. :o
Dit zijn de moveable blocks met de grootste wrong erin.. in de normale maat.

Stasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:06

Helaas zijn die een beetje te lang voor mijn korte beentjes :( die heb ik nu nl ook.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:08

Echt verkorte zweetbladen zal je van wow niet snel 2de hands vinden vrees ik. Ik vind de normale maat al niet echt lang.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 13:58

Margreet van Alona kreeg mijn zadel ook niet goed terwijl ze hem ook heeft geleverd. Pas na 9 maanden en door mij zelf ingeschakelde hulp van derden welke het wel gelukt is, wat ze me erg kwalijk nam. Ben nu ontzettend tevreden met het zadel, maar je moet maar net de juiste treffen met de juiste kunde.

Ik heb ook de beugelriemen van Wow, maar tijdens het galopperen willen deze nog wel eens omklappen onder m'n been, niemand anders ook last van? Zit te twijfelen weer over te stappen op normale beugelriemen, HH heeft hele mooie soft leather beugelriemen welke een kern hebben van nylon, rekt dus niet uit. Die kun je ook weer opsteken, die van wow sla ik nu over m'n zadel heen, vind het teveel gepiel met het T-stukje om ze zo op te steken aan het bovenste gaatje.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:17

Ik heb dat draaien alleen met springen.

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:13

Dat omklappen heb ik ook gehad, ik heb er direct gewone beugelriemen aan gehangen, ik was het heel snel beu.