voor trekker zadel kennissen. ligt ie goed zo?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:13

@ pmarena: ik heb de Trekker endurance classic op mijn Draver liggen, bij hem wijzen de zweetbladen totaal niet naar achteren, zal eens kijken of ik een foto heb waarop het zadel een beetje te zien is, maar ik vrees van niet.

Edit; dat is alleen dus wel een heel ander model. Ik kan me alleen niet voorstellen dat het de bedoeling is dat de zweetbladen zo naar achteren wijzen, dat lijkt me echt niet zitten.

Veulen84

Re: voor trekker zadel kennissen. ligt ie goed zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:20

Zo lag de trekker op rosa. Optisch bijna recht, dus ze kunnen het wel. Maar hoe meer ze doorgaan in het model hoe gekker het word.
Afbeelding

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het zadel bij jou ligt Flew :)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:23

Min of meer hetzelfde als op Rosa, alleen dan met een bruin paard eronder. :D Misschien loopt ie bij mij aan de voorkant een pietsie meer op, maar het zal niet veel schelen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:29

:)

Het valt me trouwens ook op dat de pommel van het zadel bij gebakje ook raar zit. Een pommel is eigenlijk een flexibele boom. Dat zou beteken dat die op precies de zelfde manier zou moeten liggen. En dat doet die niet hij staat als het ware schuin op de rug... Dit zadel is echt een raadsel hoor.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 18:00

@Veulen, die van jou ligt goed, net als de pro bij de mijne lag, optisch zo recht mogelijk en alleen bij het teveel inzakken met ruitergewicht iets verdraaien!

Maar zelfs dan zou bij onze modellen de pommel rechter blijven, verder zie je ook dat de modellen steeds ronder worden, de classic is alweer ronder dan de pro die ik had en dan nu die Luxus.......wellicht ligt het echt aan het soort paardjes of doen we iets verkeerd maar het zadel heeft toch al hele ronde aparte zweetbladen ook op de gewone foto's.

Trekker zelf zegt ook dat de zitting horizontaal moet zijn met de rug...... }:0 niet omhooglopend.

Het zal oor mij niet de eerste vreemde eraring met het bedrijf zijn....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 18:55

Tja , ik vind dat dus ook , dat het steeds "gekker" lijkt te worden wat dat betreft met de Trekkers....

Maar ik heb er niet veel mee te maken dus hou de optie nog open dat het wel goed KAN liggen :P

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 19:47

Ik kom me hier ook eens aanmelden :D Ik ben al een tijd een stille meelezer en ook ik zit met de handen in het haar voor mn ollebolle haf met o zo korte rug.

Maandag komen ze een trekker-zadel passen op Amigo, zien of het past. Ik hoop van wel, want ik heb een rit van 2,5 uur gedaan met een trekker en ik zat daar zaaaaalig in :D

Qua pasvorm ken ik er ook niks van, dus van bovenstaande foto's kan ik niets zeggen ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 07:38

De Ghost lijkt me een heel kort, klein zadeltje? Dus ook eventueel voor een hele korte tinker-rug?

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 07:46

DeGhost is juist een van de langere boomloze zadels, namelijk 60 cm. Nu is het bij de Ghost wel zo dat de druk vooral daar komt waar je zit dus dat het zadel wel wat langer mag zijn. En door de inkeping bij de schoft kun je het zadel ook wat verder naar voren leggen. Maar voor een heel korte tinker zou het niet mijn eerste keus zijn... Een vriendin van mij heeft ook een innieminie tinker (nog niet eens 1.40 en heeeeeel kort) die heeft mijn oude Ghost er ook wel eens op gehad maar haar tink liep er echt niet lekker onder, die had last van dat stuk zadel op z'n kont. Zij heeft nu net een Trekker classic gekocht (heb ik ook) met de kortste kussens en die is volgens mij qua pasvorm een stuk beter dan deze luxus. De wrongen lijken misschien heel irritant (dacht ik eerst ook) maar we hebben er beide alleen maar steun aan met rijden en geen last.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 07:49

Oke ;) Hij lijkt juist zo klein! (maar ligt in dit topic natuurlijk wel op 'reuzen'.. )
Ik vind de trekker ERG lelijk.. en ik wil toch iets minder dressuur als ik zelf voor een boomloos ga.

Maar de ghost kende ik nog niet ;) vandaar mijn korte vraagje. Bedankt voor je snelle antwoord!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 07:54

De zweetbladen van de Ghost zijn heel kort waardoor het zadel kleiner lijkt maar qua lengte is hij dus niet super kort. Maar wie weet ligt het op jou paardje wel super, de lengte hoeft geen probleem te zijn alleen er zitten (voor mijn gevoel dan) wel grenzen aan.
Ik vond de trekker (vooral de classic) ook echt lelijk maar als je er opzit valt dat helemaal niet op, bovendien maakt het uiterlijk me niks uit als het maar goed ligt op m'n paadje en lekker zit voor mij ben ik allang blij (maar ik heb dan ook al bijna alle boomloze zadels uitgeprobeerd dus veel keus had ik ook niet :) )

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 07:58

Ook hier even een foto van hoe die op mijn Haf ligt van 1.44 mtr. Ik hoef geen opmerkingen over zijn omvang, ik weet dat hij hier veel te dik is! Hier had ik het zadel net.
Afbeelding
Trekker Endurance Pro
Bij dit zadel merk je trouwens snel genoeg of je de pommel te breed of te smal hebt zitten. Te breed, dan krijg je het gevoel dat je voorover valt en te smal, dan zit je 'helling opwaarts' voor je gevoel. Tenminste zo heb ik het ervaren.

Afbeelding
Startrekk Dolphin
Was te smal en ik vond hem niet lekker zitten (hard!!)

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 09:11

Afbeelding

Hier een foto van het oude model Trekker classic op mijn haf, inmiddels heb ik een nieuw model maar daar heb ik nog geen duidelijke foto's van.

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 09:33

Ik heb de ghost wel op een aardig kort paardje liggen. Zij heeft er tot nu toe helemaal geen last van. :)
Ik vond bij haar juist de trekker helemaal niet fijn liggen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 09:55

Swift, heb jij bij het zadel op de foto kortere kussens of heb je ze meer naar voren gedaan?

gebakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:17

hoi,

helaas...... ik heb er gisteren iemand met kennis van Boomloze zadels bij gehad en die zei ook dat dit zadel niet goed op mijn Fjord ligt en ook na verloop van tijd waarschijnlijk niet goed zou gaan vormen. Dus dit zadel word het niet voor ons, het is jammer want ik heb er me maanden op verheugd en het blijft een mooi en lekker zittend zadel. Maar gezondheid van peerdtie staat voorop natuurlijk.

we hebben trouwens nu de barefoot Lexington even mogen proberen , het zadel oogt erg groot voor mijn fjord door de hoge Cantle maar omdat je in dit zadel een beetje in een rechte houding word gezet raakt deze de rug dus niet. Ik vind het extra dikke VPS systeem in dit zadel ook wel heel erg mooi, dit zadel is voorzien van extra Vps verdeling op de achterkant en dat is natuurlijk met een stevige ruiter zoals ik niet verkeerd. Ze liep er ook gelijk als een treintje onder, oren weer in standje happy en weer goed voorwaarts. Ik zwabbel wel nog erg met mijn benen in de draf vergeleken de Cheyenne. maar ik kan mijn voeten wel rechtvooruit steken ipv met een kapstokkie te zitten.

Al met al vind ik de trekker een fijn en mooi zadel maar moet eerlijk zeggen dat ik persoonlijk de iets flexibelere boomloosjes een betere optie vind. Ik denk dat door de stevigheid van de trekker kussens en de moeilijkheid om een goed passend zadel te vinden voor mijn fjord mijn voorkeur toch uit gaat naar Barefoot. Bovendien is mijn fjord helemaal hersteld van haar rugproblemen onder mijn huidige BF zadel. Wel zit je iets breder op de BF Cheyenne, de BF Lexington zit voor mijn gevoel smaller en iets fijner maar dat is heel persoonlijk.

Pmarena, even off topic...wat zijn jouw bevindingen met het Lexington zadel? gaat het feit dat het zadel 2 cm langer is dan de cheyenne een probleem geven op mijn kleine maar stevige fjord? ik heb zelf het gevoel dat je in dit zadel minder oppervlakte gebruikt ondanks dat deze groter is en dat er hierbij geen druk op de Cantle zit. De cheyenne is naar mijn gevoel korter maar bij dat zadel zit ik net met mijn billen tegen de Cantle, dat heb ik bij de Lexington dus helemaal niet. Dit lijkt me toch beter ondanks de lengte?Ik ben eigenlijk wel heel erg tevreden over de zit van dit zadel maar vroeg me dit even af. En heb jij dat zwieberen met je benen ook ervaren in het begin? is dat een kwestie van wennen? ik heb de beugelophanging helemaal voorin het zadel liggen, zou het er misschien wat beter van worden als ik deze een stukje naar achteren leg?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:26

Hoi ,

jammer dat de Trekker "afgekeurd" is voor jullie , maar hopelijk werkt de Lexington dan wel :)

De lengte en je houding / wiebelbenen kan ik het beste beoordelen vanaf foto's , maar die heb je (nog) niet denk ik ?

Op zich is 2 cm natuurlijk "niks" voor een Barefoot , zeker als je dan minder tegen de cantle aan zit is dat juist alleen maar beter op zich , qua druk achterop :)

Het zou op zich kunnen dat je wiebelbenen komen door de hogere achterkant van de Lexington , ik vind het ERG jammer dat Barefoot hier voor gekozen heeft , want als ruiter kom je hierdoor sneller een beetje bergafwaarts te zitten , waardoor je wiebelbenen kunt krijgen.

Maar dat kun je alleen goed beoordelen als je het plaatje van ruiter op paard in zadel ziet :)

Op zich als je een Cheyenne gewend bent en daar geen wiebelbenen in hebt , is het natuurlijk wel maf dat je die wel ineens hebt op een Lexington :P

Kan komen door de hogere achterkant van de Lex , of door andere beugelophanging-positie , of wellicht had je het zadel per ongeluk wat te ver naar voren of naar voren gelegd , dat soort dingen :)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 11:10

@Joline, ik begrijp het even neit, jij hebt toch een nieuwe TRekker gekocht??

@Gebakje, ik dat de Barefoot in ieder geval makkelijker passens is.......plaats je foto's ?
Vind het een mooi zadel zelf heb ik alleen de london getest en die vond ik al fijn.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 11:29

@singasong: Ik weet zo niet meer welke lengte de kussens van het zadel op de foto hadden, volgens mij gewoon de standaard lengte. Ik heb onder mijn huidige Trekker 44 cm kussens.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 11:47

Swift schreef:
@singasong: Ik weet zo niet meer welke lengte de kussens van het zadel op de foto hadden, volgens mij gewoon de standaard lengte. Ik heb onder mijn huidige Trekker 44 cm kussens.

Ik vraag dit omdat je bij het zadel op mijn foto de kussens aan de achterzijde nog iets onder het zadel ziet uitkomen en bij jou niet. Ik heb geen idee hoe groot mijn kussens zijn. Volgens mij de standaard kussens.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 11:51

Hier een foto van Wodan nog met het testzadel en dus de originele lengte kussens eronder :

Afbeelding

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:28

Ik vind de Trekker juist wel (best) mooi, houd ook wel van dat dressuurmodel, lijkt me fijn zitten.

@ pmarena en gebakje: Ik vraag me af of de lexington echt een fijn zadel is, er staan er echt veel tweedehands op marktplaats! Of dat een goed teken is?
Valt de maat van de lexington niet ook kleiner, door die hoge cantle? Dan zou ik beter naar de london kunnen kijken, of niet? En doe je er op het moment wel goed aan om een zadel zonder VPS te kopen?

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:43

@ Loes, ja ik had er een voor Rigtje, maar het zadel knelde heel erg bij de schouders. Als ik het meer naar achteren zou leggen dan lag het zadel weer op de lenden. Op één of andere manier zat het gewoon niet lekker. Ik rij nu dus nog vrolijk rond met mijn ghost zadel. :P

De lexington vind ik er ook erg mooi uitzien. :j Jammer dat ze die nog niet in het bruin hebben.. :P

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:11

@Joliene, oewwww ben ik toch blij dat je toen de mijne niet hebt gekocht, had ik rot gevonden!
Gelukkig gaat het met de Ghost dus erg goed.

@Safiere, tja dat kan 2 dingen betekenen, of er is gewoon mega veel vraag naar het zadel en waar veel word verkocht ligt ook het 2dehands aanbod hoog ( kijk naar bv Kieffer enzo ;) ) of het zadel valt op den duur erg tegen en mensen proberen het snel weer te verkopen.
MAar dat laatste kom je wss toch niet achter aangezien de verkoper altijd eerlijk is ;)

De Lexington kun je vast ook ergens testen, dat weet marena wel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:39

Hm , net even op Marktplaats gekeken , ik zie 4 Lexingtons te koop staan , waarvan er 2 advertenties van mij zijn , dus daar kan ik wel van zeggen wat de reden van verkoop is : eigenaar ervan wilde toch eigenlijk liever een western-model , vandaar dat deze nu te koop staan via mij :)

De 3e wordt aangeboden als "met elke dekje bruikbaar" en met een Anky-pad erbij , dat is dus iemand die niet weet waar die mee bezig is , en kan ook goed verklaren waarom men het zadel niet fijn vindt.....als je het niet goed gebruikt...... :P

Maar het klopt inderdaad wel dat de Lexington regelmatig 2e hands aangeboden wordt , in de meeste gevallen hoor ik dan toch als oorzaak dat mensen toch liever geen dressuur-model zadel meer willen.

En vaak bestellen ze dan een Cheyenne , Arizona of Nevada :)