is dit nou zo n moeilijke rug?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

waikiki_6

Re: is dit nou zo n moeilijke rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 10:42

Dit is wel vervelend, ik hoop dat je een goed zadel krijgt en je geld terug krijgt. Ik heb mijn zadel ook bij oxer ruitersport gekocht, niets op aan te merken..... Maar dit verschilt uiteraard per klant. Ik heb een heel fijn zadel, hij is goed gepast ik heb m nu 5 jaar en dit jaar wordt die opgevuld. Wel vervelend dat dit is overkomen. Ik heb zelf goede ervaringen met een zadelmaker Langeraap, die zit bij ruiterstad. Ik heb alle zadels bij hem gekocht, behalve die van de oxer dan. Maar die heeft hij na de aankoop nog wel een keertje bekeken.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 10:55

Langeraap is ook een erg goede zadelman. Het enige aanmerkingspuntje op hem vind ik dat je zo lang moet wachten op hem. Ik hoor regelmatig klachten over lang wachten op reparaties. Maar ja, dat zal ook wel zijn, omdat ie platgebeld wordt, want iedereen hier weet ook dat ie zijn vak verstaat. En bij een goede zadelmaker wordt dat moeten wachten dan vaak geaccepteerd hè?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 11:01

idefix4 schreef:
Meggie: Van Wijk ken ik ook! Een heel aardige vent. Ik ken hem, omdat hij momenteel bezig is zijn certificering te halen bij het msfc. Ik zat bij hem in de klas en in de studiegroep! Hij rijdt heel nederland af. Hoe hij verder meet weet ik niet, want daar heb ik niet bij mee kunnen kijken. Maar ook hij is erg begaan met de paarden. Hij is net zo duur als de zadelmaker waar ik leer en die adviseert een paar behoorlijke toppers van Nederland. Ik ga geen namen noemen hier uit respect voor hen, maar ik weet zeker dat je dan een echt onafhankelijk goed advies krijgt! Hij weet ook heel goed wat je rechten zijn en kan je adviseren wat je moet doen met je huidige zadelmaker. Dan kost het nog één keer geld, maar dan kun je wel je zadel terugbrengen, je geld weer vangen en een goed zadel kopen.

Hij wil dus graag dat het paard er ook bij is. Hij bekijkt het paard, voelt de rug enzovoorts.
Hij past en gaat dan aan de gang, als hij klaar is wordt er nog een x gepast en eventueel moet je rijden.
Pas als hij tevreden is gaat hij weg eerder niet.
Hij geeft ook eerlijk advies of hij het zadel passend kan krijgen of niet. Als hij het niet passend krijgt begint hij er ook niet aan!
Ik ken hem al een aantal jaren en vind het een prettige man in de omgang. Hij is rustig, niet alleen naar de mens maar ook zeker naar het paard. Neemt de tijd als hij merkt dat het paard het spannend vindt!

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 11:26

bedankt ik ga even google op die naam. heb net oxer proberen te bellen, kreeg zn vrouw aan de lijn en hij was niet bereikbaar ofzo, was aan de telefoon. ik vroeg of hij me terug kon bellen als hij tijd had, dat kon niet ofzo want het was een lang telefoongesprek??! ik zei nou dan bel ik vanmiddag wel weer terug. volgens mij wil hij geen contact meer ofzo..probeer het straks nog een keer.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 11:37

Anders ga je terug naar de winkel , hij MOET dit oplossen ! Hoe langer er gewacht wordt hoe groter het probleem , en geeft hij je dadelijk maar de helft voor je zadel terug ....
Ik zou zoiezo gaan eisen dat hij het zadel terug gaat nemen , en met iemand anders in zee gaan !
Ik heb op die manier 5 x een nieuw zadel gekocht wat dus NIET goed was , uiteindelijk heb ik gekozen voor een WOW , wat eigenlijk buiten budget lag .
Maar als ik nu tel met die 5 miskopen had ik wel 2 WOW,s kunnen kopen .....

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 16:57

Wow, leuk, waarom? Ik zie de toegevoegde waarde niet van Wow, ook niet voor dit paard. ;) Ik weet zeker dat Van wijk er ook een zadel op kan adviseren dat niet WOW is. Een wolgevuld zadel kan soms zelfs nog beter zijn. WOW is niet altijd ideaal.

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 17:14

daar ben ik het eens met idefix, heb niet altijd goede verhalen over die zadels gehoord.
de zadelmaker komt vrijdag en hij gaat zorgen dat het goed komt, hoe maakt me niet uit, als ik dalijk maar weer kan rijden.

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 17:15

hij gaat het waarschijnlijk achter en in het midden opvullen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:42

Wie is hij? Die oxer? Weet hij dat over de telefoon te zeggen? Dan moet je het brengen en dan gaat hij blind opvullen?

Gooi er 65 euro tegen aan en laat een zadelpasser komen...straks het je een skippybal op zijn rug met al dat opgevul.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:09

idefix4 schreef:
Wow, leuk, waarom? Ik zie de toegevoegde waarde niet van Wow, ook niet voor dit paard. ;) Ik weet zeker dat Van wijk er ook een zadel op kan adviseren dat niet WOW is. Een wolgevuld zadel kan soms zelfs nog beter zijn. WOW is niet altijd ideaal.

Ik bedoel ook niet te zeggen dat WOW altijd ideaal is , wat ik bedoel is dat ik 5 maal een miskoop heb gehad ! wilde al langer wow proberen , maar de prijs hield me tegen .
Achteraf blijkt dit zadel wel ideaal te zijn voor mijn paard , en had ik als ik geen 5 miskopen had gedaan wel 2 zadels van prijsklasse WOW kunnen kopen ...
Als het zadel van TS niet voldoet aan haar wensen , moet de zadelmaker dit NU oplossen en niet zo lang wachten , want geheid dat TS anders dadelijk een hoop geld kwijt is , inruil krijgt ze al nooit meer de nieuwwaarde terug , en te veel sleutelen aan een standaard zadel is ook niet alles ..
Als het zadel van TS achterover ligt is het van voor gewoon te smal en geen enkele opvul beurt die dat doet veranderen ...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:34

Ja, juist, maar waarom Wow blijven roepen als het hier niet relevant is? Het gaat idd om het oplossen van het probleem en niet om wat voor zadel ze moet kiezen. Daarvoor wil ze gewoon een goede zadelmaker spreken met een goed onderbouwd advies.

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 20:47

russel: die zadelmaker(oxer ) komt bij mij aan huis dus hij gaat kijken wat er moet veranderen, niet blind opvullen dus..kan het beter oplossen bij hem dan is het nog gratis en komt het misschien ook goed ookal heb ik niet zoveel vertrouwen meer in hem, laat er gewoon iemand bij zijn vrijdag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:51

Je moet zeker niet alleen zijn, maar in mijn optie dient een nieuw zadel nauwelijks opgevuld, moet al passen door pasvorm van het zadel.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:59

russel schreef:
Je moet zeker niet alleen zijn, maar in mijn optie dient een nieuw zadel nauwelijks opgevuld, moet al passen door pasvorm van het zadel.

Mijn idee , hoe meer je eraan prutst hoe minder goed het wordt ! Je blijft prutsen want telkens als het iets inzakt , gaat het weer achterover liggen .. Of je moet het erg had gaan opvullen , dat is nou ook niet echt lekker 2 van die massieve staven langs je paard zijn ruggegraat ...

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 21:20

ik laat het aan hem over, hij lost het maar op, desnoods een ander zadel

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:23

Oxer, ken ik wel...die is volgens mij goed! (benjij weleens op de boschhoeve geweest?) waar staat jouw paard, ziet er bekend uit...

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 21:56

ik sta op de boschhoeve met mijn paardje! haha.. ken ik jou dan??

shannonh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:46

wel een beetje een hoge schoft jah maar de zadel maker kan het denk ik gewoon opvullen opzijn maat hoor

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:59

Nou en nu maar hopen dat het opgelost raakt. Waar je wel op moet letten als hij gaat opvullen is dat je aan de voorkant geen problemen gaat veroorzaken op de schoft. Let er op dat de lijnen van je zadel corresponderen met de lijn van de schouder van je paard. Als dat nu al niet het val is, is je boom te smal.

Heel makkelijk door een leek te checken. Even een lange zweep pakken en evenwijdig leggen aan de schouder van je paard en dan kijken of je zadel ook evenwijdig loopt.

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 19:56

idefix:
vrijdag komt de zadelmaker om eventuele aanpassingen te verrichten of op te vullen :D
ik heb na het rijden gekeken op de rug en de afdruk is wel gelijk. voor het aansingelen vind ik dat hij in het midden minder draagt als voor en achter maar met aansingelen en rijden draagt het zadel dus wel overal gelijk. ik zal dat ook uitleggen vrijdag.

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 16:03

hoi bokkers,

vandaag is de zadelmaker geweest en het is opgelost, het past nu goed, bredere boommaat erin gedaan.
ik zal binnenkort wat foto s maken van mij en mn paardje.
bedankt voor jullie uitleg en tips..

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:39

hoop dat je nu dan eindelijk plezier van je zadel kan hebben.;-)

topmerrie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 14:53

Wist wel dat Oxer Ruitersport de goede oplossing zou hebben !

Komen bij ons al jaren op de manege tot volle tevredenheid. Weten
vaak ook niet passende gebruikte zadels goed te krijgen.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 16:53

Ik hoop voor je dat het nu eindelijk is opgelost. Jammer dat het allemaal zo moeilijk moest gaan als het kennelijk zo makkelijk op gelost kon worden. ... :Y)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 18:02

Fijn dat jullie een oplossing hebben gevonden.
Jammer dat het alleen zo heeft moeten gaan allemaal!
Zeker gezien het feit dat het alleen even de boom aanpassen was, dan had het allemaal veel eerder opgelost kunnen zijn als hij wat tijd voor je had vrij gemaakt in het begin!