De lage neusriem....uit de mode?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 16:12

hestejente schreef:
vivana schreef:
....

Hmm ben dr niet helemaal mee eens...ik dacht daar nl vroeger ook zo over tot ik een rubber D-trens gebruikte bij een net zadelmakke (verschillende) pony.....die reageerde alle heel heftig...tegen al mijn verwachtingen in!

Ja, dat kan natuurlijk echt alleen uitsluitend maar aan de ringen van je bit liggen 8)7

inderdaad.. Rubber staat erom bekend dat het heel erg kan gaan schuren of branden als het paard niet genoeg speeksel aanmaakt in z'n mond. Mijn ervaringen met een D trens waren gewoon prima, helemaal niet heftiger dan een bus of watertrens oid.

LifeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:07

Mmmmm... ik ben er ook niet zo weg van, aangezien mijn paard al een vrij bol hoofd heeft...
en door die neusriem benadrukt het een beetje vind ik.
Geef mij maar gewoon een neusriem en een sperriem :)!

Spaikey

Re: De lage neusriem....uit de mode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:41

Ik ga er een aanschaffen voor mijn jonge paard die dit voorjaar zadelmak gemaakt wordt. Mooi of niet eerst gaan we hiermee aan de slag daarna bekijken we wel wat er uiteindelijk om de neus heen gaat. Misschien probeer ik hem ook nog wel uit bij mijn andere paard...

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:44

Rijd inmiddels een poosje met lage neusriem en kan nu toch echt wel verschil merken. Veel rustiger in d'r mond en algemeen gewoon prettiger te rijden.

Het is niet zo mooi maar uiteindelijk gaat het erom waar het paard het prettigst op loopt lijkt mij. Met een bit doet je toch ook hetzelfde? Je neemt een bit waar je paard het prettigst op loopt.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:21

Ik heb hetzelfde ijslanderhoofdstel als mexxje:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-AZFAZQLN.jpg

Helaas is het leer aan elkaar gestikt aan de binnenzijde van de neusriem. Het stiksel ligt dus op de neus. Nou 'snoer' ;) ik de neusriem nooit aan, er kunnen met gemak 3 vingers tussen, maar als ik na het rijden het hoofdstel af doe staat het stiksel van de neusriem toch in de vacht van mijn paardje. Ik heb daar geen fijn gevoel bij, ondanks haar dikke wintervacht nu, dus wil een ander hoofdstel/neusriem.

Kunnen jullie mij een zachte neusriem aanraden? Mag een losse neusriem zijn, mag ook in een hoofdstel. Heb die van equimatch al bekeken, maar dat merk heb ik nog nooit in handen gehad.

dynamite1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:24

Niet heel het topic doorgelezen, maar ik rij ook 1 paard met een lage neusriem.
Ik vind het niet mooi staan, maar ze loopt er wel echt veel fijner mee.
Met een engelse was ze best sterk en trok ze er ook vaak uit.
Toen een keer een lage geprobeerd en die gaat er bij haar niet meer af tot ze stang en trens in krijgt. :j

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:54

Ik ben zelf erg content met de neusriem van dobert, erg prettig. Mooi afgewerkt en alles, en boterzacht.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:36

Mizora schreef:
Ik ben zelf erg content met de neusriem van dobert, erg prettig. Mooi afgewerkt en alles, en boterzacht.

Weet je waar je die online kan kopen?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 01:12

Ik ga nu het gebolleerde hoofdstel van Dobert bestellen met lage neusriem:

Afbeelding

Helaas is de Full van LJ mijn paard net te krap. Het stuk tussen de 2 ringetjes is net te kort.

Ik ga het wrs bestellen bij www.wedstrijdruiter.nl

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 01:21

Da's een mooi hoofdstel poes, ben benieuwd hoe het NamNam gaat staan :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 01:45

Hopelijk beter dan de LJ nu dus ^) 50 euro voor een hoofdstel dat aan de neusriem en aan de keelriem te nipt is, echt spijtig.

Wie dus nog een quasi nieuwe LJ wil overnemen, met lage neusriem, roep maar ;)

Ik kijk ook wel uit naar de Döbert; vind dat een heel knap merk.

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 02:22

poes schreef:
Hopelijk beter dan de LJ nu dus ^) 50 euro voor een hoofdstel dat aan de neusriem en aan de keelriem te nipt is, echt spijtig.

Wie dus nog een quasi nieuwe LJ wil overnemen, met lage neusriem, roep maar ;)

Ik kijk ook wel uit naar de Döbert; vind dat een heel knap merk.

wat is LJ???

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 02:25

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 07:52

Is nochtans een goed merk LJ, jammer idd dat hij krap is. Had het vroeger ook met vodka, normale full van een bepaald merk en ik kreeg niet eens de frontriem erover ;). Dobert is idd heel leuk, zou ik zeker boven LJ verkiezen. Super kwaliteit, vind het jammer dat ze die niet in die mini maatjes hebben, of ik had er zeker ook zoeen.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 11:02

Ik heb er een van kieffer, die is echt heel fijn zacht bij de neus en ook een van de weinige lage neusriemen die bij mijn paard mooi zitten.
IK heb nog een bruine van een onbekend merk te koop (zie onderschrift) en die zat ook wel netjes.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 11:48

Ik heb zelf geen geweldige ervaring met wedstrijdruiter.nl, het duurde allemaal erg lang en weinig reactie op de mail. Lange levertijd kan gebeuren maar de klant dan niet op de hoogte houden van een hoofdstel van meer dan 300 euro vind ik dan minder. Daar zijn heel wat mailtjes achteraan gegaan.
Ook heb ik niet precies gekregen wat ik wilde, waardoor de hoge neusriem niet eens geweldig paste en de lage neusriem ook wat krap was. (ik wilde aangepaste maten, ze hadden gezegt dat dat geen probleem was), maar ik heb het gelaten. Was het wachten zat en het voldeed goed genoeg. Was het niet dat het paard waarvoor het eigenlijk wat klein was weggegaan was. Had ik voor het onderriempje van de aansnoerneusriem een nieuwe besteld in x-full. Maar het hoofdstel moest eigenlijk direct verstelbaar zijn van kleine full tot kleine x-full.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 13:25

ik heb er net 1 gekocht van een bokker voor t beleren van mn 3 jarige. Hij loopt me longeren (lees 3 rondjes draven) ook wel fijn aan een normale neusriem zonder of met sperriempje maar wil hem net iets meer rust geven in de mond.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 14:47

Mizora: interessant om te weten. Tot nog toe kreeg ik snelle reacties maar ik ga eraan denken, ik wil namelijk ook absoluut de goede maat nu en al zeker voor die prijs.

Helaas zitten in BE niet veel verdelers van Döbert voor zover ik zie?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 15:21

Ik moest bepaalde stukken in x-full hebben, maar niet alles.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 15:32

Klinkt ingewikkeld... mss contacteer ik Döbert zelf eens?

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 15:33

Ik vind een lage neusriem geen gezicht eerlijk gezegd. Ik vind dat paarden daar een heel oud hoofd van krijgen.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 15:38

Ik heb ook zo'n lage en lelijke neusriem voor het longeren, puur omdat het praktisch is om niet elke keer van hoofdstel te hoeven wisselen. Het is een bruine van Vantaggio, het huismerk van Ooteman. Het hoofdstel valt wel raar uit, de frontriem, en de lengte van de neusriem vallen juist groot uit en de keelriem zit op het eerste gaatje al te straks eigenlijk. Al met al is het wel een fijn hoofdstel! Doordat er weinig extra riempjes zitten gaat het hoofd van mijn paard ook niet meer kapot, mijn paard heeft een extreem gevoelige huid en elk passentje extra zorgt er al voor dat het schuurt.

xxberdienxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:53

ik gebruik hem niet want vind hem ontzettend lelijk
mijn neusriem (Engelse gecombineerd) zit heel los en zo wordt zijn mond niet dicht gesnoert

dynamite1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:28

xxberdienxx schreef:
ik gebruik hem niet want vind hem ontzettend lelijk
mijn neusriem (Engelse gecombineerd) zit heel los en zo wordt zijn mond niet dicht gesnoert

Het gaat er niet om hoe strak je hem doet.
Zo'n lage neusriem heeft een totale andere inwerking dan een engelse.
En nee het is inderdaad niet mooi, maar als je paard er fijner mee loopt dan kan ik me daar wel overheen zetten.
Doen ze het met een engelse goed dan lekker met een engelse blijven rijden :j

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:16

xLenax schreef:
ik zou graag een hoofdstel met lage neusriem hebben voor mijn shetlander, maar kan nog nergens zo'n kleine maat vinden.
Tips zijn dus welkom.
De meest gangbare shetlandmaat hoofdstellen, zijn vaak te groot voor mijn shetlander.

Hoi, Bij Huppa zijn ze te koop. Komt Janus zijn hoofdstel ook vandaan. Zie foto in dit topic, vorige blz bij Gooya

http://www.huppa.nl/18122-hoofdstellen-engels?p=2