petitparis schreef:ik heb nu 2 maand geleden een IW aangeschaft, met als hoofdreden dat ik wisselende commentaren hoorde over de kwaliteit van de dressuur 500 en ik de PRO in mijn ogen groter leek en niet aan mijn beeld van een dressuurzadel beantwoorde.(zit tussen de oren, maar toch)
ik vind hem zalig zitten, de zitting kan ik niet echt vergelijken, alleszins dieper dan een vzh wintec. Alleen voor grote pony's en paarden met en korte rug niet echt ideaal, valt makkelijk een cm of 5 langer uit dan dezelfde inchmaat vzh of 500. beugelophanging is iets verder achteruit, wat beter zou zijn voor je beenligging en zit.
Ik heb hem in engeland besteld, waardoor het prijsverschil tussen de PRO en de IW redelijk klein was zodat ik niet getwijfeld heb.
Idd bij equestrianclearance.com bv, daar scheelt die prijs echt enorm. Ik twijfel ook niet als ik er zoeentje wil.
Ik bestel er zelfs regelmatig bij, prima service, en gewoon spotgoedkoop voor kwalitatief goed spullen (denk maar aan weatherbeeta enzo voor prijzen waar je hier enkel van kunt dromen
).