nieuwste wintec!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:46

Nies_ schreef:
Erretje; Is een grotere boom weer te groot?

Nee, denk dat een cm erbij voldoet, het is nu net op het randje

Citaat:
Erretje, het is wat lastig aankomen, maar is het niet wat om te proberen met een voorbeugel van een Wintec XL?

Tja, dat zou kunnen, maar volgens de site zijn die bomen alleen geschikt voor de wintec wide. Ik denk echt dat het precies een cm scheelt. Maar ik moet zeggen dat ik al moeite had om de witte er in te krijgen.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: nieuwste wintec!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:08

Ik heb er zelf nu een rode in, dat ging makkelijk.
Ik weet dat die bredere eigenlijk voor de Wintec wide zijn, maar het kan misschien wel, zou je dan met een zadelmaker moeten overleggen.
Nog een optie is je witte een stukje uitbuigen.
Ik heb ooit een oude model Wintec gehad, en daar zaten op één of andere manier de gaatjes helemaal niet op de juiste plek. Toen hebben we er nieuwe in geboord.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:43

Ik hoop dat ik nu niet op mijn kop krijg voor het omhoog schoppen van dit topic maar ik heb een vraag.

Kun je nou los dikkere wrongen kopen voor op (/in? ) je zadel? Zo ja waar? En hoeveel kost zoiets?

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:44

nickyskeet heeft ze.. verder zou ik het niet weten..

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:18

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:42

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:44

x_Anne_x schreef:
Ik hoop dat ik nu niet op mijn kop krijg voor het omhoog schoppen van dit topic maar ik heb een vraag.

Kun je nou los dikkere wrongen kopen voor op (/in? ) je zadel? Zo ja waar? En hoeveel kost zoiets?

Via E-bay kan je ze kopen, ze zijn niet zo heel duur (volgens mij onder de 20 euro).

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:08

Heeft iemand ervaring met de pony modellen van de nieuwe wintec reeks? ik wil graag de vzh 500.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:13

ik heb de nieuwste wintec 500 dressuur! :)

Vind het een super fijn zadel (heb hiervoor 7 jaar lang de vorige wintec 500 dressuur gehad )
mijn zit is veel verbeterd, zit meer rechtop.
hij ligt super fijn op mijn paard en ik zit er ook fijn in.
ben er gewoon heeeeeeeeeel blij mee :D

prijs/kwaliteit is ook top! :D

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:42

Sinds begin April ben ik ook in het trotse bezit van de nieuw wintec 500 dressuur! Hij is echt toppie en past perfect op de pony voor welke die bedoeld is! Ik heb wel met cair gekozen, dat lag namelijk net iets beter. Het enige nadeel is dat ik er moeilijker in doorzit, maar dat is gewoon even wennen denk ik! :o

Afbeelding

http://i997.photobucket.com/albums/af10 ... dam121.jpg

Afbeelding

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 23:13

Heeft iemand de nieuwe Wintec Pro dressuur?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 00:09

Ik heb hem, maar nog niet veel gereden.
Weet ook niet of dat gaat gebeuren.
Mijn pony is erg gevoelig, en lijkt beter te reageren op boomloos.
Dus mogelijk gaat mijne de verkoop in, maar dat heeft niets met het zadel op zich te maken.
Ik vind het nog steeds een erg mooi en fijn zadel. :j

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 00:18

Afbeelding

ik heb de bruine vzh 18" nu een paar weken en ben er heel blij mee. Het ligt goed, en zit heel fijn. Ik kan eindelijk weer eens bijna ontspannen galoperen.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 00:39

Ik heb de dressuur.. nu een maand of 4, en ben er heel erg tevreden over.. ligt goed, zit fijn.. ben helemaal blij ermee..

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:30

@ Dyonne .. ben je ook bekend met de Isabel Werth?
Ik wil eigenlijk altijd nog een IW .. maar als de nieuwe Pro nu praktisch hetzelfde aanvoelt als de IW, dan is die optie goedkoper natuurlijk :o :P

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 07:33

Ik heb wel ervaring met beide, de IW en de nieuwe Pro.
De zit van de IW is dieper, die van de Por vlakker, dat maakt dat je een kleinere maat kunt nemen voor een korte pony.
Dat is het grootste verschil tussen beide, de diepere zit van de IW.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 12:07

Dat was idd ook al het verschil wat ik voelde tussen de IW en de oude Pro.
Maar ik dacht mss dat de zit van de Pro wel aangepast is met de nieuwe versie, omdat hij er ook anders uit ziet.
Maar daar is op zich dus niets aan veranderd?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 12:38

Ik dacht dat de Pro wel een diepere zit had dan de 500.
En de pro heeft een betere beugelophanging.
Maar qua diepte van de zit tov. de IW weet ik verder niet.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 12:50

ik heb nu 2 maand geleden een IW aangeschaft, met als hoofdreden dat ik wisselende commentaren hoorde over de kwaliteit van de dressuur 500 en ik de PRO in mijn ogen groter leek en niet aan mijn beeld van een dressuurzadel beantwoorde.(zit tussen de oren, maar toch)

ik vind hem zalig zitten, de zitting kan ik niet echt vergelijken, alleszins dieper dan een vzh wintec. Alleen voor grote pony's en paarden met en korte rug niet echt ideaal, valt makkelijk een cm of 5 langer uit dan dezelfde inchmaat vzh of 500. beugelophanging is iets verder achteruit, wat beter zou zijn voor je beenligging en zit.
Ik heb hem in engeland besteld, waardoor het prijsverschil tussen de PRO en de IW redelijk klein was zodat ik niet getwijfeld heb.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 18:13

Maar zit je dan niet met gigantische verzendkosten?
Waar heb je hem besteld dan? :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:16

de verzendkosten waren verwaarloosbaar. omgerekend nog geen 10 euro. Nee heb lang getwijfeld, ook omwille van wat als er iets mis mee is en hij moet onder garantie terug...

mijn zadel (Wintec IW, zwart met cair en 17inch) koste toen 550 pond en daar kwam 6.95 pond verzendkosten bij. Met de stand van de pond toen heb ik uiteindelijk 655 euro betaald, slechts een 100 euro meer dan dan een 500 hier in België... de wolgevulde waren slechts 539pond denk ik

google eens op equestrian clearance, ook maar heel toevallig opgekomen. Als je het niet vind zoek ik de juiste site nog wel.

edit: ik had wel eerst goed geïnformeerd naar de maat enzo en heb achteraf een msfc laten komen om zeker te zijn dat het zadel goed lag. voor ik hier heel bokt op m'n nek krijg van een zadel zonder te passen te kopen :D

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:40

Ik heb een Wintec Pro Contourblock en besteld bij Reiterlive Daar is de IW met Cair 625 euro. Verzendkosten weet ik niet meer (ik dacht iets van 15 euro).

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:51

petitparis schreef:
ik heb nu 2 maand geleden een IW aangeschaft, met als hoofdreden dat ik wisselende commentaren hoorde over de kwaliteit van de dressuur 500 en ik de PRO in mijn ogen groter leek en niet aan mijn beeld van een dressuurzadel beantwoorde.(zit tussen de oren, maar toch)

ik vind hem zalig zitten, de zitting kan ik niet echt vergelijken, alleszins dieper dan een vzh wintec. Alleen voor grote pony's en paarden met en korte rug niet echt ideaal, valt makkelijk een cm of 5 langer uit dan dezelfde inchmaat vzh of 500. beugelophanging is iets verder achteruit, wat beter zou zijn voor je beenligging en zit.
Ik heb hem in engeland besteld, waardoor het prijsverschil tussen de PRO en de IW redelijk klein was zodat ik niet getwijfeld heb.

Idd bij equestrianclearance.com bv, daar scheelt die prijs echt enorm. Ik twijfel ook niet als ik er zoeentje wil.:) Ik bestel er zelfs regelmatig bij, prima service, en gewoon spotgoedkoop voor kwalitatief goed spullen (denk maar aan weatherbeeta enzo voor prijzen waar je hier enkel van kunt dromen ;)).

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:59

Hoi allen

Ik ga mijn zadel toch even spammen hier..
Omdat ik toch terug ga naar boomloos.. heb een rugprobleem, en zit toch niet helemaal lekker..

Verder vind ik het echt een heel fijn zadel, ligt goed op mijn poown..

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:43

ik heb ook de pro!
Bevalt prima!! Ook evt schoonmaken geen probleem!