Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:37

touchofpink schreef:
Als ik naar de foto van voren kijk met bit lijkt het mij of de neusriem te laag zit. Volgens mij hoort die hoger te zitten.

Dan past de keelriem denk ik niet meer vast?
Hij zit nu al op het laagste gaatje.

NoaSky

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:39

Dank jullie, dat was dus precies waar ik over twijfelde.

Ik zal hem morgen eens hoger doen en dan kijken hoe ik met de keelriem uitkom. Er is eventueel nog ruimte om een gaatje bij te maken dus dat zou eventueel nog kunnen..

Pff lastig zeg, zo'n hoofdstel

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:42

Jammer dat het een cob is.
Wel zonde zeg, nu hopen dat het nog past.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:44

Naja... ik weet dus niet offie past haha! Hij is niet te groot en past eigenlijk juist precies.. Maar weet niet of dat goed genoeg is. Eigenlijk zit alles goed alleen die keelriem he, die zit naar mijn mening iets te strak.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:47

Als je de neusriem een gaatje hoger doet, trekt de kinriem het bit teveel in de mondhoeken (doet hij nu al een beetje zo te zien).

Ik zit met precies hetzelfde probleem. Het hoofdstel is alleen in zijn geheel te verstellen en dat is lastig als je paard geen standaard hoofd heeft. Mijn paard heeft een korte mondspleet en daardoor moet de neusriem vrij laag hangen wil het bit niet teveel omhoog geduwd worden. Ik had vandaag per ongeluk de neusriem boven het bit vastgemaakt (...) en dat zat volgens mij veel fijner voor Sientje.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:56

moet het bit eigenlijk aan de neusriem vast? Of kan het ook zonder?

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 22:57

Huh, hoe zou je het anders willen doen?

touchofpink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:24

Mrijn schreef:
Als je de neusriem een gaatje hoger doet, trekt de kinriem het bit teveel in de mondhoeken (doet hij nu al een beetje zo te zien).

Ik zit met precies hetzelfde probleem. Het hoofdstel is alleen in zijn geheel te verstellen en dat is lastig als je paard geen standaard hoofd heeft. Mijn paard heeft een korte mondspleet en daardoor moet de neusriem vrij laag hangen wil het bit niet teveel omhoog geduwd worden. Ik had vandaag per ongeluk de neusriem boven het bit vastgemaakt (...) en dat zat volgens mij veel fijner voor Sientje.

Dat is lastig want volgens mij hoort de neusriem twee vingers onder de jukbeenderen te zitten. Misschien is het dan niet eens zo'n gek idee om de neusriem boven het bit vast te maken. Gaat het bit dan niet wiebelen Mrijn?

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:30

Als jullie een maat cob hebben die niet past en willen verkopen, mag je het mij altijd laten weten :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:32

Mrijn schreef:
Huh, hoe zou je het anders willen doen?

Er zitten naast de 'bakstukken' clipjes aan het bit.
Moéten die er aan of kan het ook zonder?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:43

Die klipjes hoeven er niet aan als je hem gewoon met bitstukjes vast heb zitten, dat is extra.

Blijkt toch nog wel lastig met die maten dus.
Ik wacht nog steeds. ;(
Ben zelf erg benieuwd hoe die valt en of die beetje past.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:50

Daarom durf ik niet zomaar te bestellen...
Opzich zit een full prima, maar de neusriem wil nog wel een krap vallen.
Ik ben dus bang dat de neus en keelriem bij dit hoofdstel te krap gaat vallen.

Het verschilt ook per merk, kieffer valt prima terwijl passier echt op het laatste gaatje zit.
Ze zijn wel even 130 euro, niet iets om zomaar aan te schaffen. :o
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 21-11-09 00:27, in het totaal 1 keer bewerkt

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 15:37

Wat is nu precies het verschil tussen de competition en de multi? dat haal ik er nu niet echt uit. Verschillende werkingen? Ook als je alle 'onderdelen' erbij hebt als teugels en bitclipjes?

touchofpink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 16:09

de competition kun je alleen met bit gebruiken en de multi met bit en op 3 manieren bitloos. Oja en ook nog als kaptoom.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:51

Ik heb hem ook in het echt kunnen bewonderen, ruiterhuis hier in de buurt heeft hem in de collectie. Ziet er erg netjes uit moet ik zeggen, keurig afgewerkt.
Prijs was daar 140 euro.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:21

Het is mij niet helemaal meer duidelijk. Engeland zegt dat de Competition alleen in het Tobacco te krijgen is, maar hier in NL zijn 2 webshops die ze wel in het zwart verkopen?

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:25

Volgens de site van Horseware zelf is deze ook alleen in het bruin, maar nu is de site niet altijd even up to date, dus misschien is hij ondertussen wel in het zwart verkijgbaar?
Er zijn ook winkels in Engeland die hem in het zwart aanbieden, tja zeg het dan maar........

hokke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:47

Een erg mooi hoofdstel, ik ga sparen, :9 :9
Maar ik had een vraagje over de teugels zijn het speciale teugels of zijn het gewone rubberen teugels?

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:50

De teugels die bij het Micklem Competition hoofdstel zitten zijn rubberen teugels.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 21:56

In Engeland is de competitie ook in zwart verkrijgbaar. Dit recent, waarschijnlijk is het nog niet opgenomen op de site van horseware.
Lijkt me toch dat ze deze gewoon leveren.

Op onderstaande Amerikaanse site kun je hem ook in het zwart en in het bruin kopen.

http://www.kbchorsesupplies.com/browse.cfm/4,3313.html

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:17

touchofpink schreef:
de competition kun je alleen met bit gebruiken en de multi met bit en op 3 manieren bitloos. Oja en ook nog als kaptoom.

ok thanks :)

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 20:42

Is het mogelijk om dit hoofdstel (dus met de "bakstukken") te gebruiken met een pessoabit? Ik zit er ernstig over te denken om dit hoofdstel aan te schaffen, maar met het springen heb ik dat pessoabitje toch echt wel nodig (op wedstrijden dan..)

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 20:44

josie schreef:
Volgens de site van Horseware zelf is deze ook alleen in het bruin, maar nu is de site niet altijd even up to date, dus misschien is hij ondertussen wel in het zwart verkijgbaar?
Er zijn ook winkels in Engeland die hem in het zwart aanbieden, tja zeg het dan maar........

Het Competition hoofdstel is er sinds zeer kort ook in het zwart. Horseware kan dit hoofdstel echter helaas pas weer in het voorjaar leveren.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:19

Agnes75 schreef:
Ik heb de KNHS gemaild :j
Dit was het antwoord wat ik kreeg van de KNHS Servicedesk:

"Dit hoofdstel is op dit moment nog niet toegestaan maar we willen deze wel opnemen in de reglementen per 1 april 2010. Er is een mogelijkheid om nu hiervoor dispensatie aan te vragen als er goede redenen zijn om dit hoofdstel te gebruiken."

Ik kan ze ook bestellen, mocht iemand interesse hebben! Vooralsnog alleen de "gewone"variant, maar ga ook even op zoek naar de Competition-versie.

Had je de KNHS gemaild over de competition of de multi? of allebei?
Hopelijk keuren ze de multi ook goed :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 00:15

hetismij schreef:
Is het mogelijk om dit hoofdstel (dus met de "bakstukken") te gebruiken met een pessoabit? Ik zit er ernstig over te denken om dit hoofdstel aan te schaffen, maar met het springen heb ik dat pessoabitje toch echt wel nodig (op wedstrijden dan..)

In het filmpje reed er iemand mee met een pelham, geen idee of het met pessoa ook kan maar denk van wel?