touchofpink schreef:Als ik naar de foto van voren kijk met bit lijkt het mij of de neusriem te laag zit. Volgens mij hoort die hoger te zitten.
Dan past de keelriem denk ik niet meer vast?
Hij zit nu al op het laagste gaatje.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mrijn schreef:Als je de neusriem een gaatje hoger doet, trekt de kinriem het bit teveel in de mondhoeken (doet hij nu al een beetje zo te zien).
Ik zit met precies hetzelfde probleem. Het hoofdstel is alleen in zijn geheel te verstellen en dat is lastig als je paard geen standaard hoofd heeft. Mijn paard heeft een korte mondspleet en daardoor moet de neusriem vrij laag hangen wil het bit niet teveel omhoog geduwd worden. Ik had vandaag per ongeluk de neusriem boven het bit vastgemaakt (...) en dat zat volgens mij veel fijner voor Sientje.
josie schreef:Volgens de site van Horseware zelf is deze ook alleen in het bruin, maar nu is de site niet altijd even up to date, dus misschien is hij ondertussen wel in het zwart verkijgbaar?
Er zijn ook winkels in Engeland die hem in het zwart aanbieden, tja zeg het dan maar........
Agnes75 schreef:Ik heb de KNHS gemaild![]()
Dit was het antwoord wat ik kreeg van de KNHS Servicedesk:
"Dit hoofdstel is op dit moment nog niet toegestaan maar we willen deze wel opnemen in de reglementen per 1 april 2010. Er is een mogelijkheid om nu hiervoor dispensatie aan te vragen als er goede redenen zijn om dit hoofdstel te gebruiken."
Ik kan ze ook bestellen, mocht iemand interesse hebben! Vooralsnog alleen de "gewone"variant, maar ga ook even op zoek naar de Competition-versie.
hetismij schreef:Is het mogelijk om dit hoofdstel (dus met de "bakstukken") te gebruiken met een pessoabit? Ik zit er ernstig over te denken om dit hoofdstel aan te schaffen, maar met het springen heb ik dat pessoabitje toch echt wel nodig (op wedstrijden dan..)