ervaring met kent & masters (dressuur)zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:58

Sizzle schreef:
Divoza waarschijnlijk.
Veel kleine doen het niet aangezien het zelden rendabel is. Zodra een zadel nog zeker meer dan 300 waard is maak je vaak al verlies op de verkoop van een relatief goedkoop zadel als kent en masters en dan is maar de vraag of je het gebruikte zadel ooit kwijt kan.

Weet jij de inkoopprijs van kent en masters?

Mungbean

Re: ervaring met kent & masters (dressuur)zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:51

Is dat relevant?

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:44

Zie pb

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 12:59

Weet iemand het draagvlak van kent en masters 17 inch en 17,5 inch?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:32

Iemand ervaring met Thorowgood of Kent en Master bij royale dieren met XXW kopijzer?

Het is echt een opgave om zadelmerken te vinden die betaalbaar zijn en breed.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:25

Saaams schreef:
Iemand ervaring met Thorowgood of Kent en Master bij royale dieren met XXW kopijzer?

Ja ik! :) Stuur maar een pb via Facebook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 14:55

Saaams schreef:

Ja ik.
Ik had een Thorowgood Cob met XXW kopijzer, lag goed op mijn paard alleen vond het voor mijzelf niet zo'n fijn zadel. Ik vind een diepere zit fijn, wat een uitdaging is bij een erg breed paard.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 15:02

Ik heb een thorowgood normale versie, stalgenoot de versie voor brede paarden. Werkt super bij haar paard, en die is echt rond rond. Blijft veel beter liggen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 15:08

Zonnebloem92 schreef:
Saaams schreef:

Ja ik.
Ik had een Thorowgood Cob met XXW kopijzer, lag goed op mijn paard alleen vond het voor mijzelf niet zo'n fijn zadel. Ik vind een diepere zit fijn, wat een uitdaging is bij een erg breed paard.

Voor de vlakke zit ben ik ook bang. Ze is wat op de voorhand gebouwd en ik van nature duik ik snel voorover. Met een vlakke zit zal dat erger worden. Maar kwestie van proberen denk ik..

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 15:36

Saaams schreef:

Ik heb beide zadels gehad op brede paarden, heel fijn en blij mee! Helaas werd laatste paard nog breder en heb ik nu een bates wide. Ook erg fijn.

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 15:48

Ik heb ook een XXW in mijn Kent en Masters, ik vind het een fijn zadel. Ik vind het vlakkere juist wel fijn.
Heb zelf wat dikkere billen dus die hebben nu ook wat meer ruimte zonder dat ik te ver op de lepel zit.
Bij mij zorgt het er ook wel voor dat ik er dus voor moet zorgen dat ik zelf een juiste zit heb zonder het zadel me in een houding zet.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:59

De voorkeur gaat ook uit naar de bates qua comfort en kwaliteit. Alleen weet ik niet of ik het de €2000 waard vind.

Ik heb een maatwerk springzadel en een jonge pony met SI artrose. Hoe de toekomst word is onzeker. Ik wil financieel gezien een leuk passend fijn zadel. Maar ik ken mezelf ook wel een beetje. Ze heeft altijd luxe maatwerk, monoblad zadels gehad. }:0

Ik heb gemaild met Helen van Dijk. Zijn er nog meer zadelmakers die met deze merken werken en naar Utrecht komen

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 19:48

Saaams schreef:
De voorkeur gaat ook uit naar de bates qua comfort en kwaliteit. Alleen weet ik niet of ik het de €2000 waard vind.

Ik heb een maatwerk springzadel en een jonge pony met SI artrose. Hoe de toekomst word is onzeker. Ik wil financieel gezien een leuk passend fijn zadel. Maar ik ken mezelf ook wel een beetje. Ze heeft altijd luxe maatwerk, monoblad zadels gehad. }:0

Ik heb gemaild met Helen van Dijk. Zijn er nog meer zadelmakers die met deze merken werken en naar Utrecht komen

Helen van Dijk neemt tijdelijk even geen nieuwe klanten aan. Ze is sinds ze is sinds de Corona stop echt mega druk.

Maar er is nog een Herleen die met deze merken werkt. Heleen Klumper.

https://saddlefitservice.nl

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 19:55

Dat is balen.
Bovengenoemde dame zit in Almelo. Dan betaal ik al €50 aan reiskosten enkele reis. Duur grapje :+
Ik kan mailen of ze binnenkort in de buurt is, maar zo ver uit de richting.

Waarom zijn er maar zo weinig dealers van deze merken?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 20:34

Saaams schreef:

Omdat de leveranciers doorgaans maar een beperkt aantal dealers per regio goedkeurt. Is valt ook echt niet mee om er een account te krijgen.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 23:09

Saaams schreef:

Evt tweedehands een optie? Ik heb mijn beide bates zadels ook tweedehands. Dan zijn ze goed betaalbaar :)

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:53

Saaams schreef:

Ik heb Helen van dijk voor Flynn erbij gehad. Een super fijne dame met verstand van zaken!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:31

Saaams schreef:
Dat is balen.
Bovengenoemde dame zit in Almelo. Dan betaal ik al €50 aan reiskosten enkele reis. Duur grapje :+
Ik kan mailen of ze binnenkort in de buurt is, maar zo ver uit de richting.

Helen is weer geweest voor een controle van mijn zadel. Ik heb bij haar even nagevraagd wie je kunt laten komen voor een Kent & Masters in de regio Utrecht, ze gaf twee namen:

Mariska van Oest of Martine Liefstingh

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:48

Bedankt! Helen had ik nog wel gesproken. Ik mocht ook naar Loenen!
Momenteel alleen even een blessure. Dus 3 weken stappen haha.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:59

Saaams schreef:

Helen of Heleen?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:31

Daphara schreef:
Saaams schreef:

Helen of Heleen?

Helen van Dijk

Sterrenpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:25

Wat is het draagvlak van de S serie 17,5” in mdr? Of de low?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 22:05

Ik zag dat er in 2020 nog gereageerd was, dus dacht doe een berichtje. Ik ga begin van het nieuwe jaar ook kijken naar een Kent & Master. Een stalgenootje kwam er mee en zag dat deze zadels ook geschikt zijn voor paarden met een kortere rug. Laat ook een zadelmaker komen voor een Kentaur maar vind Kent & Master misschien wel nog aantrekkelijker gezien je de boom ook altijd nog kan aanpassen.

Stomme vraag, maar wanneer betaal je voor het zadel. Stel de Kent & Master zit goed en deze moet besteld worden, betaal je dan als deze daadwerkelijke wordt geleverd en op maat wordt gemaakt of betaal je daarvoor al?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 22:16

HorseTimeXL schreef:
Ik zag dat er in 2020 nog gereageerd was, dus dacht doe een berichtje. Ik ga begin van het nieuwe jaar ook kijken naar een Kent & Master. Een stalgenootje kwam er mee en zag dat deze zadels ook geschikt zijn voor paarden met een kortere rug. Laat ook een zadelmaker komen voor een Kentaur maar vind Kent & Master misschien wel nog aantrekkelijker gezien je de boom ook altijd nog kan aanpassen.

Stomme vraag, maar wanneer betaal je voor het zadel. Stel de Kent & Master zit goed en deze moet besteld worden, betaal je dan als deze daadwerkelijke wordt geleverd en op maat wordt gemaakt of betaal je daarvoor al?

Ik betaalde nadat die geleverd en gefit was. Bij de aankoop zat nog een gratis extra controle na 20 uur rijden. Bij de controle bleek hij al een maat te zijn gegroeid, dus gratis en voor niets een ander kopijzer er in gekregen.

Helaas lag mijn K&M zadel bij de laatste controle, een jaar na aankoop, echt niet meer goed op mijn nu 7 jarige ruin, dus is terug gestuurd naar de fabriek om uit elkaar gehaald te worden. Hopelijk vinden ze de oorzaak en krijg ik mijn geld terug.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 22:54

O dat is vervelend Daphara. Ik heb dat nu inderdaad met mijn Tekna zadel. Die ligt echt niet meer goed.. en hij geeft duidelijk aan dat het niet lekker zit. Dus nu even wachten begin januari en even grondwerk en logeerwerk doen.. hopelijk zit er tussen de kentaur en kent & master wat tussen. Hier zit ook een gratis controle bij, als ik een zadel heb aangeschaft.