BR pro max beschermers

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:22

Ik gebruik meestal met bont erin! Want mijn lievelingspony had drukplekken van de vorige eigenaar die peesbeschermers zonder bont gebruikte!

Evito_06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:28

Zou iemand ze hier willen opmeten? Ik ben benieuwd of de br passen namelijk! Vind ze erg gaaf!

Zilly

Re: BR pro max beschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:05

Met bont erin? De BR Pro MAX zijn er toch niet in een variant met bont erin???

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:09

Zilly schreef:
Met bont erin? De BR Pro MAX zijn er toch niet in een variant met bont erin???

Volgens mij was dat meer een 12 jarige penny-quote :+ klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.....

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:34

Op pagina 5 staan de maten in cm van de beschermers :j

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:40

Ik wou net zeggen sinds wanneer hebben ze met bont :')

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:35

Ik zou ze ook erg graag willen maar ik twijfel of ze passen op mijn haf. Ik rij nu met beschermers die 22.5 centimeter zijn dus de br's zijn 1.5 centimeter langer. Denken jullie dat dit veel verschil maakt?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:39

Citaat:
De voorbenen zijn 24cm, achter 27

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 16:31

Ik krijg ze als het goed is volgende week.
Ik had ze besteld voor voor + 2 springschoenen.
Achter hadden ze al wel.
Ze zouden half juli binnen komen :D

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 18:37

die van mij staan ook nog in bestelling, ben benieuwd wanneer ze komen :)

Solvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:03

Ik heb ze al een maandje ongeveer, en ik vindt het echt super peesbeschermers :D! heb zowel voro als achter, maar ze zitten super, heb er ook een cross meegereden, blijven gewoon zitten! ik gebruik ze bijna iedere dag, even afspuiten en ze zijn weer schoon. En ze zijn nog mooi ook!

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:54

Even een vraagje:

Mijn paardje is er nogal goed in om zand in haar beschermers te scheppen tijdens het rijden, met name achter. Dit heb ik met gewone strijklappen en nu ook met hogere beschermers. Dit is natuurlijk niet echt fijn, gaat wat schuren enzo. Nu vroeg ik me af of jullie daar ervaring mee hebben met de BR pro max beschermers? Andere tips zijn ook altijd welkom :)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:02

ik zou zeggen lees het topic door daar staan ervaringen over zand tussen de beschermers

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:13

lovey_ou schreef:
ik zou zeggen lees het topic door daar staan ervaringen over zand tussen de beschermers

Ja daar vroeg ik het zelf bijna een jaar geleden aan het handje vol gebruikers toen. Nu hebben steeds meer mensen ze en dus meer ervaringen.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:35

Nathalie84 schreef:
die van mij staan ook nog in bestelling, ben benieuwd wanneer ze komen :)

Heb jij ze al?

Ik helaas nog steeds niet terwijl juli al bijna voorbij is :( Ik wacht al 2 maanden.

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:08

Raggel schreef:
lovey_ou schreef:

Ja daar vroeg ik het zelf bijna een jaar geleden aan het handje vol gebruikers toen. Nu hebben steeds meer mensen ze en dus meer ervaringen.

Mijn paard is daar ook heel erg gevoelig voor dat schuren, ook vooral achter. Ik moet zeggen dat ik dit de beste beenbescherming vindt, waar het dus minimaal is dat er zand tussen komt. Wel eens iets, maar zeker niet in die mate bij andere bescherming.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:10

ik heb het bericht gekregen dat ze in augustus pas worden geleverd.....snif....

Raggel: ik heb wel de eskadron all rounds, qua model vergelijkbaar, het zand ertussen is een stuk minder dan bij gewone hoge peesbeschermers. Zorg is wel dat ze goed om het been heen sluiten, dan is er de minste kans op zand (maar ik krijg het zelfs klaar met bandages om er nog zand tussen te krijgen :Y) .

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:15

Oe, das een stuk minder zeg. Waar had je ze ook alweer besteld? Denk dat ik me dan ook maar een paar ga aanschaffen. Maar alleen achter ziet ook zo stom uit he O:)

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:40

ik heb ze in Roggel in bestelling staan :). Wellicht zijn andere kleuren dan bruin sneller leverbaar.

Reentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:07

Ik vind deze van BR ook erg mooi. En twijfel dan ook om ze te kopen.
Maar weet iemand die ervaring heeft met deze beschermers hoe het zit met de warmte?
De benen worden vaak warm bij peesbeschermers en bij de meeste beschermers kan de warmte niet weg. Hoe zit dat met deze?

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 13:27

Ik heb ze ook, vind ze erg mooi en zelfs op mijn paard met smalle beentjes passen ze goed.

Helaas zijn ze niet zo stevig. Met het oefenen van de zijgangen wil mijn paard zich nog wel eens raken en daardoor was al vrij snel de binnenkant (achter) beschadigd en nu zelfs een stukje helemaal los gescheurd! Ik heb er stukje leer overheen laten zetten dus in gebruik zijn ze er niet minder om geworden maar toch jammer dat het materiaal dat niet aan kan. (de eskadrons hadden dat probleem ook al en die zijn ook overgegaan op een stugger materiaal wat meer op kunstleer lijkt).

Edit: Binnen in de beschermers zit gewoon een harde schaal wat precies een gewone beschermer is met daarom de stof. Als ik zeg niet zo stevig heb ik het over het materiaal om de schaal heen.

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 13:32

Shabbay: de mijne hebben net het zelfde.
Vanachter een stuk helemaal los gescheurd en dat na 4x ermee te rijden.
Heb ze ook maar laten maken.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:45

Reentjuh schreef:
Ik vind deze van BR ook erg mooi. En twijfel dan ook om ze te kopen.
Maar weet iemand die ervaring heeft met deze beschermers hoe het zit met de warmte?
De benen worden vaak warm bij peesbeschermers en bij de meeste beschermers kan de warmte niet weg. Hoe zit dat met deze?

ik heb het idee dat deze net zo warm zijn als gewone peesbeschermers, dus zeker niet luchtiger als gewone peesbeschermers.

Ik heb ze nu 3 keer gebruikt (de bruine) ben verliefd <3. Ik heb die van eskadron allround ook voor op concours, maar deze vind ik persoonlijk nog mooier om het been van mijn twee paarden passen. Niet te groot, niet te klein, bij die van mij passen ze perfect en de kleur is perfect :D.

Mijn vorige eskadron allrounds gingen inderdaad ook aan de binnenkant slijten, ben benieuwd hoelang het deze volhouden.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 16:16

Ik heb ze eindelijk gekocht, maar wacht nu nog steeds op de springschoenen die er bij horen ;)

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:15

Ik heb de bruine kleur nu al een tijdje, maar ik vind de kleur erg lelijk en dof worden. Ook na het wassen, komen ze weer terug in oude staat met die doffe gloed erover. Het lijken mij losgooibeschermers inmiddels wel, hoe ze eruit zien! Al met al ben ik er niet heel erg over te spreken, er zit aardig wat zand tussen na het rijden en er is al één voorbeschermers gebroken, die kan ik zo dubbel klappen.

Mijn Eskadron alrounds, soortgelijk model, die ik inmiddels al ruim 3 jaar heb beginnen nu pas te slijten. Die zijn een stuk langer meegegaan!