Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elin_ schreef:Gezien ik nu telkens veel hoofdstel, weinig paard heb wil ik eigenlijk gaan voor bakstukken die aan de neusriem vast zitten. <120 euro zou prettig zijn. Verder wil ik gaan crossen, dus in het slechtste geval bij een weigering / vallen wil ik niet het hele hoofdstel zomaar af kunnen trekken. EN.. ik wil eigenlijk een hoge neusriem. Pony wordt onrustig van iets wat hem dichtsnoert. Het lijkt echt een onmogelijke zoektocht.
Edit: ik moet er dus mee mogen starten.
Elin_ schreef:Hi bokkers! Ik kom ook binnenvallen. Ik ben nog aan het bijlezen (alle 120 pagina's). Gezien geen enkel normaal hoofdstel past, probeer ik maar eens een anatomisch hoofdstel. Ik heb namelijk een quarter type. Breed plat voorhoofd, maar een kort hoofd. Ik zit dus telkens tussen cob en full in. Gezien ik nu telkens veel hoofdstel, weinig paard heb wil ik eigenlijk gaan voor bakstukken die aan de neusriem vast zitten. <120 euro zou prettig zijn. Verder wil ik gaan crossen, dus in het slechtste geval bij een weigering / vallen wil ik niet het hele hoofdstel zomaar af kunnen trekken. EN.. ik wil eigenlijk een hoge neusriem. Pony wordt onrustig van iets wat hem dichtsnoert. Het lijkt echt een onmogelijke zoektocht.
Iemand een advies? Ik ga natuurlijk ook nog verder het topic doorspitten.
Gaat om deze pony. (Dit hoofstel zit dus ook niet lekker. Te krap bij het kopstuk waardoor de bakstukken over het bot lopen en bij het bit heel veel poespas door bit + dikke neusriem + zowel bakstukken als neusriem stukje loopt)
[ [url=m/bE0EaW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Fillis schreef:Elin_ schreef:Gezien ik nu telkens veel hoofdstel, weinig paard heb wil ik eigenlijk gaan voor bakstukken die aan de neusriem vast zitten. <120 euro zou prettig zijn. Verder wil ik gaan crossen, dus in het slechtste geval bij een weigering / vallen wil ik niet het hele hoofdstel zomaar af kunnen trekken. EN.. ik wil eigenlijk een hoge neusriem. Pony wordt onrustig van iets wat hem dichtsnoert. Het lijkt echt een onmogelijke zoektocht.
Dit specifieke hoofdstel is boven budget, maar kijk eens bij Portugese of Spaanse hoofdstellen. Die hebben niet zulke brede neusriemen, en de neusriem zit vast aan de bakstukken. Alleen niet anatomisch dan... durf ook niet te zeggen hoe de maten vallen. (Wel apart, onze quarter heeft cob-neigt-naar-pony maat, alleen de keelriem zit steevast op z'n langst)
Ik herken je probleem, ik zoek eenzelfde soort hoofdstel. Geen blingbling, geen brede of dikke (neus)riemen, en een hoge/Engelse neusriem. Maat is nog niet bekend, maar gezien de fijnheid van z'n hoofd zal het ook wel een tussenmaat pony/cob worden![]()
Had mijn oog op de Styx, tot ik inderdaad zag dat de "neusriem" maar half is. Helaas hebben de meeste anatomische modellen een sperriem (wat ik enigszins dubbel vind, aangezien uit onderzoek blijkt dat van alle types neusriemen de gecombineerde en lage neusriem de meeste druk geven), wat de zoektocht iets lastiger maakt.
siskeh schreef:@ Elin, dat hoofdstel heb ik ook, op deze foto vind ik de neusriem ook écht te hoog, bij mij valt die lager.
"hard inwerken" is natuurlijk allemaal relatief, als dit hoofdstel namelijk niet past bij je paard zal je behoorlijk hard in moeten werken.
[ [url=m/YS3yTP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Edit: https://www.eurodressage.com/2018/11/25 ... xcQ4tWGAs4
Volgens dit onderzoek zou je juist niet richting hoge neusriem willen, maar meer er "tussenin"
Elin_ schreef:Deze lijkt me ook mooi alleen wil ik die in het zwart
https://www.ej.nl/paard/hoofdstellen-bi ... gJQ_vD_BwE
Fillis schreef:Elin_ schreef:Deze lijkt me ook mooi alleen wil ik die in het zwart
https://www.ej.nl/paard/hoofdstellen-bi ... gJQ_vD_BwE
Misschien even een bericht aan EJ doen? Ik weet zeker dat ik hem in het zwart gezien heb namelijk, misschien (tijdelijk) uitverkocht?
Ook ik zoek door..
Edit;
Bij Kramer hebben ze ze!
O.a.
deze. Geen geïntegreerde bakstukken maar ik vind het niet een gevalletje 'hoofdstel, waar ga jij met dat paard naartoe?'
Edit2;
voor een paar tientjes meer hebben ze er ook 1 met geïntegreerde bakstukken! Het is dat de mijne nog geen bit gewend is (en kan m dus niet passen) anders had ik direct die besteld... hopelijk zit hij t.z.t. nog in de collectie!