De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 22:44

Oké wat maf en dat terwijl ze dus die mesh hebben..

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 23:16

Yes me husk zijn onderweg.

Hopelijk zitten ze net zo goed als de pijpdingen die ik heb van husk

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 23:38

Yvank_ schreef:
Die br air tech heb ik. Wordt ook wel warm hoor!

Ik rij eigenlijk standaard met Le mieux nu, de brushing boots.

Vergeleken net de Le Mieux Snugboots hoorde ik dit ook.

Zag ook wel de Eskadron Air tech ofzoiets. Maar die voelde weer slapper als de Snugboots aan. :=

Toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 01:43

Stamper, klopt, die Eskadron voelde wel wat slapper aan. Waren wel heel fijn licht en had het idee dat ze (voor gewoon licht aantikkende paarden) wel geschikt zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 07:39

De snugboots worden wel een stuk warmer ook hoor dan de brushing boots. Die zijn kwa warmte niet met elkaar te vergelijken.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 07:57

Hoe meer (harde) lagen hoe meer bescherming van buitenaf hoe meer warmte op het been met alle nadelige gevolgen daar van. Keuzes maken dus.

Bescherming aan de buitenkant vs beschadiging aan de binnenkant.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:15

Ik heb (aangezien ze toen in de aanbieding waren) de BR pro mesh beschemers met kunstbont meegenomen. Zouden ook ademend zijn hoewel ik een hard hoofd had in het kunstbont, maar ik gaf het een kans. Helaas werden ze toch veel te warm en gisteren heb ik ze uit elkaar gesloopt om het kunstbont eraf te krijgen, maar ik schrok best wel wat er onder het kunstbont zat.. gewoon een dikke dichte laag neopreen! Echt geen zuchtje lucht kreeg ik daar doorheen geblazen. Die mooie mesh buitenkant is dus puur bedrog want de dikke dichte neopreen laag direct eronder laat echt niks door.. voel me wel aardig opgelicht hiermee, denk dat ik ze ook even een mailtje (of FB berichtje..) nalaat, want dit is echt onzin. Kan er ook nog even foto's van maken voor de liefhebber. Ik vraag me af of deze dikke neopreen laag alleen in de BR mesh met kunstbont zitten of ook in de gewone..

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:17

Anoniem schreef:
Oké wat maf en dat terwijl ze dus die mesh hebben..

Bij degene die ik heb is het geen mesh zoals bij bijvoorbeeld de snugboots of brushingboots van Lemieux.
Het is eerder een soort rubberachtig, wel met veel gaatjes erin. Wellicht omdat ik de crossvariant heb, dat daar verschil in zit? Ze nemen ook geen water op...

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 09:02

XladyX schreef:
Ik heb (aangezien ze toen in de aanbieding waren) de BR pro mesh beschemers met kunstbont meegenomen. Zouden ook ademend zijn hoewel ik een hard hoofd had in het kunstbont, maar ik gaf het een kans. Helaas werden ze toch veel te warm en gisteren heb ik ze uit elkaar gesloopt om het kunstbont eraf te krijgen, maar ik schrok best wel wat er onder het kunstbont zat.. gewoon een dikke dichte laag neopreen! Echt geen zuchtje lucht kreeg ik daar doorheen geblazen. Die mooie mesh buitenkant is dus puur bedrog want de dikke dichte neopreen laag direct eronder laat echt niks door.. voel me wel aardig opgelicht hiermee, denk dat ik ze ook even een mailtje (of FB berichtje..) nalaat, want dit is echt onzin. Kan er ook nog even foto's van maken voor de liefhebber. Ik vraag me af of deze dikke neopreen laag alleen in de BR mesh met kunstbont zitten of ook in de gewone..

Ow echt.. ik had mooi BR gemaild met uitleg

Ik ben zo blij dat m’n hafje geen aantikker is, daarom kan ik voor zachte kiezen. Hij heeft ijzers. Toen hij geen ijzers had rij ik vaak zonder.

En soms wil ik ze nog vergeten dan denk ik niet ik moet ze snel om doen, ik rij gewoon door..

Straks met me andere haf zou t anders zijn. Maar dan zijn we zo 3/4 jaar verder.. zijn er vast andere dingen op de markt

Alexandra309

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:38

Capriootje schreef:
Alexandra309 schreef:
Zijn de LeMieux snug boots geschikt voor springen (harde schaal) of niet?

Welk niveau spring je? Is natuurlijk een verschil als je voor afentoe een sprongetje van 60 cm wil gebruiken of M niveau op concours.

Op dit moment gaat het om 1 a 2 keer per week rond de 80 cm springen. Ik hoorde veel positieve meningen over deze beschermer aangezien de pezen er koel onder blijven en was dus benieuwd of ze ook voor het springen gebruikt konden worden.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 16:23

Ik moet zeggen dat ik de snug boots nu niet echt super luchtig vindt. Is voor mij geen prioriteit, want ze zijn verder in gebruik heel fijn en zitten ontzettend mooi. Alleen voor het echt luchtige zou ik toch gaan voor een Dalmar crossbeschermer oid

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 14:09

Na alle positieve reacties over se lemieux snug boots en ik ook een setje aangeschaft.
Ik twijfel alleen over de maat. Qua breedte heeft ze echt full nodig, maar de lengte twijfel ik over of deze niet te lang is.

Ben benieuwd naar jullie advies.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 14:22

Ai, ik vind ze nét te lang.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 18:32

Ik had ze ook bij mijn Fries en was full ook net te lang. Nu over op de BOT brush boots maar die van lemieux zijn vast even fijn.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 19:02

Ja zo lastig! Ze liep er trouwens wel normaal mee. Ben even een paar keer heen en weer gelopen.

Wel een beetje flauw want ik had mijn br peesjes opgemeten zodat ik de lengte wist. Dat was 26cm en die zitten net aan.
In de maattabel van deze staat dat ze 25cm zijn, maar dat klopt dus niet want ze zijn echt groter |o

Twijfel nu wel. Ik ga ze niet echt heel veel gebruiken. Maar t moet natuurlijk ook niet in de weg zitten.

bren979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 10:05

Ik heb door de goede ervaringen ook Le Mieux snugboots besteld, maar zo te zien is maat full toch te klein voor mijn 1.75 grote paard met stevige stappers...... Dus denk dat ik ze retour ga sturen.

Wat is dan een goede beschermer maar ook 1 die mijn paard past? Ik zat aan Veredus te denken maar vallen die ook groot? Of iemand anders een goed alternatief?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 10:09

Maat L van Veredus is wel groot ja. De carbon gel vento schijnen wel net wat kleiner te vallen, maar normaal is M voor een paard en maat L dus voor echt grote paarden of paarden met flinke benen.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 10:13

Je zou de snug boots in maat L hind kunnen bestellen. Die zijn nog een slag groter dan L voor de voorbenen, pasvorm is verder hetzelfde

zoedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:19

Hoi,

Ik kom ook even binnenvallen.
Ik heb geprobeerd het topic door te lezen maar pfoe wat veel informatie en pagina's _/-\o_ .

Op dit moment heb ik twee beschermers op het oog namelijk de Weatherbeeta Lite Open Voorbeenbeschermers (https://bit.ly/2IixDYg) en de Horseware Amigo Airflow Beschermers. Deze lijken mij erg comfortabel en ook nog enigszins betaalbaar. Het is namelijk voor mijn bijrijdpaard.

Ik heb gekeken naar de LeMieux maar degene die ik vind zijn allemaal in maat full en ik heb toch echt een cob nodig. Op dit moment rijdt ik, twee keer per week, met gewone peesbeschermers maar met oog op het warmere weer wil ik toch kijken naar wat luchtigere beschermers. Ik heb alleen beschikking over een buitenbak, de beschermer moet dus ook tegen nat weer/nat zand kunnen en de pees en de binnenkant van het been beschermen. Je ziet namelijk aan de binnenkant strijkplekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:23

Le mieux is allemaal in cob te bestellen :=

Voor een groot deel zelfs in pony.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:27

De snugboots vind ik overal ook alleen maar in een L.
Maar gelukkig kan een winkel het in een M bestellen, en we gokte hier maar op.
Gister even haar been opgemeten, en de maten zijn precies als de M front.
Dus ik ben erg benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:28

https://www.horsehealth.co.uk/ en je kan bij capriootje bestellen die besteld hier rechtstreeks betaal je alleen het product + verzendkosten binnen nederland.

zoedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:46

Bedankt allemaal voor de snelle reacties! Ik had gekeken bij EJ en Divoza wegens de 25 % korting, dat scheelt namelijk nogal :o en zij hadden dus alleen maar full.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:49

Dochorse, heeft beide maten met 20% korting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:54

De prijzen met 25% korting zijn ongeveer gelijk aan de normale prijzen in Engeland dus daar hoef je het niet voor te laten :D