Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marein schreef:Voor mijn eigen tinkermeisje (sinds 3 weken bij mij, heeft nog geen zadel) ben ik al heel zeker: het wordt een boomloos zadel. Vooral omdat ze al wat spieratrofie heeft op de schoft. Heeft ook al 2 jaar niet meer gewerkt, ik ga haar opnieuw inwerken voor ik echt met haar ga rijden. En bitloos.
Nu nog de knoop doorhakken voor de appaloosa van mijn dochter... En mijn dochter overtuigen, want ze hoort natuurlijk de negatieve opmerkingen van haar lesgeefster en de zadelpasser.
Maar Chumani, de appie, staat nu een maand op rust omwille van haar rug. Gisteren 5 jaar geworden, een half jaar onder het zadel, en nu al rugproblemen - volgens de chiropractor te wijten aan het zadel... Hier ben ik echt helemaal niet blij mee.
Angeli68 schreef:Hoi allemaal,
Ik ben op dit moment een cheyenne en een Cherokee aan het testen.
Nu kreeg ik gisteren van iemand te horen dat de cheyenne, een niet al te best zadel is.
Na een half jaar zou de hele rug kapot zijn gereden.
Vandaar ook de reden dat ze heel erg veel worden aangeboden.
Wat is er nu eigenlijk van waar?
Want ze staan idd veel aangeboden voor verkoop.
Angeli68 schreef:Hoi allemaal,
Ik ben op dit moment een cheyenne en een Cherokee aan het testen.
Nu kreeg ik gisteren van iemand te horen dat de cheyenne, een niet al te best zadel is.
Na een half jaar zou de hele rug kapot zijn gereden.
Vandaar ook de reden dat ze heel erg veel worden aangeboden.
Wat is er nu eigenlijk van waar?
Want ze staan idd veel aangeboden voor verkoop.
muppetmayo schreef:Wat een supergave foto's van die Ghost op de vorige pagina, staat beide paarden goed!
Leuk die kinder GhostjesHeel erg jammer dat ze niet gaan passen op een shet, anders had ik nog wel een leuk slachtoffer staan hier
![]()
Mayflower ik heb een FlexEE liggen, de kunststof versie, wat wil je weten? Ik vond het zelf een fijn zadel om op te rijden, helaas schoof het op mijn haflinger echt alle kanten op, hij ligt hier nu stof te happen en zou hem eigenlijk op de bokt markt moeten zetten maar iets met lui
Roosyes schreef:Ik heb een vraagje, ik heb een Barefoot Cherokee waar ik heel fijn mee rijd, dus wil eigenlijk geen boomzadel meer. Maar mijn heup doet erg zeer bij lange ritten. Graag zou ik een Ghost testen, ik kan absoluut geen gedwongen houding aan met vooral mijn linker been. Ik heb maat 38/40 en mijn fjord heeft een korte rug. De Barefoot is een maat 1 waar ik net in pas. Ik zou graag verschillende modellen passen om het verschil te voelen, vooral tussen piccolo en 'gewoon' en tussen Firenze/Roma (graag model met lange zweetbladen).
Iemand een handig idee? En het liefst rijd ik er dan mee in mijn vakantie (7 t/m 14 juni).