Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Angelkisssss

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:46

Nee paard is er niet aan gewend. We maken sowieso natuurlijk de 2 weken vol met rijden. Even wennen misschien en goed opletten hoe hij reageerd. En iig volgende week nog contact met de fitter.

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:35

Nog even en update.

We hebben het zadel nog eens naar nader bekeken met 5 man. Ook het zadel helemaal opgemeten.
En wat blijkt; scheef zadel :-(

Kan misschien verklaren dat hij het aansingelen niet fijn vond.

Oude zadel er vandaag op gehad en niks aan de hand.

Eigenaresse gaat een afspraak maken met de fitter. Zo willen we het zadel natuurlijk niet. Ben benieuwd hoe/wat ze gaan doen.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 11:06

Afgelopen woensdag te horen gekregen dat mijn zadel klaar is....normaal gesproken zou ik heel blij zijn maar heb dezelfde woensdag ook te horen gekregen dat mijn paard toch wat overgehouden heeft aan haar ongeluk (ze is 7 weken geleden onderuit gegaan op de straat) -O- Er is een stukje bot afgebroken van het spronggewricht en deze 'splinter' veroorzaakt irritatie. Nu zijn de röntgenfoto's opgestuurd naar een Belgische kliniek om te kijken of een operatie mogelijk is. Voorlopig zit rijden er niet in en ik moet maar afwachten of ik er ooit nog op zit ;(

Nu wil ik een Custom aan laten meten op mijn andere paard, haar eigen zadel lag al een tijdje niet helemaal fijn en ik kon het nu goed verkopen. Dit paard zal het door mij bestelde zadel hoogstwaarschijnlijk niet passen. Ze is zo anders gebouwd en veel compacter dan mijn schimmel.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:15

Ik lees al een tijdje mee in dit topic, omdat ik volgend jaar eigenlijk over wilde gaan op een Custom. Ik lees veel positieve reactie, maar ook zeker een aantal wat mij erg tegenhoudt om voor dit zadel te gaan.

Waaronder zadels die scheef zijn. Dit zal vast vaker voorkomen, ook bij andere merken. Maar bij Custom lees ik het toch wel geregeld. Als het zadel geleverd is, controleert de fitter dan niet of het zadel recht is? En anders als het zadel op het paard wordt neergelegd?

In het geval van bijv. Angelkisssss is het maar goed dat ze zelf het zadel heeft nagekeken en opgemeten, maar er zijn genoeg die dan gewoon doorrijden en het paard de schuld geven.

of denk ik veelste gemakkelijk?

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:46

Wij balen er heel erg van want paard loopt super fijn. Maar we merken echt dat er iets niet klopt. En vooral omdat je al zo lang wacht (december vorig jaar eerste afspraak gehad) hoop je toch echt op een goed zadel. Bij de eigenaar is het vertrouwen wel wat weg nu.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:52

Angelkisssss schreef:
Wij balen er heel erg van want paard loopt super fijn. Maar we merken echt dat er iets niet klopt. En vooral omdat je al zo lang wacht (december vorig jaar eerste afspraak gehad) hoop je toch echt op een goed zadel. Bij de eigenaar is het vertrouwen wel wat weg nu.

Ja dat snap ik volkomen! Erg balen zeg -O- .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:02

Zoek ieder zadel op en overal veel voors en tegens.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:12

vonneke schreef:
Zoek ieder zadel op en overal veel voors en tegens.

Dat snap ik zeker, het valt mij alleen op dat ik vaker hoor over dat Custom zadels scheef zijn. Dat heeft niks met voors en tegens te maken, maar meer iets wat vaker terug lijkt te komen bij dit zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:17

Dat heeft te maken met degene die ze in elkaar zet en met degene die ze afleverd. Ik weet 100% zeker dat mijn zadelmaakster geen scheef zadel afleverd.

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:18

Er zijn zeker bij elk zadel ergens slechte producten te vinden. Dat hou je bij alles.
Maar ik zelf vind het wel zonde dat het zadel in elkaar is gezet en dat de fitter het dus niet opgevallen is voordat ze het zadel kwam brengen.

Maar goed nu het oude zadel weer op een eind deze week weten weer meer na de afspraak met de fitter.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:32

Angelkisssss schreef:
Er zijn zeker bij elk zadel ergens slechte producten te vinden. Dat hou je bij alles.
Maar ik zelf vind het wel zonde dat het zadel in elkaar is gezet en dat de fitter het dus niet opgevallen is voordat ze het zadel kwam brengen.

Maar goed nu het oude zadel weer op een eind deze week weten weer meer na de afspraak met de fitter.

Dat is het 2e punt wat ik probeerde aan te kaarten. Zoiets moet toch gezien worden door een geoefend oog?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:04

Bij mijn zadel was de ongelijk verdeelde vulling niet opgevallen bij afleveren. Het was dat ik zag dat hij vocht bulten kreeg na het rijden. Hierop ben ik de kussens gaan nakijken en bleek de vulling op sommige plekken niet te zitten en op andere plekken juist samen geklonterd te zijn.
Ik vind dat dit iets is wat bij controle van het zadel bij afleveren had moeten opvallen. Het is simpel op te lossen, dat klopt. Maar mijn vertrouwen was weg.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:41

Scheef hoeft niet direct op te vallen... maar ik denk eerlijk gezegd niet dat er bij custom nou zoveel meer scheve zadels zijn als bij andere merken, custom word momenteel veel besproken op bijvoorbeeld fora zoals hier en dan zul je veel meer berichten over die zadels tegenkomen als bijvoorbeeld van ideal om maar een merk .. waar ik toch ook al wat scheve zadels van voorbij heb zien komen.
Laat staan van al die andere merken die zadels in diezelfde ideal fabriek laten maken maar hun eigen merk er op laten zetten (en dat zij er best wat)
Het is uiteindelijk heel simpel, waar mensen werken worden fouten gemaakt en zal er soms toch wat tussendoor glippen... als er dan ook nog eens best wel veel zadels worden besteld/gekocht

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:14

Daar heb je zeker gelijk in Sonja. Het helpt mij wel meer ervaringen te lezen en vanuit daar bekijken met welk merk zadel ik kan gaan testrijden.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:42

Ik vond de zit wel echt super. Zo gesloten en daardoor mijn lijf ondersteunend. Echt super.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:21

Ik vraag me me af hoeveel mensen wel niet met een scheef zadel rijden? Want kan een zadel 100% recht zijn? En daarnaast zijn wij en onze paarden ook niet recht dus kunnen wij ook een zadel scheef maken??

Gewoon een paar vragen waar ik zelf erg mee zit misschien weet iemand hier het antwoord O:-)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 01:39

Zadels zullen tijdens gebruik vast wel scheef raken... maar in basis moet het wel recht zijn... dus alle onderdelen recht gemaakt en correct geplaatst,
Het scheef gaan tijdens gebruik is dan een heel mooi teken van in welke mate paard en/of ruiter scheef is/zijn. Dit is met opnieuw of bijvullen wel op te lossen( naast jezelf en je paard recht zien te krijgen natuurlijk)
Als een zadel een scheve boom heeft of scheef in elkaar is gezet zal het wringen op de rug en de druk niet gelijkmatig verdelen of op de juiste plekken
Plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 08:58

Heeft iemand zn zadel verzekerd?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 09:14

Nee, jij wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 09:19

Ik denk dat ik het wel ga doen :j

Zat het een beetje uit te zoeken allemaal. Heb nog nooit zo' n duur zadel gehad en zou zonde zijn als ie zou worden gestolen of er gebeurt iets mee

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:32

@ Blingh - all je een knappe inboedelverzekering hebt kan je het zadels daarin mee verzekeren, hiervoor hoef je geen aparte verzekering af te sluiten, ook als het zadel op stal bewaard wordt.
Scheelt iig een hoop geld met een aparte zadelverzekering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:36

ingvdh schreef:
@ Blingh - all je een knappe inboedelverzekering hebt kan je het zadels daarin mee verzekeren, hiervoor hoef je geen aparte verzekering af te sluiten, ook als het zadel op stal bewaard wordt.
Scheelt iig een hoop geld met een aparte zadelverzekering.

Oh echt? Dan ga ik dat even fiksen :))

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:44

Ik heb 1 van mijn zadels verzekerd en betaal € 68,00 per jaar aan premie.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:38

Ik had mijn oude zadel ook bij mijn inboedel mee verzekerd.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:39

Je moet een verzekering hebben met buitenhuisdekking.