voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Milly_

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:04

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:12

Die hebben ze nèt binnen gekregen bij BuitenZinnig , denk dus dat je hen zelf er even over moet contacteren ;)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:14

Nog geen ervaring mee. :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:18

Ga je ze proberen Marcella ? :D

Ik vind die normale niet echt aansprekend maar die met al die verwisselbare delen vind ik wel geinig :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:33

Weet ik nog niet moet eerst nog tijd vinden om die kant op te gaan (stage). En mijn knie moet ook even meewerken. ;)

Maar zeer waarschijnlijk wel een keertje in het echt bewonderen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 19:36

freeform engels elite wat is daar dan jullie ervaring mee en wat ik me afvraag of je voor deze zadel dus inderdaad ook een speciaal dekje nodig hebt of kan dit met een dik dek van een gewoon dressuur zadel zeg maar (anky pad)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 19:43

De Freeforms hebben in principe geen kussens en dus geen ruggengraatvrijheid : die moet volledig uit de pad komen , door inlages dus :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 20:16

Freeform kan tegenwoordig geleverd worden MET kussens - een simpel kussen in Trekker/Startrekk model en een kussen met drop down paneel. Die laatste passen niet onder de Endurance modellen.

Even spammen :o Libra zonder dekje even op Appie gepast
Afbeelding

meer HIER

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:44

Hey allemaal!
Heb een probleempje met mijn barefoot Cherokee op het paardje dat ik rijd. Ik wist al wel dat het paard een beetje scheef is. Maar wat er nu dan ook gebeurt met rijden is dat de pad onder het zadel heel lichtjes schuift en dus 1 kant met inlagens tegen/over de ruggengraat gaat liggen, dit voornamelijk aan de achterkant.
Weten jullie hier misschien een oplossing voor? Ik heb trouwens de gewone cherokee barefoot pad er onder.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:57

Schuift de pad onder het zadel uit?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:16

Buitenzinnig schreef:
Schuift de pad onder het zadel uit?

Ja een beetje, de achterkant van de pad schuift zover als het kan naar rechts. Voorkant blijft netjes onder het zadel liggen. (de achterkant heeft natuutlijk wel een lusje die er voor zorgt dat hij niet nog verder weg kan schuiven)

trijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:39

En MssMaris... heb je 'm al? Ik heb ook de zwart/grijze in bestelling. Zoooooo'n stoer zadel hè!

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 01:03

kennen jullie bepaalde merken/ types die wel ondersteuning geven aan ruiters die nog niet stabiel genoeg zitten, om toch boomloze zadels voor onze paarden aan te schaffen? wij gaan begin januari naar nederland en willen dan eens gaan rond kijken naar mogelijkheden. maar tips zijn dan altijd handig in de zoektocht.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 08:40

buitenzinnig...ik zie jouw foto net staan en ik zie daar dat de onderkant/dekje van het zadel helemaal omhoog kan tot in de pommel.
bij de pfiff die ik nu heb kan dat nooit want daar onder zit een stuk stof die rechttuit zit en dat dus verhinderd.

ik moet vanmiddag eerst maar es kijken dan of dat zadel wel goed in elkaar zit.
ik vond al oude foto's terug van de cheyenne op mijn appie(haha) en daar zit het ook net zoals op jouw foto

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 11:38

ydnew schreef:
kennen jullie bepaalde merken/ types die wel ondersteuning geven aan ruiters die nog niet stabiel genoeg zitten, om toch boomloze zadels voor onze paarden aan te schaffen? wij gaan begin januari naar nederland en willen dan eens gaan rond kijken naar mogelijkheden. maar tips zijn dan altijd handig in de zoektocht.

Ik heb zelf de Trekker pro endurance classic omdat ik na een zware zwangerschap met veel klachten zelf ook wat meer steun nodig had. Aan dit zadel heb je echt ontzettend veel steun en doordat je iets meer gedwongen zit is je houding ook sneller correct. En omdat het zadel semi boomloos is (er zit wel een versteviging van leer in) is de belasting voor de pony's ook wat minder groot als een ruiter niet helemaal correct lichtrijdt bijvoorbeeld.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 11:48

Daphneeeej schreef:
Ja een beetje, de achterkant van de pad schuift zover als het kan naar rechts. Voorkant blijft netjes onder het zadel liggen. (de achterkant heeft natuutlijk wel een lusje die er voor zorgt dat hij niet nog verder weg kan schuiven)

En zit dat helemaal strak? Zodat hij minimaal kan schuiven? Heb je naast de middelste ring nog 2 ringen aan de achterkant (die redelijk dicht langs de kant zitten)? Wanneer je op die 2 plekken een schoenveter vastnaait aan het dekje, kan je die door die ringen halen en stevig vaststrikken.
En controleer eens of het dekje symmetrisch is....

ellepel schreef:
buitenzinnig...ik zie jouw foto net staan en ik zie daar dat de onderkant/dekje van het zadel helemaal omhoog kan tot in de pommel.
bij de pfiff die ik nu heb kan dat nooit want daar onder zit een stuk stof die rechttuit zit en dat dus verhinderd.

ik moet vanmiddag eerst maar es kijken dan of dat zadel wel goed in elkaar zit.
ik vond al oude foto's terug van de cheyenne op mijn appie(haha) en daar zit het ook net zoals op jouw foto

:D Die Appie's toch ;)
Voor zover ik weet heeft het bedrijf de Libra maakt ook spullen voor Barefoot gemaakt en werkt ook voor FreeMax... ik neem aan dat ze daar van leren?

@ydnew: Inderdaad de Trekker zadels - ze hebben diverse modellen. Zelf vind ik de True Talent erg fijn, omdat die geen wrongen heeft, maar vanuit de zitting wel veel steun geeft.

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 13:29

Even een vraagje vanuit hier.
Ik wil op mijn BF Cheyenne graag een schaapje. Maar wordt de zitting dan niet glad? Ga je dan niet schuiven?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 13:36

Juist niet! Maar je zitting wordt wel iets kleiner....

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:31

trijn schreef:
En MssMaris... heb je 'm al? Ik heb ook de zwart/grijze in bestelling. Zoooooo'n stoer zadel hè!

:j :j :j *\o/* *\o/* *\o/*

pollylove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:32

iemand ervaring met Freemax Dressage ?
buigt hij goed mee met de rug van het paard ? mijn paard is doorgezakt namelijk.

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:34

Ik wil ook graag een schaapje over de Barrydale, ik rij vaak in spijkerbroek dus lijkt me ivm de knoopjes/dingetjes op de zakken wel handig.. Maar die er nu zijn paste geloof ik alleen op de maat 2 of niet? Zal het nog eens opzoeken bij de posts van joenohoe.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:19

Joenohoe heeft een schaapje van FRA erbij gekocht van me , die past alleen op de maat 1 Barrydale :)

Zijn er in bruin en naturelkleur. Schaapje van FRA gaat over het middenstuk van de originele seatsaver , ik vind dat een fijner systeem dan het vervangen van de originele seatsaver door een gehele nieuwe schaap-seatsaver :)

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:26

Staan die ook op je site?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:30

Nee die heb ik er nooit op gezet volgens mij , maar ik heb ze volop op voorraad liggen.
Even zoeken wat ze ook alweer kosten.....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:32

39,90 euro :)

Prima prijsje dus :j