Zonnetje81 schreef:Het zal wel aan mij liggen maar mijn ervaring toen ik erop zat was ook dat het midden punt niet parralel is aan het zweetblad dus je been ligt als het ware achter het zweetblad en ik vind de zadels achterover liggen zo ook weer op deze foto....
Wat voor een zadel heb jij nu Zonnetje?
Vind ik ook dat ze achterover liggen! Maar dat komt niet doordat ze dan te weinig opgevult zijn oid, maar omdat de zitting gewoon zo is! Ik heb nu ook een jaar een AB zadel, en het irriteerde me zo erg dat ik steeds zo achterin het zadel zat! Snap best dat sommige mensen dat fijn vinden, maar mijn houding werd steeds slechter.. Ging mijn bekken kantelen omdat de zitting eigenlijk te ver weg zat om met mijn benen de kniewrongen te kunnen raken. Dus kwam in een soort van springhouding

Arno is vorige week langsgeweest en hij had nog een zadel liggen waarbij de achterkant van de zitting meer opgevult is. Die heb ik geprobeert en dat voelde veel fijner! Dus nu wordt mijn zadel binnenkort meegenomen naar Engeland en dan wordt diezelfde zitting nagemaakt en op mijne gezet. Ben heel benieuwd of ik dan van het probleem af ben. Verder ben ik namelijk heel blij met hoe het zadel ligt op mijn paard. Eigenlijk wilde ik ook voor een nieuw zadel kijken, maar besef dat ik misschien niet zo snel meer zo een zadel krijg dat zo fijn op mijn paard ligt!