Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Danielle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:14

Zonnetje81 schreef:
Het zal wel aan mij liggen maar mijn ervaring toen ik erop zat was ook dat het midden punt niet parralel is aan het zweetblad dus je been ligt als het ware achter het zweetblad en ik vind de zadels achterover liggen zo ook weer op deze foto....

Wat voor een zadel heb jij nu Zonnetje?

Vind ik ook dat ze achterover liggen! Maar dat komt niet doordat ze dan te weinig opgevult zijn oid, maar omdat de zitting gewoon zo is! Ik heb nu ook een jaar een AB zadel, en het irriteerde me zo erg dat ik steeds zo achterin het zadel zat! Snap best dat sommige mensen dat fijn vinden, maar mijn houding werd steeds slechter.. Ging mijn bekken kantelen omdat de zitting eigenlijk te ver weg zat om met mijn benen de kniewrongen te kunnen raken. Dus kwam in een soort van springhouding ;-)
Arno is vorige week langsgeweest en hij had nog een zadel liggen waarbij de achterkant van de zitting meer opgevult is. Die heb ik geprobeert en dat voelde veel fijner! Dus nu wordt mijn zadel binnenkort meegenomen naar Engeland en dan wordt diezelfde zitting nagemaakt en op mijne gezet. Ben heel benieuwd of ik dan van het probleem af ben. Verder ben ik namelijk heel blij met hoe het zadel ligt op mijn paard. Eigenlijk wilde ik ook voor een nieuw zadel kijken, maar besef dat ik misschien niet zo snel meer zo een zadel krijg dat zo fijn op mijn paard ligt!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:16

Ik heb nu een passier corona II.

Ze zijn zo inderdaad gemaakt...
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 22-11-11 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:19

Kijk wat mijn probleem was, dat mijn been door de kniewrong naar achtern werd geduwt en dat je tov je zweetblad 'achter' je zweetblad komt te zitten. Zelfs als je je been in een natuurlijke houding liet liggen lag het achter het zweetblad. Het middenpunt (diepste) van je zadel ligt verder naar achteren tov je zweetblad dan wat ik altijd gewend ben en nudus heb. Even ter verduidelijking een plaatje :)

AfbeeldingAfbeelding

Danielle14

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:26

Zo zie je het wel duidelijk inderdaad! Welke wrongen had jij op het zadel zitten? Zouden andere wrongen niet geholpen kunnen hebben?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:33

Arno wist toen 123 geen oplossing. Heeft toen 10 zadels uit zijn auto getrokken. En als je dan 2 weken niks hoort, raak je er wel klaar mee als je dat al niet bent. Het is een stukje vertrouwen wat dan wegebt.

Maar goed er was meer wat niet klopte aan het zadel. Ik ben ervan overtuigd dat het groter was dan ik bestelt had omdat ik ook heen en weer schoof en het was heel breed. Dus het waren meerdere zaken. Alleen als je dan belt is het enige wat je te horen krijgt: nee mee doorrijden. Wat ik vertikte. En ik moest zelf oplossingen of alternatieven bedenken. Communicatiefvaardig was het niet.

Toch zijn er een hoop mensen wel blij mee. Ik heb soms het idee dat toch het grootste deel dat bij is een dunner en langer been heeft. Want iemand die kleiner dan ik is heeft vaak nog altijd een veel langere beugels....

Oh volgens mij had ik die halve wrongen ofzo...?

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:34

Ik heb hele kleine dikke beentjes. Ik zal vanavond ofzo wel even een foto plaatsen.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:50

ik heb ook een flink bovenbeen hoor. Maar ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld. Bij het proefrijden kwam ik ook wel de wrong tegen. Maar ik heb die laten aanpassen. Dwz dat hij bij mij minder ver doorloopt richting stijgbeugelophanging. Hij is minder dik en minder lang. Beetje vergelijkbaar met een wrong zoals die zit op een KN zadel.

Danielle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:16

Ik snap ook wat je daarmee bedoelt Zonnetje! Ben ik het mee eens als ik zo om mij heen kijk naar anderen met een AB zadel :j Dat is nog een puntje voor Arno om over na te denken als die ooit een nieuw model maakt ;-)

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 19:31

Zal van het weekend eens foto's nemen van mijn San Dressage zodat jullie weten wat ik bedoel met de wrongen.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 10:59

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:40

Arno komt a.s vrijdag mijn nieuwe zadel afleveren voor mijn 3 jarige.

Ben benieuwd of het nog wel gaat passen, ze is een stuk dikker geworden vergleken met ruim 10 weken geleden. (=drachtig)

Verder ben ik zelf persoonlijk erg tevreden over Arno, Hij is erg klantvriendelijk, deskundig, en hij geeft goede service.

Verder ben ik wel van mening dat een zadel gewoon goed moet liggen als het afgeleverd word, en het moet niet ineens binnen 2 weken achterover kantelen, schuiven e.d.

Maar dat er zo nu en dan wat aanpassingen aan een zadel gedaan moeten worden is niet vreemd.

We hebben te maken met jonge paarden, paarden die veranderen in bespiering, of net zoals ik een dragende merrie.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 15:17

Helemaal blij met mijn nieuwe AB!
Al moet hij nog wel wat ingereden worden, hij zit geweldig!

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 16:18

Gefeliciteerd met je nieuwe AB! Even een vraagje gezien jij ook een jong paard hebt.. Kan hij er nog een hoop aan aanpassen mocht je paard in bouw en bespiering nog een hoop gaan veranderen gezien haar leeftijd?

kimmekuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 21:32

Vraagje weet een van jullie misschien of AB ook leuke 2e hands zadels verkoopt voor budget van +/- 500 euro?
Mijn merrie is 3 en heb momenteel niet het budget om brandt :+ nieuw zadel te kopen en vind het eigenlijk ook beetje waanzin om gloedje nieuw te beginnen met een zadel wat over een jaar weer weg kan omdat het niet meer aan te passen valt.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 22:01

Dat kan je hem het beste zelf vragen. Maar ik denk niet dat je een tweedehands AB voor dat geld kan vinden. Hij is nog niet zo heel lang bezig en alle gebruikte zadels zijn dus nog vrij nieuw.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 22:49

Hij heeft wel 2e hands zadels voor die prijs, maar dat zijn dan geen AB zadels maar alle mogelijke merken die hij als inruil heeft gekregen en die hij prima aan je paard aanpast :)

kimmekuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 23:48

a fijn, zolang die het maar aanpast ben ik blij! bedankt voor je antwoord

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:17

Flevolander schreef:
Gefeliciteerd met je nieuwe AB! Even een vraagje gezien jij ook een jong paard hebt.. Kan hij er nog een hoop aan aanpassen mocht je paard in bouw en bespiering nog een hoop gaan veranderen gezien haar leeftijd?

Jep! Volgens Arno wel.
Je kunt er ook een andere boom in laten zetten zegt hij, dan zou je zo hooguit rond de 200 euro klaar zijn volgens zijn verklaring.
Dus dat heb ik er wel voor over.

Mijn paard gaat zowiezo nog een hele hoop veranderen, ze is en 3 jaar en drachtig.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:18

kimmekuh schreef:
Vraagje weet een van jullie misschien of AB ook leuke 2e hands zadels verkoopt voor budget van +/- 500 euro?
Mijn merrie is 3 en heb momenteel niet het budget om brandt :+ nieuw zadel te kopen en vind het eigenlijk ook beetje waanzin om gloedje nieuw te beginnen met een zadel wat over een jaar weer weg kan omdat het niet meer aan te passen valt.

Hij heeft altijd 2e hands zadels bij maar een 2e hands brandt heb je niet in die prijsklasse
Laatst bijgewerkt door manueeltje84 op 27-11-11 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:19

Ik zal vd week even een foto maken van mijn AB,tje ;)

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:32

manueeltje84 schreef:
Flevolander schreef:

Jep! Volgens Arno wel.
Je kunt er ook een andere boom in laten zetten zegt hij, dan zou je zo hooguit rond de 200 euro klaar zijn volgens zijn verklaring.
Dus dat heb ik er wel voor over.

Mijn paard gaat zowiezo nog een hele hoop veranderen, ze is en 3 jaar en drachtig.

Oeh.. dat maakt een AB voor mijn jonkie volgend jaar dus wel een optie.. terwijl ik in de veronderstelling was dat ik nog zou moeten wachten tot ie uit gegroeid was,.. geen goed nieuws voor mijn portemonnee dit :')

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:28

Ik heb het hem gevraagd omdat ik natuurlijk ook met een 3 jarige zit, en het is best een behoorlijke uitgave die je niet graag elk jaar doet.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 09:10

Nou, ik heb ooit een stubben voor mijn 3-jarige op maat laten maken, met de belofte dat deze ook aangepast kon worden. Na 1.5 jaar was het gewoon over en uit, niet meer passend te maken (eigenlijk al binnen een maand problemen). Zadelmaker gaf m'n paard dus maar de schuld, en mijn bovenbeenlengte (ja, die was al zo bij aankoop en is niet veranderd). En dan moet je een zadel van 1600 euro voor minder dan 800 weer verkopen.
Vorig jaar voor mijn paard opnieuw een zadel op maat laten maken, een Massimo. Ook 1 en al ellende, zou ook weer aan mijn paard liggen. Dus ik heb gezegd van dan zet ik nu het hele verhaal met naam en toenaam op internet. Je doet maar zei die zadelmaker. Gelukkig was alleen 1 berichtje met het hele verhaal op internet genoeg om m'n zin te krijgen, want nog geen half uur na plaatsen kreeg ik telefoontje dat er nog even over gesproken moest worden. Maar anders had ik rechtsbijstand e.d. er allemaal bijgehaald.
Kortom, er kan nu wel gezegd worden van het gaat wel passen of het kost niet zo veel, maar als het moment daar is wordt er niet thuisgegeven. Ik heb dat nu 2 keer meegemaakt.

Ik zou het zwart op wit willen hebben dat je dan voor 200 euro een andere boom erin kunt laten zetten en dat het dan weer past (wat je moet dan ook kussens e.d. aanpassen).

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:29

Tegen mij heeft hij juist gezegd nog even te wachten met mijn 4 jarige, die veranderde nog teveel, logisch verhaal ook.

Voor mijn andere paard heb ik wel eentje. Hij komt binnenkort om dat zadel op te vullen en na te kijken, ben bang dat het 1 en ander wel aangepast moet worden, we zullen zien...

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:40

Tsja ik ga er gewoon vanuit dat hij eerlijk is tegen mij.
Mocht ze uit de boom groeien dan gaat het zadel terug naar Engeland om het aan te passen.

Maar geloof niet dat ze echt naar een grotere boommaat gaat ze heeft nu al boommaat 3 en ze is al behoorlijk ontwikkeld voor een 3 jarige