Runa schreef:Ik meende dat ze daarmee Liliane bedoelde?
Die heeft toch ook verstand van zaken? Iig denkelijk meer dan een reguliere zadelmaker.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Runa schreef:Maartje, alle dingen die jij nu opnoemt, kan een beetje zadelmaker zich ook wel bedenken hoor. Maar als je geen zadelmaker erbij wilt hebben, kun je dat ook gewoon zeggen hoor
xyzutu2 schreef:Maartje1990 schreef:Ik heb ze in de tussentijd weer iets aangepast zodat het die ene kant niet meer uitstak en ook recht. Ik doe de kussens precies zoals jij beschrijft dus niet het klitteband tegen dat randje maar het kussen zelf.
Kijk je er dan wel recht op?
Zoals ik het doe leg ik het zadel ondersteboven en kijk dan recht van boven en zorg dan dat de zijkanten van de kussens net de naad raken. Als je bij mij dus een foto recht van onderen neemt dan valt de naad dus precies samen met de rand van het kussen.
Bij nou stulpt het kussen in elk geval op deze foto's aan beide kanten over de naad heen, dus dan lijkt het alsof je er schuin op hebt gekeken bij het plakken, waardoor de kussens als je klaar bent toch smaller staan dan de naad.
Runa schreef:Ik zeg ook niet dat Liliane geen verstand van zaken heeft, zeker niet. Maar die heeft, zover ik begreep, niet de breedte van de ruggengraat opgemeten en, zoals mijn oorspronkelijke tip ook luidde, leek het mij daarom een goede idee iemand erbij te vragendie dit wel even kan doen zodat je zeker weet dat de ruimte tussen de kussens goed is. Of dit nou een (gediplomeerde/ervaren) zadelpasser is, of een ostheopaat of sinterklaas, maakt niks uit.
xyzutu2 schreef:En juist omdat boomloos níet altijd zo flexibel is moet je dus net als bij een boomzadel gewoon goed passenIk heb het idee * correct me if I'm wrong * dat omdat boomloosjes zo flexibel zijn, het idee is dat je gewoon net zolang boomloze zadels probeert tot je er eentje vindt die past.
Kwetal schreef:En nu ga ik even echt vloeken in de kerk.In elk geval voor Ghost, helpen die kussens je lekker smal te zitten - het tilt je op, netjes uitgesneden onder de dijen en daardoor kan je je benen naar beneden laten hangen en alles "valt op zijn plek" en dat zonder de ruiter te verkrampen. Dat is iets wat een Torsion/Barefoot/Startrekk en veel Trekker modellen je niet kunnen bieden (de rest ook niet) daarin is Ghost uniek. Maar wanneer je diep in mijn hart kijkt - lekker weg met die kussens, maak die basis zachter, sch**t aan de ruggengraat - gewoon, alles zacht. Maar ja, dan zit je weer wijder.... Ook geen geOH om de plaatsing van de kussens.
Citaat:Interessant dit!![]()
Als je zegt 'schijt aan de ruggengraat', bedoel je dan géén ruggengraatvrijheid?
DubbelDun schreef:Ik denk dat het ook veel uit maakt wat voor soort ruggengraat je mee te maken krijgt; een geultje waar met regen water in blijft staan of eentje die er boven uit steekt.
Bij nr 1 zou je met korte niet te warme ritjes zelfs geen boomloze pad hoeven te gebruiken, maar met nr 2 zit je altijd vast aan een goede/stevige boomloze pad met duidelijke ruggengraatvrijheid.
Daphneeeej schreef:Kwetal daar haal je mij toch ook wel iets aan waar ik altijd maar mee zit. Wanneer is een Zadel boomloos en wanneer is het een semi boomloos zadel. Ik heb nu zelf dan een Flexible saddle inspiration. Maar heel eerlijk vind ik hem net zo boomloos als een barefoot, ghost etc. Maar toch word het Semi boomloos genoemd, en snap de criterea er niet voor. Naar mijn idee heb je gewoon Boomloos, boomzadels en de flexibele boomzadels die een stevige boom hebben die licht flexibel is.
Kwetal schreef:Waarom wil je je dekje tot boven in de kamer sjorren? Dan maak je de kamer weer kleiner? Zo'n rare gewoonte? Wel zorgen dat de voorkant niet strak over de schoft trekt, maar dat gekke ophijsen in die kamer??