Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:59

DatBenIkNou schreef:
Maar hebben jullie dan geen last dat haren en huidvet/ zweet en dergelijke in die naad blijven hangen? Ik heb er vandaag weereen zooi uitgepulkt met een hoevenkrabber.

Nope... En die van mij laat toch echt al wel wat los...

Mungbean

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 22:15

Nee eigenlijk (fairfax) maar dat had ik met mijn vorige leren singel wel en vond dat niet perse storend of zo.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 22:22

DatBenIkNou schreef:
Maar hebben jullie dan geen last dat haren en huidvet/ zweet en dergelijke in die naad blijven hangen? Ik heb er vandaag weereen zooi uitgepulkt met een hoevenkrabber.

Ja hier ook. Af en toe een hoevenkrabber er door heen en ik spuit het singel elke dag af en droog het na met een handdoek. Daardoor blijft mijn singel soepel en schoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 22:38

DatBenIkNou schreef:

Yep,heb ik ook.
Alleen met een andere singel.
Zo'n belachelijke dure van stübben.
Heb mijzelf berust bij het feit dat het aan mijn paard ligt,het enige wat ik hierin kan betekenen is de singel zo onderhouden dat mijn paard er geen last van heeft.
Dus een mooie singel heeft.
Soortgelijk zoals de baas dan bijvoorbeeld een mooie apple-smartphone :Y)

Smaken verschillen.
En wrs ook de manier waardoor het inkomen wordt bepaald.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 07:58

DatBenIkNou schreef:

Hier heb ik ook last van!
Ik vind de singel voor het geld ook minder dan ik had verwacht. Mijn pony loopt er prima mee, maar niet beter dan met haar oude singel.
Hij droogt slecht en inderdaad haren en zweet in de naden. Dat hij er lelijk uit ziet, maakt mij dan nog niet eens uit.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 08:06

Dacht al dat het aan mij lag. Zelfs als het geen ruiperiode is, hoopt het gewoon op omdat er een hele kier/naad zit. Alleen een vochtige doek is dus niet voldoende om dat schoon te houden. En dát is nu precies wat ik bedoelde met dat ik de prijs/kwalitietverhouding niet echt helemaal oké kan vinden. De werking is prima van de singel, maar de afwerking had echt beter gekund.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:11

DatBenIkNou schreef:
Dacht al dat het aan mij lag. Zelfs als het geen ruiperiode is, hoopt het gewoon op omdat er een hele kier/naad zit. Alleen een vochtige doek is dus niet voldoende om dat schoon te houden. En dát is nu precies wat ik bedoelde met dat ik de prijs/kwalitietverhouding niet echt helemaal oké kan vinden. De werking is prima van de singel, maar de afwerking had echt beter gekund.

Gek dat ik daar totaal geen last van heb, maar ligt het dan aan de singel of aan de haarstructuur van het paard? Ik weet dat mijn paard vreselijk kort haar heeft en een hele dunne huid. Dan is het ook lastig haar er tussen plakken natuurlijk. Naar mijn idee een kwestie van pech/geluk...

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:34

Laat die van mij nou ook een dun, gevoelig velletje hebben en een vrij glad vachtje?! Apart. Ik zal er wel keertje foto van maken, nu gisteren net uitgebreid schoon gemaakt.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:23

Hier wordt de singel na ieder gebruik even onder de straal met water gehouden, ik heb een afwasborstel bij de spuitplaats liggen en daarmee veeg je alle haren eraf. Ik gebruik 3 singels voor 5 paarden, dus ik vind het zo wie zo frisser als ze altijd een schone singel om hun buik krijgen.
Er staat ook altijd een potje rapide ledergel en met dat sponsje worden de singels een paar keer per week ingevet.
Ze blijven tegenwoordig allemaal mooi soepel.
Ik heb er nog steeds twee liggen die ik terug moet sturen omdat ze keihard zijn geworden en scheuren vertonen, deze zijn hetzelfde onderhouden, maar duidelijk andere leerkwaliteit.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:53

Ik maak hem ook schoon met water na gebruik. Ik ga met mijn hand door de naden heen om haren weg te halen en dan voel je ook meteen of er nog zweetresten zitten. Ik heb hem nu sinds april 2015 en ben niet ontevreden maar inderdaad wel veel onderhoud voor dat geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 09:22

Hebben jullie het dan over de fairfax, de echt leren dus...
Of de prolite.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 10:57

Ik over de prolite. Als ik die dagelijks onder de kraan zou houden, zou de singel iedere dag nat zijn als je wilt rijden? Zuigt vol met water. In de zomer haal ik er wel een vochtige doek over, in winter een droge en neem hem dan af en toe mee naar huis om echt goed schoon te maken. Op stal droogt hij dan echt niet.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 11:11

Ik heb alleen de leren Fairfax singels.
Na gebruik en afspoelen droog ik ze met een handdoek.
Sinds ik dit doe met deze singels doen de meesten hier op stal die een leren singel hebben het ook met die van hun en ook die singels blijven veel mooier en zachter.
Ik vind het niet veel werk, het hoort er gewoon bij. Over de zadels halen we ook iedere week wel een doekje, het blijft allemaal zoveel mooier en schoner op die manier.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 11:32

Ik twijfel heel erg om voor mijn gevoelige merrie ook een fairfax te kopen.
Wat zijn volgens jullie de duidelijke verschillen tussen de leren versie en de prolite qua gebruik en resultaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 12:04

Ik heb net een tweedehands prolite gekocht een narrow. Ben benieuwd.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 12:10

SteffiiY schreef:
Ik twijfel heel erg om voor mijn gevoelige merrie ook een fairfax te kopen.
Wat zijn volgens jullie de duidelijke verschillen tussen de leren versie en de prolite qua gebruik en resultaat?

Ik merkte qua gebruik weinig verschil tussen beide, toch voor de Prolite gegaan i.v.m. het gebruiksgemak en geen risico op scheuren wat je bij de leren versie wel hebt.

(ik heb overigens een Prolite tegen zeer scherpe prijs te koop, zie onderschrift)

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 16:34

Ik merkte ook geen verschil en dus voor de Prolite gegaan, simpel omdat ie een heel stuk goedkoper was.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 17:44

Ik heb ook een prolite!
Vond de fairfax super duur en ik hoorde er van verschillende mensen klachten over ( over de kwaliteit van het leer).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 18:43

Ik heb de Fairfax zelf in gebruik.
Die naad zit eigenlijk bij alle leren singels en ik merk niet dat er meer zooi zou blijven zitten.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 21:27

Ik ben ook eens gaan kijken naar de prolite singel.
Die fairfax viel ik beetje van mijn stoel, dat is me echt te duur.

Ik heb nu een barefoot stretch en breath. Helaas singelwondjes. (ging eerst maanden goed)
Bontje eromheen. Dat ging eigenlijk heel goed. En nu wéér singelwondjes.
Snap niet dat het eerst goed ging, en daarna niet meer.

Wil best investeren in een goede singel. Dacht gelijk aan prolite.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 21:33

Bij de prolite heb je enkel verschil in cm van de singel toch? of ook in narrow of breed?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 22:16

Prolite is er ook in narrow en breed/ normaal.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 22:24

Thanks, dan ga ik morgen eerst maar even meten tussen de voorbenen welke ik nodig zou hebben en daarna bepalen welke lengte singel.

Mijn huidige ninon schutte singel is 67 cm maar is voor mijn gevoel iets te lang voor het mooie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 22:29

Hoe langer hoe beter hoor!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 22:30

Yvank_ schreef:
Hoe langer hoe beter hoor!

Ja vind je? Voor mijn gevoel(maar dat is puur op gevoel) lijkt het mij voor het paard niet fijn zitten als de singel bijna bij je dekje zit zeg maar.