Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:09

Nu je het zo zegt had ik een SB. Maar goed blijkbaar vond ik met proefrijden middeldiep niet fijn... Beetje lastig allemaal maar goed inmiddels heb ik een ander fijn zadel :)

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:20

Gelukkig heb je jouw zadel iig wel gevonden :D

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:46

Wb het zwaartepunt van mijn zadel, die moet ook nodig weer opgevuld worden en wacht dus ook op een reactie voor een afspraak. Zal na het opvullen nog eens foto's maken.

Wb de kniewrongen, dit zijn een van de weinige zadels waar ik met mijn korte pootjes de wrongen raak en toch in een rechte lijn schouder, bekken, hak kan zitten dus dat zal heel persoonlijk zijn en liggen aan hoe je het zadel samenstelt samen met Arno.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:15

Arno is ook klein. Misschien maakt hij wel alleen maar zadels voor smurfen. Hahahaha ik ben ook maar 1.47m

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:15

Ik snap wel wat je bedoeld zonnetje.
Bij mij was het juist fijn aangezien ik graag in de stoelzit ga.
Dus die kniewrongen zorgen er bij mij voor dat mijn been vanuit de heup verder teruggelegd wordt en ik daardoor beter moet zitten.
Maar het lekkerst rijdt toch nog mijn hulsebos dynamic dressage....

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 08:35

Arno komt vanmiddag weer bij mij, ben benieuwd hoelaat :))

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 09:20

PartoutZ schreef:
Ik heb ook last van mn onderrug & heupen, maar dat komt niet door het zadel.
Het staat gewoon schots & scheef bij mij :+

Ben je wel eens bij een chiropractor geweest?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 09:27

Arno komt volgende week weer bij ons. Zadel schuift weer naar voren en naar rechts en kiepert voorover...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 09:30

ambre schreef:
Dus die kniewrongen zorgen er bij mij voor dat mijn been vanuit de heup verder teruggelegd wordt en ik daardoor beter moet zitten.

Maar het is wel extreem wat het bij mij iig veroorzaakt want jij hebt geen pijnen. Hoewel het misschien komt omdat ik een heel kort been heb en dikke pootjes.

Elke keer les ik hier: oh arno moet komen want hij moet nog dit en dat. Ik krijg daar de kriebels van. Ik ben van mening dat als je een zadel laat maken dat het ook meten goed moet/kan zijn. Bij Hulsebos is er nooit meer aan mijn zadel gesleuteld.... Ik denk dat hij het daarom ook zo druk heeft, niks gaat in 1x goed.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 09:33

KarinvdM schreef:
PartoutZ schreef:
Ik heb ook last van mn onderrug & heupen, maar dat komt niet door het zadel.
Het staat gewoon schots & scheef bij mij :+

Ben je wel eens bij een chiropractor geweest?

Nee :)
Ik ben in 2006 flink van een paard gestuiterd op mijn bips (die avond ben ik kwijt, hersenschudding & 3 weken niet kunnen zitten)
Toendertijd durfde ik niet naar een fysio of wat dan ook, omdat het zo'n zeer deed.
Pas begin dit jaar ben ik naar een manueel therapeut geweest, daar bleek dat mijn heupen goed scheef stonden (ruim 20cm verschil)
Hij heeft me met 2 behandelingen weer recht gezet :)
Nu merk ik dat nog/weer niet alles goed staat & heb voor morgen weer een afspraak..
Nu bij een andere manueel therapeut die op een andere manier te werk gaat.
Ben er dus wel mee bezig :) maar wat kan een chiropractor voor mij betekenen?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 09:41

Zonnetje,mijn zadel heeft hij nog maar 1x op moeten vullen hoor.Die ligt gewoon nog steeds super.
De mensen die je hier hoort zijn mensen met paarden met al een flink zadelverleden,volgens mij zijn die blij eindelijk een zadel te hebben waar ze geen verzet meer mee hebben!

Jessica1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 09:54

Ik zit te wachten op mijn zadel. Die heeft hij 9 wk terug aan gemeten. En nog niets gehoord. maar geloof dat ze uitloop hebben en problemen met verzenden vanuit Engeland. Dus we wachten maar mooi af. Ben blij dat arno mijn andere zadel vooral al opnieuw had opgevuld dus die ligt perfect.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 10:02

ambre schreef:
Zonnetje,mijn zadel heeft hij nog maar 1x op moeten vullen hoor.Die ligt gewoon nog steeds super.
De mensen die je hier hoort zijn mensen met paarden met al een flink zadelverleden,volgens mij zijn die blij eindelijk een zadel te hebben waar ze geen verzet meer mee hebben!

:j idd!
Mijn paard loopt veel ruimer & losser dan hij ooit heeft gedaan. Dit zadel ligt zoooveel beter dan andere zadels ooit hebben gedaan.
Alleen schuift het naar voren.. Ik ga vanmiddag Arno even goed aan de tand voelen of dat wel echt helemaal te verhelpen is.
Mijn paard heeft nu eenmaal een lastige rug, daar ben ik me bewust van :)

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 10:05

Zonnetje81 schreef:
ambre schreef:

Maar het is wel extreem wat het bij mij iig veroorzaakt want jij hebt geen pijnen. Hoewel het misschien komt omdat ik een heel kort been heb en dikke pootjes.

Elke keer les ik hier: oh arno moet komen want hij moet nog dit en dat. Ik krijg daar de kriebels van. Ik ben van mening dat als je een zadel laat maken dat het ook meten goed moet/kan zijn. Bij Hulsebos is er nooit meer aan mijn zadel gesleuteld.... Ik denk dat hij het daarom ook zo druk heeft, niks gaat in 1x goed.

Je wilt niet weten hoe vaak ik hier op stal Hulsebos aan zie rijden, om bij iemand wat aan te passen. Er is zelfs een keer als oplossing gegeven,ga maar met een bontje rijden. En daarvoor heb je een spiksplinternieuw zadel aan laten meten. Voor mij zeker geen Hulsebos, teveel slechte aanmetingen gezien hier in de buurt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 10:05

Ik heb idd hiervoor al veel andere zadels gehad. Dit is het eerste zadel dat een hele tijd super goed heeft gelegen. Probleem is dat paard afgevallen is en spieren erbij heeft gekregen en gewoon een vreselijk miep is tegenwoordig qua zadels. Oude zadels moesten elke 3 maanden nagekeken worden, want na 2,5 maand lag het niet meer lekker en ging paardlief de staak in. Ik ben nog steeds super blij met het zadel, maar als paard zo verandert is, vind ik het niet gek dat er wat aan gedaan moet worden.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 10:10

Heb al tijden niet meer gereageerd in dit topic, maar dan nu toch maar weer even. Ik heb mijn zadel nu bijna 10 maanden en hij ligt perfect. Hij is tot nu toe 1 keer opgevuld, maar dat was meer omdat mijn paard qua bespiering was verandert, dan dat het nodig was.

De gangen van mijn paard zijn veel ruimer geworden, hij beweegt gemakkelijker vanuit de rug, hij is niet meer gevoelig op zijn rug, en ik kan makkelijker blijven zitten. Ik heb absoluut geen nadelen ondervonden van dit zadel. Arno komt regelmatig bij ons op stal (bij elkaar hebben 8 ruiters een AB) om alles te controleren of juist een nieuwe aan te meten voor andere combinaties. Alles wordt goed gecontroleerd, maar niet of nauwelijks aangepast.

Misschien lees je hier alleen de slechte berichten, omdat de goede berichten niet op zoek zijn naar andere verhalen.

Heel veel succes met het vinden van het juiste zadel. Hopelijk vindt je er eentje die aan jouw verwachtingen voldoet.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 10:21

Sjoos... dat advies van dat bontje :x :=

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 10:31

PartoutZ schreef:
maar wat kan een chiropractor voor mij betekenen?

Die zet je ook recht, maar een manueel therapeut kan natuurlijk ook. :)

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 10:32

KarinvdM schreef:
PartoutZ schreef:
maar wat kan een chiropractor voor mij betekenen?

Die zet je ook recht, maar een manueel therapeut kan natuurlijk ook. :)

Oh oké, morgen word ik weer recht gezet iig :))
Bedankt voor het meedenken :D

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 10:41

Bij mij valt het ook wel mee hoor. Arno is afgelopen tijd regelmatig geweest maar juist omdat hij degene is die het voor elkaar krijgt.

Ik het eerst mijn Hulsebos laten 'verbouwen'. Paard zat nog te vroeg in zijn training om iets nieuws aan te meten.
Daarna is ie geweest om er eentje aan te meten.
Later weer om af te leveren.
Daarna om nr. 2 aan te meten.
Die hij onlangs weer afgeleverd heeft.
En nu komt ie over een maand ofzo om ze allebei te checken.

Mijn merrie (het tweede zadel) is een behoorlijke miep en ontspant gewoon niet onder een niet correct zadel. En ondanks dat ik dacht dat ik die had.... merk ik nu toch echt een wereld van verschil.

Mijn ruin zijn zadel moet nu, na een maand of 3, wat extra gevuld omdat hij wat ingereden is. Misschien snel maar er zit ook wel een zwaardere ruiter en een nog een tikkie zwaardere bijrijder op.

Daarnaast heeft hij bij mij aangegeven dat hij de vulling altijd heel sumier en los laat, juist omdat hij dan meer 'ruimte' heeft in het detailgericht vullen.

Wat betreft de diepe zadels. Ja daar zit een zekere dwang in met zit en wrongen. Maar ja, dat is waarom je proef rijdt en zelf kiest. Ikzelf heb bewust gekozen voor een platte zit en weinig tot geen wrong. Simpelweg omdat ik ruimte wil hebben in een zadel om mijn zit te gebruiken hoe ik dat wil. En daarnaast om niet van mijn zadel afhankelijk te zijn voor een goede zit.

Dat niet iedereen slaagt bij hem is prima. Simpel zat. Je kan niet iedereen tevreden houden. Maar mijn ervaring is ook dat juist de mensen die er met een standaard-fabrieks zadel niet uitkomen naar Arno uitwijken. En dat zijn over het algemeen niet de makkelijkste paardenruggen. Als je dan al een aantal zadels voor je paard hebt gehad, dan ben je ook niet snel tevreden (althans ik niet). Dus de allermakkelijkste klantenkring heeft hij nou ook weer niet.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 10:43

Gelukkig heb ik geen miep paard :D

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 10:45

Alleen een miep amazone :') grapje! :P

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 10:46

en zo is iedereen tevree toch ? :-)

(overigens kan het paard er weinig aan doen, het is haar voorgeschiedenis die het veroorzaakt heeft)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:17

Ik ben blij dat hij is gaan miepen _O- Vroeger stampte hij door tot hij niet meer kon en dus in een keer zwaar geblesseerd was. Nu geeft hij veel eerder aan dat het niet lekker zit ergens en kunnen we zware blessures voorkomen :=

(En van 4 keer in de week beetje rijden, naar 6 keer in de week trainen worden de meeste paarden wel stuk gespierder ;) )

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:05

Hahahaha ja ik heb ook een miep paard. Die van mij loopt onder me vandaan als het niet lekker zit. Van de week heeft Arno mijn kieffer zadel helemaal opnieuw opgevuld en nu loopt mijn paard onder de kieffer en AB als een zonnetje. Aanpassen doet hij ook netjes dus! Hij wilde volgens mij uit nieuwsgierigheid toch maar even mijn AB zadel checken. Maar die lag perfect. Heb het zadel nu 4 maanden en is 1 keer opgevuld.