Esther is hier vanochtend langs geweest en ik heb Gaston Mercier zadels geprobeert. En er zojuist 1 gekocht

Zal van de week eens foto´s gaan maken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Levi_love schreef:Ja, jammer he dat het de smallere versie was. Hij zag er voor de rest nog wel mooi uit...
Ik moet eigenlijk sowieso iemand in de buurt (Harderwijk) even zoeken die ook zulke speciale zadels goed kan aanmeten, wel zo'n fijn idee.
Jammer dat Esther zo ver weg woont..
Levi_love schreef:Nee, precies, dat snap ik, jij moet ook gewoon je brood verdienen.
En als ik nu wel gewoon een passervice bij je laat doen & betaal, zodat ik weet welke goed passen, maar dat ik dan zelf op zoek ga naar die tweedehands? Of vraag ik nou iets heel doms?
arno8 schreef:Wilde de link net gaan plaatsen hier
Ben door de tentoonstelling geïnteresseerd geraakt in een Malibaud randonee. Lijkt me ideaal voor het spitse korte ruggetje van mijn paard. Maar zul je zien dat net dan greendistance twee weken op vakantie is... Geeft wel mooi wat bedenktijd
Cambiar schreef:Verder vraag ik me eigenlijk af of meneer malibaud de enige is die goeie McClellans maakt.
Moragh schreef:Levi_love schreef:En als ik nu wel gewoon een passervice bij je laat doen & betaal, zodat ik weet welke goed passen, maar dat ik dan zelf op zoek ga naar die tweedehands? Of vraag ik nou iets heel doms?
Ja hoor, dat is geen probleem!
Moragh schreef:Met een goede template (of zelf gemaakt of met bv een Equiform) en goede foto's kan een zadelmaker van de kwaliteit van Malibaud of Phoenix of Guichard echt wel een passend zadel maken.
Levi_love schreef:Oja, @ Moragh; wat ik me nog wel eventjes afvraag; Mn paardje is nu dus nog helemaal niet ingereden, heb er wel eens opgezeten zonder zadel, maar meer ook niet. Wilde hem vooral gaan trainen zodra ik een goed passend zadel voor hem heb. Maar vraag me nu toch een beetje af of dit nu wel slim is. Omdat hij daarna waarschijnlijk behoorlijk gaan veranderen in de bespiering. Of is dat goed te doen met de corrector? Of kan ik hem beter eerst trainen aan de hand en hem veel meenemen als handpaard op buitenritten voordat je hem komt opmeten? Blijft een beetje kip-ei effect want ik wil hem natuurlijk juist ook trainen door hem te berijden met een goed zadel :S
Levi_love schreef:@ Cambiar: ik kan niet echt ervaringen vinden over die Mc Phoenix, dus dat zou ik dan zelf persoonlijk niet zo snel doen..
Cambiar schreef:Levi_love schreef:@ Cambiar: ik kan niet echt ervaringen vinden over die Mc Phoenix, dus dat zou ik dan zelf persoonlijk niet zo snel doen..
Ik ook niet, ik hoopte dat iemand er meer over weet, verschil van de bomen, geometrie... in vergelijk met de Malibauds. Gewoon, uit interesse, want nu heb ik wat ik nodig heb om de beginperiode te overbruggen.
Mr_Smith schreef:Ik kan helemaal niks vinden heb je een link Cambiar?