Ik heb gisteren voor het eerst met mijn 'nieuwe' Edix Crescent gereden. Ik heb het idee dat de voorkant van de singel wat afstaat, maar als je naar het model kijkt is dat (lijkt me) niet te voorkomen. Mijn merrie is op het moment heel bol ivm de grote en volle weide, dus het model zou ze er inmiddels wel voor moeten hebben. Maar toch komt het op mij over dat de 'korte' kant van de singel achter ligt en dus altijd meer druk geeft dan de voorkant. Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat ik hem wel op de juiste manier heb omgedaan (gebaseerd op het ringetje).
Ondanks dat die in stand niet fantastisch lijkt te liggen liep ze er wel direct heel prettig mee. Wegstappen na het opzadelen was veel minder met de schouders vast/adem ingehouden. En met rijden liep ze erg gemakkelijk. Wat vinden jullie er van? Doe ik er toch beter aan om een anatomical versie te kopen? (misschien sowieso voor haar 'wel op gewicht' tijden)

Voor het rijden, nog niet helemaal aangesingeld

Na het rijden, de singel (zijkanten) lijken iets naar achteren zijn geschoven ivm de zweetplek. Al zou het ook algemeen de beweging kunnen zijn (wat bij mij andere singel niet opvallend gebeurt).