De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 13:55

Maar dat komt omdat geen paard hetzelfde is en bij de een werkt wat bij een ander totaal niet werkt ;)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 14:29

Klopt helemaal.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 15:36

Maar die BR Pro Max werken bij geen enkel paard goed :') Tenzij je doel is pezen te verhitten. Dan zijn ze zeer effectief.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 15:38

Jij hebt een haflinger toch Stamper? Dan zou ik voor Veredus maat M gaan in de kleur van je tuig, die zijn echt top qua pasvorm voor korte dikkere pijpbenen. Ik zweer bij Veredus. De carbon air vento zijn neopreen maar worden toch niet te warm, wel een harde schaal dus ideaal voor springen/longeren. Sinds kort heb ik er voor dressuur de TRC Save the sheep bij, ook heel erg tevreden over en iets meer betaalbaar dan de carbon air vento.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:20

Jaime_ schreef:
Jij hebt een haflinger toch Stamper? Dan zou ik voor Veredus maat M gaan in de kleur van je tuig, die zijn echt top qua pasvorm voor korte dikkere pijpbenen. Ik zweer bij Veredus. De carbon air vento zijn neopreen maar worden toch niet te warm, wel een harde schaal dus ideaal voor springen/longeren. Sinds kort heb ik er voor dressuur de TRC Save the sheep bij, ook heel erg tevreden over en iets meer betaalbaar dan de carbon air vento.

Klopt. Bedoeling is sowieso om zwart te nemen, dus dat heb je goed uitgedacht, aangezien ons tuig ook gewoon zwart is! :)

Kan ze voor nu even niet 123 vinden. Mocht je een linkje hebben, mag je die hier als pb altijd sturen. Lief van je! :*

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:28

Scarpati

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 19:31

AllEventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:23

Stamper schreef:
Jotoma schreef:
Ok, als je het topic een beetje doorleest is de beste beschermer hier tevens degene die de benen ook het meest koel laat. Een beschermer die het hele been afsluit én van neopreen is valt daar niet onder.
Tevens is hier de discussie ook geweest wát nu daadwerkelijk voldoende bescherming is bij bijv dressuur, wat weer anders is dan crossen natuurlijk.
En daarbij zijn we geloof ik wel tot de conclusie gekomen dat van de lemieux de snugboots en pro sport mesh het beste uit de test komen.

Okê bedankt! :*
Soms lastig hoor, want ze ene zweert daar bij, de ander weer daar bij, haha.

De snugboots zien er wel goed uit. En nog leuk geprijsd! Kan alleen de sport mesh niet vinden.

De LeMieux ProSport Mesh boots kun je hier vinden :) https://www.all-eventing.com/product/20 ... hing-boots

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:17

Bedank. Ga eens kijken. Die veredus vind ik best prijzig.

Dus een goedkopere goede alternatief voor longeren dressuur als springen us altijd welkom, zodat we maar gewoon 1 paar nodig hebben. :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:36

Inderdaad niet goedkoop maar top kwaliteit en gaan jaren mee.. beter 1 paar goede/dure dan 10 flut dingen in allerlei kleuren

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:40

Jaime_ schreef:
Inderdaad niet goedkoop maar top kwaliteit en gaan jaren mee.. beter 1 paar goede/dure dan 10 flut dingen in allerlei kleuren

Daar heb je indereaad gelijk in. Maar er komt allemaal maar zwart hier in huis, hahaha...

Misschien met korting dat het intressant is. :)

Heb ze nu even niet 123 gelijk nodig wat dat betreft, maar toch al wel aan het orrienteren.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:26

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal berichten verwijderd die niet in dit topic thuis horen. Graag alleen ontopic reageren, alle overige berichten kunnen via pb gaan of in het BEH topic geplaatst worden zolang het aan de regels voldoet.

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 00:32

Ben ook erg van de mesh Le Mieux's. Wat zijn die fijn!!Maar weet je wat het is; ik rij zo graag met witte. Die was ik dus 2x in de week en vanwege het leer kunnen ze daar niet tegen. Het ging een keer of 8 goed en nu zijn ze zo ..... Gaat nog wel natuurlijk, maar zal steeds kaler worden. Ik heb ze ook in t zwart. Maar kan denk ik beter over op volledig in stof uitgevoerd. dan maar Husk of Equilibrium kopen?

Afbeelding

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 08:59

Ik was de onder de kraan met een borsteltje en sponsje, af en toe met leervet het leer behandelen. Ze gaan dan iets langer mee, echter bij mij vallen er gaten in de stof....

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 18:51

nikysa90 schreef:
Ben ook erg van de mesh Le Mieux's. Wat zijn die fijn!!Maar weet je wat het is; ik rij zo graag met witte. Die was ik dus 2x in de week en vanwege het leer kunnen ze daar niet tegen. Het ging een keer of 8 goed en nu zijn ze zo ..... Gaat nog wel natuurlijk, maar zal steeds kaler worden. Ik heb ze ook in t zwart. Maar kan denk ik beter over op volledig in stof uitgevoerd. dan maar Husk of Equilibrium kopen?

[ [url=m/Q6jQ4J.jpg]Afbeelding[/url] ]

Insmeren met witte schoenpoets zijn ze weer als nieuw

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:22

Ik heb die van back on track. Al heel veel gewassen. Zijn een jaar oud en nog steeds helemaal heel. Ik was ze wel in een waszak

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:24

Helaas... Van de week m'n dalmar set intensief gebruikt en toch wondjes.. heb dus evt een set te koop.
Wel vervelend om nu weer verlies te lijden, vond het zelf echt een fijne set in gebruik, ventilatie en bescherming. Nu opzoek naar hetzelfde maar dan voor gevoelige beentjes. Als iemand ideeën heeft hoor ik het graag!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 21:42

Iemand ervaring met deze?

https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... _1334.html

Ik heb nu Back on track maar ben bang dat die van de zomer toch te warm worden.

Edit: laat maar ze zijn alleen in maat paard -:(-

Hier kan ik echt sago om worden... pony’s willen ook graag goed ademende beschermers..

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 21:48

plutolover schreef:
Hier kan ik echt sago om worden... pony’s willen ook graag goed ademende beschermers..

Dit inderdaad! %)

Ik heb de Husk beschermers maat pony gekocht in Engeland... De enige fatsoenlijke die ik in haar maat én tegen een betaalbare prijs kon vinden...
https://thehusk.co.uk/collections/boots ... hing-boots

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 22:18

De husk heb ik ook. Maar krijg ik net niet mooi aangesloten ze zijn net iets te klein..

Afbeelding

Niet goed te zien. Maar ik krijg ze alleen mooi vast als t dikke gedeelte na achteren ipv zeikant.

Maar ik heb ze nog. Wil ze niet weg doen. Gebruik ze dan wel alleen in de zomer.

En eigenlijk zoek ik ook iets wat de voor kogel van achter beschermt

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 22:52

Maar dat dikke gedeelte hoort toch juist aan de achterkant?

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:36

Ik was helemaal wild van de snugboots alleen gingen ze aan de onderkant steeds kapot door het klittenband van mijn springschoenen. Daarom de Mesh boots van Le Mieux besteld en ik ben fan! Beschermen fijn en passen mooi, echt blij mee! Heb het idee dat ze ook nog beter ventileren dan de snugboots omdat ze geen verharding hebben.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:28

denise04 schreef:
Maar dat dikke gedeelte hoort toch juist aan de achterkant?

Als dat zo is passen ze, ik dacht dat t soort flextrainers was. Dat he dikke gedeelte aan binnenkant van de been moet,,

Dan gebruikt ik ze van de zomer. WAnt met die foto was het vrij warm 20+ en was een rit van 2-3 uur en geen warme benen eronder.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:30

Nee het dikke gedeelte hoort aan de binnenkant zoals pijpenkous inderdaad. Zo van de foto te zien heb je dat model, er is ook een peesbeschermers model trouwens.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:32

Capriootje schreef:
Nee het dikke gedeelte hoort aan de binnenkant zoals pijpenkous inderdaad. Zo van de foto te zien heb je dat model, er is ook een peesbeschermers model trouwens.

Ow welk model is dat dan?? Mijn Engels is niet zo top. Want dan wil ik die wel bestellen

Mijn paard is niet echt een aantikker in theorie kan hij prima zonder.

Maar hij staat voor op ijzers binnenkort achter ook dus wil hem toch wat beschermer.

Tuurlijk in de paddock/weide kan hij zich ook aantikken maar vind ik net ff anders omdat hij dan meer vrij zelf beweegt