[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

horsetrust2

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:30

Oke bedankt maar zelfs geen richtprijs want heb hier helemaal geen idee van?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:30

Als er een serienummer op zit (waar ik wel vanuit ga, zó oud zal het zadel ook weer niet zijn) kun je dat makkelijk achterhalen. Maar ik geloof dat Shirley dat al heeft uitgelegd :D Prijs kun je het beste vaststellen door naar andere advertenties te kijken en te vergelijken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:31

Ik heb het serienummer van haar gekregen en uitgeplozen :j

horsetrust2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:34

Oke zal ik direct doen. Bedankt allemaal voor jullie hulp. :) *\o/* <3

horsetrust2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:39

De prijs is veranderd dank jullie wel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:41

Het zadel ziet er overigens wel keurig uit vind ik :)

Als ik jou was zou ik er wel nog een foto bij plaatsen van de andere kant van het zadel ook of wellicht nog wat meer foto's van het zadel want als hij er rondom zo netjes uitziet dan wil je dat graag laten zien aan eventuele kopers :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:41

Het is een maat 1 ( stond ook in je PB ;) ) , even veranderen in je advertentie !

horsetrust2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:42

Ah ja vergetn

horsetrust2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:46

Nu is normaal gezien alle info juist

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:47

Ik zie eigenlijk geen verschil met je oude advertentie? :o Er staat bij mij nog steeds 'maat 2' en prijs is 'notk'?

horsetrust2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:48

Zal ik direct doen @pmarena

horsetrust2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:49

Nochtans ik heb het verandert

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:56

Blijheid, ik heb even met Don overlegd, aangezien ik ook nog niet zo thuis ben ik de dekjes van Grandeur.
Grandeur heeft veel dekjes en allemaal zijn ze relatief dun. De "moosgummi" en de viltinlagen deuken het minst in, dus bij voldoende dikte moet dat ook voldoende vrijheid geven.
Grandeur kan ook met inlagen en oplagen tegelijk (dus dubbele inlage vakken) Dat is deze;
http://www.grandeur.de/shop/e_siteNOA.p ... i=&presel=
Je hebt verschillende diktes en soorten. Dan zouden we eens moeten kijken hoe dik het moet. Je hebt inderdaad één die goed past onder de Caracas.

Ik weet niet of de BF HD inlagen in een Caracas dekje passen, dat hangt van de vorm en maat van de inlage vakken af.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 15:19

Pas sinds een paar dagen ook trotse eigenaar van een Barefoot zadel, een Cheyenne.
Op onze tinker wou maar geen zadel passen wegens breed van bouw en korte rug.
Nu heb ik een tweedehands Cheyenne aangekocht en daar een wijde boom ingestoken en dat past perfect.
Ben er helemaal blij mee !
Zadel zit ook zo zalig, echt geweldig.
Ik voel graag goed de bewegingen van het paard, daarom reed ik vroeger heel graag zonder zadel.
Maar tegenwoordig lukt het me met mijn stijve botten niet zo goed meer om erop te geraken in mijn eentje zonder zadel.
Dus met dit zadel heb ik wel stijgbeugels en wat steun indien nodig, en voel ik toch veel vooraf aankomen.
Geweldige combinatie :-)
Lichtrijden lukte me niet zo goed in het zadel, maar dat went wel na een paar keren.
Normaal zit ik toch liever door, al kon ik het tempo van onze vinnige tinker niet volgen, hij is er ook helemaal blij mee, dat merk je goed.
Na wat oefening denk ik dat ik helemaal verkocht zal zijn ;-)

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 16:53

Heb vandaag "zomaar eens"... mijn Cheyenne op mijn andere fjord gelegd. Wat een verschil... Het past eigenlijk perfect op Max, maar bij Winny blijft het voor geen meter liggen. Het schuift, het heeft een hele andere zitervaring... net alsof het een totaal ander zadel is.

Had het op hem gelegd voor het kleinkindje van de buren (5 jaar) een "ritje" te geven. Winnie deed dat perfect, kindje zat "proper" op Winnie (is een echt moddervarken :( ) en ze kon zich vasthouden vooraan. Omdat het zo'n goed weer was dacht ik nadien "even snel zelf een ritje mee maken"... en ik heb er niet meer zijn eigen zadel opgelegd (Wintec Wide), maar heb de Cheyenne laten liggen.

Heb er toch wél van genoten! Zowel het kindje (die heeft weer heel wat te vertellen op school morgen), de ouders en grootouders, als ikzelf.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 17:31

't Is geen totaal ander zadel, maar twee totaal andere paardjes ;)

Denk dat je dezelfde "schrik" had ervaren met je Wintec, zou het niet ? :D

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:07

nu heb ik gister en vandaag weer met mijn boomzadel gereden
wat denk je...

niet leuk, maar krijg nu lage rugpijn en een knie die begint te protesteren

dus toch maar de london of die easytrek gaan uitproberen

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:47

Mijn opstaphulp is binnen! Dank je Soeske. Die joekel van mij is nog steeds aan het groeien (4,5) en mijn lenigheid blijkt tegen te vallen.... Plus dat er altijd iemand moet "hangen" om te zorgen dat het zadel niet wegschuift. Ik hoop dat ik met de opstaphulp gewoon in m'n eentje op kan stappen. Morgen maar eens uitproberen.

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:55

Shirley schreef:
't Is geen totaal ander zadel, maar twee totaal andere paardjes ;)

Denk dat je dezelfde "schrik" had ervaren met je Wintec, zou het niet ? :D

Je zal wel gelijk hebben! Het zijn ook twee totaal verschillende fjorden, de ene rijdt met super, de andere is een diesel... Ook wat model betreft zijn het twee verschillende paardjes...

Maar het zijn twee schatjes!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:05

Kan haast niet missen met fjorden natuurlijk <3

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:16

tjaakje schreef:
Mijn opstaphulp is binnen! Dank je Soeske. Die joekel van mij is nog steeds aan het groeien (4,5) en mijn lenigheid blijkt tegen te vallen.... Plus dat er altijd iemand moet "hangen" om te zorgen dat het zadel niet wegschuift. Ik hoop dat ik met de opstaphulp gewoon in m'n eentje op kan stappen. Morgen maar eens uitproberen.

Daarvoor heb ik hem ook en nu blijft het zadel keurig liggen! Je moet wel opletten dat je aan de lus en een pluk manen optrekt en niet alsnog aan het zadel, want dan schuift hij wel weer (ik was wel zo dom ;) ) Veel plezier ermee!

Mijn pommel is niet (meer) de goede maat. Ik heb nu een L nodig in plaats van de M die er standaard in zit. Een tijd geleden had ze volgens de sjablonen wel een M nodig. Misschien schuift het zadel daarom steeds naar rechts. Heeft iemand een L tegen een leuk prijsje?
Wat een gedoe om hem eruit te krijgen zeg! Ik moest hem er echt uit wrikken. En later er weer in doen was ook niet fijn. Gelukkig had ik er wat tijd voor uit getrokken, omdat op de website staat dat dat verstandig is :P

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 23:16

tjaakje schreef:

Graag gedaan. Ben benieuwd naar je ervaring!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:40

Ik heb vandaag de Trekker eerst eens zonder dekje etc op Jippe gelegd en de pommel zeg maar opgedraaid. Kon toch echt wat stijgen/ smaller worden. Ja, hij is dan ook al wat vetjes kwijt geraakt.
Bij het rijden zat ik nu duidelijk minder gedwongen naar voren. Zat nu echt dieper in het zadel, meer achterover zeg maar. Beter dus. Nu is de pommelboog wel hoger dan eerst en kom ik er nog wel wat tegen aan. Maar omdat ik nu rechterop zit kan ik dat beter corrigeren bij mezelf. Merk dat ik met name ertegen aan getrokken wordt bij het lichtrijden als Jippe zijn neus naar beneden doet. Dus als hij nageeflijk gaat trekt hij mij naar voren/uit balans en kom ik er licht tegen aan. Dit is dus denk ik een kwestie van oefenen dat hij mij niet uit balans trekt op dat moment. Ging gedurende het uur wel beter. heb ook de pommel nog ietsje terug gedraaid tijdens het rijden en dat was ook al een duidelijk verschil.
Doorzitten ging prima, beter zelfs (logisch, zit beter) en de galop ging ook erg fijn.

Opstaphulp vind ik erg fijn. ik en zoon gebruiken hem op Jippe met onze Christ schapenvachtzadel. Jippe vindt het prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:44

soeske schreef:
Blijheid, ik heb even met Don overlegd, aangezien ik ook nog niet zo thuis ben ik de dekjes van Grandeur.
Grandeur heeft veel dekjes en allemaal zijn ze relatief dun. De "moosgummi" en de viltinlagen deuken het minst in, dus bij voldoende dikte moet dat ook voldoende vrijheid geven.
Grandeur kan ook met inlagen en oplagen tegelijk (dus dubbele inlage vakken) Dat is deze;
http://www.grandeur.de/shop/e_siteNOA.p ... i=&presel=
Je hebt verschillende diktes en soorten. Dan zouden we eens moeten kijken hoe dik het moet. Je hebt inderdaad één die goed past onder de Caracas.

Ik weet niet of de BF HD inlagen in een Caracas dekje passen, dat hangt van de vorm en maat van de inlage vakken af.

Bedankt voor de info!

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:22

YEAH! Ik ga de Barefoot Madrid testen!
Ben heel benieuwd hoe een spaans/portugees zadel op een Noordzweedse staan hihi.
En vooral hoe dit ons bevallen zal :j *to be continu*......