Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 17:55

germie schreef:
Ik merk niets van een andere drukverdeling. Dus ook dat is niet bewezen, maar als je er in gelooft prima. Ik geloof er niet in. Een passend zadel en de singel kan 2 gaatjes losser dan normaal en dat werkt veel beter.

Ik zeg ook niet dat ik er in geloof. Ik zeg alleen dat je het niet kunt vergelijken.

GQMMS

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:53

Wat fijn dat er een topic is over deze singels!

Ik heb zelf de normale breedte, 60 cm

Helaas is deze singel te breed coor mijn 5 jarige, ze krijgt er vooral aan de linkerzijde kale plekjes van, die rijd ik nu dus met een simpele neopreen singel, maar merk echt dat ze op de Fairfax fijner loopt. Bij m'n 4 jarige en oudere paard wel heel fijn en goed.

Ik ben dus nu op zoek naar een Narrow 55/60 cm

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:15

Het zit je wel hoog he Germie :+

Ik geef bij nieuwe zadels altijd meerdere singels op proef mee in dezelfe prijsklasse. De prolite wordt dan zeer vaak gekozen voor zijn goede ligging terwijl de leren alternatieven ook echt beste singels zijn.

Zonder de Fairfax had ik waarschijnlijk nog steeds rodeo, dus ik doe hem niet meer weg (gelukkig heb ik hem voor inkoop prijs O:) )

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:19

Hier de leren, fijne kwaliteit, paard beweegt er goed mee. Nu ruim twee jaar in gebruik.

Germie, heb je de singel langere tijd in gebruik gehad?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:22

Germie heeft er geen gehad, die wil gewoon haar ei kwijt dat hij te duur en te lelijk is.

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:24

Heel groot ei ;-)

Hier dus een tevreden gebruiker, ook over de kwaliteit

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 10:03

Ik heb de Prolite nu ongeveer een jaar in gebruik en ben het wel met Germie eens dat deze singel geen schoonheidsprijs verdient. Voor die prijs mag je best ook een luxere uitstraling verwachten toch? Rare afwerking met die naden waar allemaal haar in blijft steken, die grote letters en raar goedkoop-uitziend lusje...Nee móói kan hem niet vinden. Over de werking en gemak van onderhoud ben ik wel te spreken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 10:35

Heb hem getest, de lelijke prolite. Lag niet zo mooi als de Rossner, stond veel te goedkoop en inderdaad bleef er direct zomervacht tussen zitten. En zelfs minder mooi dan een goedkope simpele neopreen singel van 20 euro. Dus heb wel degelijk een gedegen mening. ;) Half ritje was genoeg om te weten dat ik er geen geld aan uit zou willen geven. Maar kennelijk moet je een tevreden gebruiker EN eigenaar zijn van zo'n ding voordat je een (behoorlijk) kritische noot mag laten horen. Het is gewoon niets voor mij en mijn paard.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 10:41

Nou germie, een kritische noot is natuurlijk hartstikke welkom... Maar ik proef bij jouw reacties voornamelijk heel erg veel frustratie. Misschien moet je je afvragen of dat echt een toegevoegde waarde heeft voor dit topic. Want wat is het probleem nu precies? Je hebt al meerdere malen geventileerd dat je Fairfax en Prolite niet echt moet, prima, geen enkel probleem mee. Je hebt je mening ook meerdere keren onderbouwd. Maar wat wil je er nu precies mee? En helpt het je doel te bereiken?

Soms moet je ook weten wanneer je je stil moet houden hoor, het wordt een klein beetje irritant.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 10:46

Mijn merrie vond er ook niets aan nog de prolite nog de duurdere variant in leer. Loopt superfijn met een anatomische prestige. En zoals Germie zegt, die maak ik ook niet na iedere rit schoon, af en toe met schoonmaak spray en soms beetje lederdressing

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 11:48

Ik heb de Rossnersingel ook gehad en vind deze echt veel minder fijn dat de Prolite. Mijn merrie loopt ook duidelijk veel fijner met de prolite dan met de Rossner. Dus de mening dat de Rossner hetzelfde is als de Prolite vind ik niet helemaal op gaan. Mijn merrie heeft een duidelijke voorkeur.

Ik ben nog steeds heel erg blij met de prolite. Merrie loopt er heerlijk mee. En is zeer blij. Zadel ligt ook als een huis :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 12:05

Germie, niemand zegt hier dat jij zo'n ding moet kopen :+

Ik vind een hele hoop auto's op de weg ook niet om aan te zien (denk aan de Duster....) toch is de eigenaar tevreden mee. Ga je die ook steeds vertellen dat het er niet uit ziet?

Natuurlijk bestaat er niet 1 singel voor alle paarden.
Mijn overleden paard werd direct boos van de Fairfax, maar mijn andere paard ging binnen een week van vreselijke singeldwang naar niet eens meer met haar oog knipperen. Dat was gewoon een perfecte oplossing.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 12:30

Sizzle schreef:
Germie, niemand zegt hier dat jij zo'n ding moet kopen :+

Ik vind een hele hoop auto's op de weg ook niet om aan te zien (denk aan de Duster....) toch is de eigenaar tevreden mee. Ga je die ook steeds vertellen dat het er niet uit ziet?

Natuurlijk bestaat er niet 1 singel voor alle paarden.
Mijn overleden paard werd direct boos van de Fairfax, maar mijn andere paard ging binnen een week van vreselijke singeldwang naar niet eens meer met haar oog knipperen. Dat was gewoon een perfecte oplossing.

De Duster is een goedkoop basisauto'tje voor als je niet echt waarde hecht aan uiterlijk en comfort, maar puur van A naar B wil. ;-)
Ik wil de Prolite nou niet een goedkope singel noemen, dus dan mag je best wat meer verwachten qua afwerking en design.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 12:34

Dan koop je hem toch gewoon niet als hij niet mooi is?
Lijkt me niet zo moeilijk.

De prolite spullen verkopen doorgaans zichzelf ook zonder reclame.
Ik maak nooit reclame en haal altijd overal de labels af. Bovendien kent hier niemand dat merk (ik ben op dit moment zelfs de enige leverancier). Ik geef echter veel spullen te leen en ik heb echt vreselijk veel aanvragen enkele weken later over waar ze dat kunnen kopen omdat ze niets vergelijkbaars hebben kunnen vinden dat net zo goed bevalt.

Maar niet ieder product hoeft voor iedereen goed te zijn :)*

kent en masters (familie van fairfax en prolite) levert gewoon geniale zadels waar ontzettend veel mensen echt ultiem gelukkig mee zijn die jaren lang niets konden vinden.
Maar IK ZELF vind ze echt vreselijk om in te rijden :=

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 13:28

Ik zeg nergens dat het product of de werking niet goed is, gebruik de fairfax zelf al een jaar nu ongeveer. Alleen qua afwerking en uitstraling die de singel heeft had het voor die prijs best anders gekund in mijn ogen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 13:33

DatBenIkNou schreef:
De Duster is een goedkoop basisauto'tje voor als je niet echt waarde hecht aan uiterlijk en comfort, maar puur van A naar B wil. ;-)
Ik wil de Prolite nou niet een goedkope singel noemen, dus dan mag je best wat meer verwachten qua afwerking en design.

En iemand anders vind dat die Duster wel gewoon dat comfort heeft en mag de auto wel graag zien... Comfort en smaak zijn geheel relatief ;)

Wat voor de een werkt, werkt voor de ander misschien niet, zoals Sizzle uitlegt liep haar ene paard er mee weg en de andere kon ze beter een andere singel voor gebruiken. Tsjah, kwestie van gebruik...

Daarbij telt voor de een uitstraling wel en voor de ander niet... Ik persoonlijk kan er totaal geen reet om geven wat er onder de buik van mijn paard hangt. Ziet toch niemand? Althans, dat is hoe ik er tegen aan kijk. Iemand anders ziet misschien liever wel een mooie singel en let daar wel op... Nou, prima toch?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 13:50

Ik vind hem zelf ook niet lelijk trouwens, hooguit had het merk niet zo groot erop hoeven staan. Maat een ander vind dat wellicht juist weer cool.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 14:23

Sizzle schreef:
Ik vind hem zelf ook niet lelijk trouwens, hooguit had het merk niet zo groot erop hoeven staan. Maat een ander vind dat wellicht juist weer cool.

Ik zat van de week eens te kijken, halve logo is er al afgesleten _/-\o_

Heb je tips om de rest er af te krijgen? Of is dat een kwestie van wat meer geduld? Moet zeggen dat ik het logo nog nooit op een foto heb gezien.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 16:48

haha geen idee, nog niet geprobeerd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 17:21

Ach wat is niet mooi... ik vind hem vooral functioneel. De rossner waar germie het over heeft vond ik persoonlijk een ruk singel. Stug en lag lang niet zo mooi als de prolite. Zo is dat voor iedereen anders. Ik heb een narrow op mijn paard en een normale op de fjord.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:17

Ik heb ook al een tijdje de Prolite singel zowel dressuur als vzh. Erg tevreden over, ik vind het wel een mooie singel voor niet al te veel geld. Het ene paard is het andere niet hoe ze erop reageren uiteraard. Had hiervoor een Kentaur singel en merk niet veel verschil moet ik wel zeggen, die was ook mooi anatomisch gevormd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:32

Geweldig,het is net zo'n apple-gebruiker vs #insert-any-brand# gebruiker-topique |(

' ik vind het een rotsingel,ik vind hem mooi,ik wil hem,ik wil hem niet' :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:34

Janine1990 schreef:
Sizzle schreef:

Ik zat van de week eens te kijken, halve logo is er al afgesleten _/-\o_

Heb je tips om de rest er af te krijgen? Of is dat een kwestie van wat meer geduld? Moet zeggen dat ik het logo nog nooit op een foto heb gezien.

Nu je het zegt.. mijn logo is weg..
Geen idee hoe je hem eraf krijgt.. niet met poetsen iig want dat doe ik nooit :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:39

Nielojram schreef:
Geweldig,het is net zo'n apple-gebruiker vs #insert-any-brand# gebruiker-topique |(

' ik vind het een rotsingel,ik vind hem mooi,ik wil hem,ik wil hem niet' :Y)

Niet/wel mooi is gewoon zo vreselijk subjectief dat het amper de moeite is om daar iets over te zeggen.

Ik vind mijn eigen auto ook niet specifiek mooi, maar hij voldoet aan de eissen :D

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:58

Maar hebben jullie dan geen last dat haren en huidvet/ zweet en dergelijke in die naad blijven hangen? Ik heb er vandaag weereen zooi uitgepulkt met een hoevenkrabber.