Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
trijn schreef:Citaat:Het nadeel is dat hier mensen komen die een buitenrit willen maken en niet eerst les willen. Vaak vinden ze zelf ook dat ze het allemaal wel kunnen en heb ik een rot zadel of het paard loopt niet goed, Dat het aan henzelf kan liggen komt in de meeste gevallen niet bij hen op maar hoe zeg je dat? Ik hou dan vaak maar wijselijk mijn mond... Niet iedereen is zo gelukkig. Over het algemeen hebben wij hier beginners en gemiddelde ruiters, de gevorderden ondervinden over het algemeen geen problemen met een boomloos zadel. Het lijkt mij voor een paard niet echt ideaal als er een paar uur iemand naar rechts of links hangt....zeer vermoeiend en niet best voor de rug.
Ik ben nog niet een echt ervaren boomloos zadelruiter, maar zou het misschien een optie zijn in ieder geval een boomloos zadel met een wat duidelijkere wrong te kiezen? Dan ziet de ruiter zelf ook aan de hoogte van de knieen t.o.v. de wrong, dat hij/zij niet recht zit. In de Cherokee van Barefoot is de wrong bijvoorbeeld meer aanwezig (en verplaatsbaar evt.) dan in de Cheyenne.
Off topic: Leuke site hebben jullie overigens, ziet er zeer uitnodigend uit!!
Milly_ schreef:iemand die een boomloos op een fries heeft??
en iemand ervaring met paarden zadelmak maken met boomloos?