Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tisby

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:13

voor iedereen bij wie de keelriem erg kort uitpakt: ik kreeg de tip om die te verlengen met een bitriempje! En bij mij werkt dat prima.
Is er iemand die een setje bitclips "over" heeft? Ik zou ze graag eens proberen, ik hoef er alleen niet direct 4 te hebben.. ;)

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:51

Ik heb alle documentatie wbt de Micklem al 's doorgelezen.
Maar het is gewoon een feit dat bij de Competition de bolling naar voren zit. Waarom zou Horseware dat anders zo laten zien op hun eigen foto's? En waarom zou anders het pijltje met front naar de bolling wijzen?
Blijkbaar is er wat dat betreft een verschil tussen de Multi en Competition. Maar vraag me niet waarom...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:05

Ik heb de mijne weer even mee naar huis genomen om in de olie te zetten, zag inderdaad nu het pijltje andersom staan, dus ik had 'm gewoon verkeerd zitten inderdaad...
was me helemaal niet opgevallen... :+
maar ik heb de gewone, niet de competition...

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:49

Mickyl schreef:
Ik heb alle documentatie wbt de Micklem al 's doorgelezen.
Maar het is gewoon een feit dat bij de Competition de bolling naar voren zit. Waarom zou Horseware dat anders zo laten zien op hun eigen foto's? En waarom zou anders het pijltje met front naar de bolling wijzen?
Blijkbaar is er wat dat betreft een verschil tussen de Multi en Competition. Maar vraag me niet waarom...

Ik denk dat jouw kopstuk verkeerd geponst is, ik heb zelf al twee Competitions en twee Multi's gehad en er zit geen verschil in de richting van het kopstuk. Het enige verschil wat kopstuk betreft is dat elastiek van de Multi waardoor je ook kaakgekruisd bitloos kan rijden. Horseware laat het juist zien, waarschijnlijk heeft degene die dat kopstuk heeft geponst met de Front unit niet opgelet.

Dat moet ook wel want bij jouw foto's staat Front ondersteboven t.o.v. Micklem.
Normaal gesproken zou alles vanaf het zadel leesbaar moeten zijn en dan zou alleen het pijltje andersom moeten staan.

Dit waren mijn vorige hoofdstellen op blz 61 heb ik meer foto's staan.
Afbeelding

Afbeelding

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:11

Ik blijf het toch vreemd vinden, want die foto op de Divoza site is van Horseware en daar zit het kopstuk ook met de bolling naar voren.
En de onderste foto die ik op de vorige pagina heb geplaatst is niet van mezelf, maar van internet. Wel toevallig dat daar het pijltje ook verkeerd om zit... Of zullen alle Tobacco competitions verkeerd om geponst zijn?

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:23

tisby schreef:
voor iedereen bij wie de keelriem erg kort uitpakt: ik kreeg de tip om die te verlengen met een bitriempje! En bij mij werkt dat prima

Ik gebruik de bitriempjes, dus ik heb er bij EJ een langer riempje aan laten zetten ;)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:43

Ik vind dat ook vreemd Mickyl en dit is ook erg verwarrend.
Misschien maken ze een hele serie hoofdstellen in 1 keer en hebben ze toevallig een dag niet opgelet?

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:02

Op de foto's in deze link van Horseware zit de bolling van het kopstuk ook naar voren. Snap er niks van.. Misschien hebben ze besloten om het voortaan andersom te doen? (zie de foto van én de multi én de competition)
http://horseware.com/index.php?option=c ... &Itemid=64

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:36

@Mickyl, Ik heb Horseware een e-mail gestuurd met de tegenspraak van video en folders.
Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen, zodra ik bericht heb zal ik het plaatsen.

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 15:51

Ok wat goed! Ik ben ook benieuwd! Want het is wel erg tegenstrijdig en verwarrend zo..
Hoop wel dat ze antwoorden, want ik heb ze maanden geleden ook een mail over iets anders gestuurd en nooit een reactie gehad...
Anders is het misschien een idee om dezelfde mail ook naar William Micklem zelf te sturen? http://www.williammicklem.com/contact.html

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 15:59

Goed dat je nog een mail adres had Mickyl. Ik heb hem ook deze mail gestuurd.

L.S.

In the Netherlands there is a horse site (http://www.bokt.nl/) with a topic about Micklem bridles [HAR] Rambo Micklem competitie hoofdstel
For more then 100 pages we are discussing about these bridles and now there is an issue about the headpiece.

If you look at the videos, you will find the headpiece should be mounted with the wider site to the rider. http://www.youtube.com/watch?v=MZ7aJkVWRMo
But on some Horseware folders you can clearly see the headpiece with the wider side at the side towards the nose of the horse. http://horseware.com/index.php?option=c ... &Itemid=64

We also found out that all the headpieces have a Micklem print and some with Front and an arrow printed in the same direction and some others with Front and the arrow printed upside down.

Could you help us out and tell us how it should be done in the right way?
Many thanks in advance.

Kind regards,

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:04

nou ik ben benieuwd!

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:17

Ik ook!

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:06

Ja ik ben ook benieuwd!

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:10

Ik ook!

Merken jullie verschil in ligging dan?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:11

Ik heb hem nooit andersom geprobeerd, dus ik heb alleen ervaring met de brede kant naar achter.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 11:22

Ik heb een mailtje terug gekregen van William zelf:

Dear Maaijke,

Thank you so much for writing and for your interest in the Micklem bridle.

You are absolutely right the wider part of the headpiece should be towards the rider.
I have informed Horseware Ireland who manufacture and distribute the product and we will certainly put this right.

Kind regards,

William

Het brede deel van het kopstuk moet dus naar achter, in de richting van de ruiter.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 12:12

ah thanx voor de info!
na het vetten dus andersom in elkaar zetten!

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 12:49

Wat goed dat hij zo snel heeft gereageerd! En het kan natuurlijk idd dat hij een bepaald systeem/ achterliggende gedachte in zn hoofd heeft, maar dat de medewerkers bij Horseware dat niet helemaal goed interpreteren. :)
Dan zal ik die van mij ook maar andersom doen, ook al zit het pijltje dan verkeerd om ;)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 13:12

Dat denk ik ook Mickyl, maar William gaat bij Horseware aan de bel trekken, dus misschien komt er nog een rectificatie.

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 13:35

Fijn dat hij zo snel terug mailde! :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 13:46

Ik heb niet alle pagina's van dit topic gelezen :D , af en toe even een paar post. Maar... wat is jullie reden om dit hoofdstel aan te schaffen? Mondproblemen? Bitloos rijden? "lastig" paard? Ben wel nieuwsgierig.

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 15:19

Mijn pony is behoorlijk sensibel en dan vooral vanaf het moment dat ik erop stap. Hij is niet makkelijk met de aanleuning en als hij iets moeilijk vindt raakt hij wat in paniek. Uiteindelijk toch maar gekozen om dit hoofdstel te kopen. Ik vind het hoofdstel niet alleen mooi om te zien, maar de theorieën erachter vond ik het proberen waard. En verrek, het is een verschil van dag en nacht. Zoveel rustiger in de aanleuning, hij vindt het hoofdstel niet meer erg om in te krijgen (normaal liep hij altijd wat "angstig" weg zodra ik het hoofdstel in wou doe ) en hij is tijdens zijn paniek momentjes makkelijker weer met 4 beentjes terug op deze aardbol te zetten :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 15:21

Ik was toe aan een nieuw hoofdstel, en was aan het twijfelen voor bitloos of niet.
De theorie achter dit hoofdstel vond ik zeer interessant én ik vind hem gewoon mooi.
En ik merk wel degelijk dat het bit veel stiller in Jip zijn mond ligt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 16:39

Reden voor mij is dat ik voor mijn jonge paard eigenlijk voor het eerste 'werk'(wandelen/lange teugelen/longeren, e.d) een kaptoom zonder ijzer in de neusriem zocht...
toen kwam ik hierop uit en dat leek me eigenlijk niet zo praktisch, of misschien wel nog praktischer...
ben ook heel benieuwd hoe 'ie gaat bevallen!