De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:05

Wat bijzonder dat er geen enkele kritische opmerking gemaakt mag worden en dat het niet aan een beschermer kan liggen :+
In mijn ogen is het allemaal niet zo zwart wit.

Ik denk dat je met elk product houdt dat het bij het ene paard wel goed zit en bij de andere niet. Door ervaringen te delen kan je bij voorbaat alvast bedenken of het iets is wat bij jouw paard zou kunnen passen of dat je het alsnog zelf gaat testen.
Ik denk dat we in dit topic ook wel kunnen concluderen dat de ultieme peesbeschermer niet voor iedereen gelijk is en nog niet voor iedereen gevonden is.

Noahh_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:07

Ik lees ook wat wisselende ervaringen over de beschermers. Daarom vind ik het extra lastig kiezen. Daarnaast hoor ik vaker dat ze vooral achter soms te hoog zijn. Je moet echt goed kijken en checken of ze passen. Ik heb net via fb contact gezocht met alleventing. Zij kunnen mij vast verder helpen

Maar pfff, wat zijn die krengen duur zeg. Ik snap de reden best van de prijzen in vergelijking met "gewone" beschermers. Maar voor beginners of mensen die het gewoon leuk vinden om een paar x per jaar te crossen. Is het een rib uit je lijf hihi

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:12

Ik heb Delmar, PE, WoofWear en nu uiteindelijk kentucky. Daar ben ik super tevreden mee.

De Delmar gaf wondjes,PE draaide en kwam zand tussen, WoofWear ook wondjes. Kentucky nergens problemen mee. Blijft mooi zitten, benen niet te warm na cross en geen zand tussen en geen wondjes. Ik heb die van de foto

mirneberends

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 17:47

Noahh_h schreef:
Hoi,

Wat een fijn topic. Ik heb net een paar pagina's gelezen. Ik hoop dat jullie mij een beetje opweg kunnen helpen.
Ik ben op zoek naar Crossbeschermers. Voor oefencross en bb/b wedstrijden. Nu is mijn paard niet heel zuinig op zichzelf _-:( Daarnaast heeft ze vrij gevoelige benen en snel last van irritatie.

Ik heb twee beschermers gevonden die mij wel wat lijken. Heeft iemand hier ervaring mee? Vooral hoe ze vallen. Mijn merrie is 1,67 en rank gebouwd. Ze heeft van maat vaak cob. Dus ik twijfel tussen maat M en L. Soms best lastig met bijv. Hoofdstellen, bitten en beenbeschermers. Maar ja, ze heeft daarentegen wel een mega mooi en lief hoofdje <3

Lemieux Stealth
[ [url=m/WXFegl.png]Afbeelding[/url] ]

Kentucky d30
[ [url=m/pNzIec.png]Afbeelding[/url] ]

Van de Kentucky heb ik heel veel positieve reacties gehoord, Lemieux ben ik zelf ook nog een beetje aan het uitzoeken of ik dat ga kopen!

mirneberends

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 17:53

Myrth97 schreef:
Hoi hoi, ik heb niet teruggelezen, dus misschien is deze vraag al geweest.

Weet iemand een winkel waar ze goede persbeschermers hebben voor een C-pony met vrij korte beentjes. Ik had de veredus gekocht in maat S, maar die heb ik terug moeten brengen, ze waren te hoog... Weet iemand of je die ook in XS hebt en waar die evt. te koop zijn of heeft iemand nog een andere suggestie?

Bij veel sites staat ook de hoogte van de beschermer, als je nou een keertje opmeet hoe lang het gedeelte is waar de peesbeschermer hoort, dan kun je het heel makkelijk zoeken op internet! Ik zit zelf soms ook een beetje met die struggle :)

AllEventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 09:51

pnltl148

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:39

Ik ben de afgelopen twee weken een beetje aan het zoeken naar informatie over crossbeschermers, we rijden af en toe wat oefencrossjes en SGW trainingen en hiervoor gebruikte ik gewone peesbeschermers van BR maar wil eigenlijk nu toch iets beters. Ik twijfel ontzettend tussen de PE Air cooled, LeMieux Stealth Air Shoc, Dalmar's en NEW.

Ik kan nu vrij mooie NEW's overnemen (voor en achter) voor 25 euro of Dalmar's (alleen voor) voor 40 euro... maar twijfel heel erg of ik niet gewoon nieuwe PE of LeMieux moet kopen 8)7

Iemand advies?

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:43

pnltl148 schreef:
Ik ben de afgelopen twee weken een beetje aan het zoeken naar informatie over crossbeschermers, we rijden af en toe wat oefencrossjes en SGW trainingen en hiervoor gebruikte ik gewone peesbeschermers van BR maar wil eigenlijk nu toch iets beters. Ik twijfel ontzettend tussen de PE Air cooled, LeMieux Stealth Air Shoc, Dalmar's en NEW.

Ik kan nu vrij mooie NEW's overnemen (voor en achter) voor 25 euro of Dalmar's (alleen voor) voor 40 euro... maar twijfel heel erg of ik niet gewoon nieuwe PE of LeMieux moet kopen 8)7

Iemand advies?

Volgensmij had jij ook een oproepje gedaan in een FB groep toch? Of dat was kemand anders. I heb de Arma ( shires) beschermers gekocht vorige week. Gister heb ik er mee gereden om te testen. Benen komen er super onder vandaan! Totaal niet wafm etc. pasvorm is ook top :j

pnltl148

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:48

xsensibel schreef:
Volgensmij had jij ook een oproepje gedaan in een FB groep toch? Of dat was kemand anders. I heb de Arma ( shires) beschermers gekocht vorige week. Gister heb ik er mee gereden om te testen. Benen komen er super onder vandaan! Totaal niet wafm etc. pasvorm is ook top :j

Klopt inderdaad, haha! Jou tip wilde ik ook zeker meenemen maar staat nu niet in mijn lijstje, dit zegt dan wel weer iets over hoeveel soorten er zijn en hoe ik het bos door de bomen niet meer zie :=

Heb je er ookal mee gecrossd of weet je of ze echt geen water opnemen?

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:50

pnltl148 schreef:
xsensibel schreef:

Klopt inderdaad, haha! Jou tip wilde ik ook zeker meenemen maar staat nu niet in mijn lijstje, dit zegt dan wel weer iets over hoeveel soorten er zijn en hoe ik het bos door de bomen niet meer zie :=

Heb je er ookal mee gecrossd of weet je of ze echt geen water opnemen?

Volgende week zondag ga ik er mee crossen.. dan zou ik je dat kunnen vertellen! :D

KyaraMyBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 10:56

Iemand ervaring met de Le Mieux Derby Pro beschermers?

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:30

Mijn buurvrouw heeft voor haar paard gewoon decathlon zachte beschermers, ze zegt dat die best goed werken.

Spessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:14

KyaraMyBest schreef:

Ik :) Fijne beschermers, duurde even voordat ze helemaal fijn zaten (waren niet helemaal lekker verpakt bij verzenden....) maar zitten nu heel goed!
Wat wil je weten?

KyaraMyBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:04

Spessie schreef:
KyaraMyBest schreef:

Ik :) Fijne beschermers, duurde even voordat ze helemaal fijn zaten (waren niet helemaal lekker verpakt bij verzenden....) maar zitten nu heel goed!
Wat wil je weten?

Mooi! Idd pasvorm en of de benen er niet te warm onder worden.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:44

KyaraMyBest schreef:

Ik vind ze erg klein vallen, m van de snuggboots van le mieux past perfect maar de derby in m was veelste klein voor mijn paard.

KyaraMyBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 15:36

xMalibu schreef:
KyaraMyBest schreef:

Ik vind ze erg klein vallen, m van de snuggboots van le mieux past perfect maar de derby in m was veelste klein voor mijn paard.

Dank voor je reactie. Dat komt voor mij juist erg goed uit, is namelijk voor een d-pony ;)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 17:38

Iemand ervaringen met de BR Pro Max?

Of andere soort gelijke goede peesbeschermers?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 17:47

Ja, mooie beschermers. Maar van neopreen, wordt het bloedheet onder en gaat snel zweten.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 23:37

Welke maat zouden jullie vd pro max voor en achter gokken voor mijn paard?

Afbeelding

Sorry heb even geen duidelijkere foto op mijn leentoestel staan. :+

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 23:38

Waarom wil je pro max? Dat zijn echt flut dingen hoor. Benen worden er heet onder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 23:39

Waarom zou je die willen? Benen worden er ovens van.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 04:38

Niet zo zeer dat ik perse die wil.
Ben op zoek naar de juiste en beste keus. Meer beetje aan het kijken hoe de maten qua voor en achterbeneb vallen, hoewel natuurlijk elk paard als elk merk anders is. Dus dat snap ik dan ook weer wel. Ik kwam ook de Lemieux tegen. We nog even de tijd om de aan te Schaffen. :)

Heb liever iets die goed beschermen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 07:03

Ok, als je het topic een beetje doorleest is de beste beschermer hier tevens degene die de benen ook het meest koel laat. Een beschermer die het hele been afsluit én van neopreen is valt daar niet onder.
Tevens is hier de discussie ook geweest wát nu daadwerkelijk voldoende bescherming is bij bijv dressuur, wat weer anders is dan crossen natuurlijk.
En daarbij zijn we geloof ik wel tot de conclusie gekomen dat van de lemieux de snugboots en pro sport mesh het beste uit de test komen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 09:38

Het is alleen jammer dat die 2 merken mijn haflinger echt niet passen

Tot nu toe tevreden over de Back on track peesbeschermers

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 11:55

Jotoma schreef:
Ok, als je het topic een beetje doorleest is de beste beschermer hier tevens degene die de benen ook het meest koel laat. Een beschermer die het hele been afsluit én van neopreen is valt daar niet onder.
Tevens is hier de discussie ook geweest wát nu daadwerkelijk voldoende bescherming is bij bijv dressuur, wat weer anders is dan crossen natuurlijk.
En daarbij zijn we geloof ik wel tot de conclusie gekomen dat van de lemieux de snugboots en pro sport mesh het beste uit de test komen.

Okê bedankt! :*
Soms lastig hoor, want ze ene zweert daar bij, de ander weer daar bij, haha.

De snugboots zien er wel goed uit. En nog leuk geprijsd! Kan alleen de sport mesh niet vinden.