Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:24

Is zoeken, :)! Thanks.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:28

Addicty schreef:
Mocht iemand een Prolite of fairfax maat 55 te Koop hebben, hoor ik dat graag

Ik heb door vrij verdrietige omstandigheden eind september een prolite 55 cm te koop.

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:46

Ik en mijn merrie zijn nog steeds helemaal blij met onze prolite singel. Zadel ligt heel mooi stabiel en merrie loopt er super onder. Singel is ook erg prettig in onderhoud. Wij willen in ieder geval niets anders meer :D

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:52

Ik heb inmiddels ook de Prolite dressuursingel, had de veelzijdigheid al. Ook erg tevreden over :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:16

Mijne gaat toch te koop, een 65cm fairfax singel :)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 11:59

Ik heb nog een 70cm prolite singel te koop. Smalle variant.

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:42

Ik heb helaas een zo goed als nieuwe 55cm, Narrow met D-ring te koop. Ik had nog eentje van de oude lichting met slechte leerkwaliteit en deze heb ik met zeer veel plezier gebruikt, de pony's liepen duidelijk beter. Uiteindelijk heb ik een nieuwe vergoed gekregen (dat is deze singel) en wegens verkoop en blessures is deze singel amper gebruikt. Helaas is deze singel net te lang voor mijn huidige D pony, vandaar de verkoop :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 15:55

Vroeg mij af of iedereen nog tevreden is met zijn/haar singel? En hoe is de kwaliteit van het leer van de Fairfax tegenwoordig?
Hier nog steeds erg blij met de Prolite, mijn merrie loopt er erg fijn mee.

Zoals eerder vermeld wordt mijn andere merrie helaas eind deze maand ingeslapen |( , dus zit nu met een bijna tot niet gebruikte Prolite, 55cm (normaal). Had al iemand via dit topic die deze graag wilde hebben, maar nu gewoon niet meer reageert. Altijd jammer..

Zijn er hier nog mensen op zoek? Gaat om deze:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 16:05

Ik twijfelde als t goed is was ik niet degene die niet
Meer reageerde toch?
Ik twijfel of ik een smalle of normale zou moeten..

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 16:24

vraag me af aan de degene met de leren varianten of jullie ook last hebben van scheurtjes en dat de zwarte versie bruin begint te worden ?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 16:29

Anoniem schreef:
Ik twijfelde als t goed is was ik niet degene die niet
Meer reageerde toch?
Ik twijfel of ik een smalle of normale zou moeten..

Nee hoor, dat ben jij niet hoor! Was een ander, via pb :o :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 16:30

Ik kan eens even zoeken war t verschil tussen normaal en narrow is.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 16:40

Anoniem schreef:
Ik kan eens even zoeken war t verschil tussen normaal en narrow is.

Als je de ruimte tussen de voorbenen opmeet, dan weet je welke je nodig hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 16:43

Ja ik zag het. Ga ik doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 21:05

Stalgenoot heeft een prolite er staat alleen niets op of het normaal of smal is.
Of heeft bv alleen de smalle dat erop staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 16:30

Niemand die dat weet?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 16:53

Volgens mij is het gewoon aan de vorm te zien. Zet er een plaatje naast van een normale/narrow en je ziet al snel wat je in handen hebt.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 21:17

Op de smalle staat het ook niet!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 08:45

De prolites blijven er goedkoop uitzien. Ik ben nog steeds super blij met mijn Rossner singel. Die werkt minstens net zo goed en is van goed leer gemaakt en was in de aanbieding 60 euro.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 09:29

Ik heb mijn prolite bijna een jaar, hardstikke tevreden! Zeer makkelijk in onderhoud, paard loopt er fijn op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 09:33

germie schreef:
De prolites blijven er goedkoop uitzien. Ik ben nog steeds super blij met mijn Rossner singel. Die werkt minstens net zo goed en is van goed leer gemaakt en was in de aanbieding 60 euro.

Het zit aan de onderkant van de buik en doorgaans na 1 rondje onder het zand. Wat maakt het uit hoe het ding eruit ziet :7

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 13:21

Bij mijn Fairfax staat NG op de singel, weet niet of dat bij de Prolite er ook op staat.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 17:18

Anoniem schreef:
germie schreef:

Het zit aan de onderkant van de buik en doorgaans na 1 rondje onder het zand. Wat maakt het uit hoe het ding eruit ziet :7

Als ik voor 60-80 euro een topkwaliteit leren singel kan kopen, dan ga ik geen 130 euro uitgeven voor goedkoop plastic. Ik vind hoe het er uit ziet wel degelijk belangrijk bij een singel. Als het nu 20 euro was, dan maakt het mij niet zo veel uit. Maar voor 60 euro verwacht ik al heel wat meer en voor 130 euro verwacht ik iets wat mooi afgewerkt is en niet van die goedkope klinken er in (bovendien verwacht ik voor 130 euro geen plastic meer). Een stikseltje had het al een stuk beter gemaakt. En voor 300 euro verwacht ik een singel die 80 jaar meegaat. Niet eentje die je elke keer moet schoonmaken en invetten. Ik heb mijn rossner singel nog nooit ingevet en die ziet er nog als nieuw uit. Beetje huidvet, maar verder niet. Schoonmaken 1 keer per half jaar. En zo hoort het ook. Dan mag er 1 keer per half jaar nog vet op moeten, maar niet elke rit schoonmaken. De prijs kwaliteit verhouding van Fairfax en prolite is gewoon zeer zeer slecht. Heb namelijk ook al singels gezien waar niet eens de stiksels netjes evenwijdig lopen. Dat hoort zeker wel voor die prijs.
En de opdruk met het merk had ook kleiner gekund. Nu loop je letterlijk te koop met zo'n ding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 17:29

germie schreef:
Anoniem schreef:

Als ik voor 60-80 euro een topkwaliteit leren singel kan kopen, dan ga ik geen 130 euro uitgeven voor goedkoop plastic. Ik vind hoe het er uit ziet wel degelijk belangrijk bij een singel. Als het nu 20 euro was, dan maakt het mij niet zo veel uit. Maar voor 60 euro verwacht ik al heel wat meer en voor 130 euro verwacht ik iets wat mooi afgewerkt is en niet van die goedkope klinken er in (bovendien verwacht ik voor 130 euro geen plastic meer). Een stikseltje had het al een stuk beter gemaakt. En voor 300 euro verwacht ik een singel die 80 jaar meegaat. Niet eentje die je elke keer moet schoonmaken en invetten. Ik heb mijn rossner singel nog nooit ingevet en die ziet er nog als nieuw uit. Beetje huidvet, maar verder niet. Schoonmaken 1 keer per half jaar. En zo hoort het ook. Dan mag er 1 keer per half jaar nog vet op moeten, maar niet elke rit schoonmaken. De prijs kwaliteit verhouding van Fairfax en prolite is gewoon zeer zeer slecht. Heb namelijk ook al singels gezien waar niet eens de stiksels netjes evenwijdig lopen. Dat hoort zeker wel voor die prijs.
En de opdruk met het merk had ook kleiner gekund. Nu loop je letterlijk te koop met zo'n ding.

Natuurlijk kun je voor minder geld een prima kwaliteit singel kopen. Maar het verschil tussen normale anatomische singels en de prolite/fairfax zit in de (gepatenteerde) drukverdeling. Daar betaal je dus ook flink extra voor. Dat prijs verschil zit dus niet in de materiaal kwaliteit maar in de werking. En kun je dus eigenlijk ook niet vergelijken met normale singels.

Dat ze lelijk zijn ben ik overigens helemaal met je eens ;) Maar over de kwaliteit van de prolite ben ik eigenlijk best tevreden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 17:50

Ik merk niets van een andere drukverdeling. Dus ook dat is niet bewezen, maar als je er in gelooft prima. Ik geloof er niet in. Een passend zadel en de singel kan 2 gaatjes losser dan normaal en dat werkt veel beter.