via buitenzinnig zijn christ-producten te bestellen

met FRA heb ik geen ervaring

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lianne25 schreef:Ik vind een boom ook veel lekkerder rijden & hij ligt ook beter
Lianne25 schreef:Ik vind een boom ook veel lekkerder rijden & hij ligt ook beter
ydnew schreef:Hier ook boomloze zadel liefhebbers. Mijn vriend en ik rijden boomloos maar voor onze andere paarden hebben wij engelse zadels. Wij willen andere zadels aanschaffen voor ze en bedachten dat we misschien voor alle paarden boomloos gaan. Nu merken wij helaas dat veel (onervaren) ruiters ontzettend scheef gaan hangen bij boomloos. Op het moment heeft onze Fjord mijn boomloos zadel als "vast"zadel omdat zijn eigen wat krapjes wordt. Maar 9 van de 10 mensen gaan scheef hangen, ikzelf heb dat niet op dit paardje, dan blijft alles mooi op zijn plek. Laatst iemand die wel 3 gaatjes verschil had in beugels tijdens een rit. Dat vind ik toch wel een lastig punt. Maar ook wij zitten met verschil in bespiering etc tijdens het jaar. ieder paard heeft een goede gelpad ter opvanging maar is niet ideaal natuurlijk.
ydnew schreef:Hier ook boomloze zadel liefhebbers. Mijn vriend en ik rijden boomloos maar voor onze andere paarden hebben wij engelse zadels. Wij willen andere zadels aanschaffen voor ze en bedachten dat we misschien voor alle paarden boomloos gaan. Nu merken wij helaas dat veel (onervaren) ruiters ontzettend scheef gaan hangen bij boomloos. Op het moment heeft onze Fjord mijn boomloos zadel als "vast"zadel omdat zijn eigen wat krapjes wordt. Maar 9 van de 10 mensen gaan scheef hangen, ikzelf heb dat niet op dit paardje, dan blijft alles mooi op zijn plek. Laatst iemand die wel 3 gaatjes verschil had in beugels tijdens een rit. Dat vind ik toch wel een lastig punt. Maar ook wij zitten met verschil in bespiering etc tijdens het jaar. ieder paard heeft een goede gelpad ter opvanging maar is niet ideaal natuurlijk.
Roxjuu schreef:@jolindaa; sorry hoor. Maar ''budgetpad'' was destijds gewoon een product met die naam ''budgetpad'' dus wat pmarena verkocht. Ik had dus een product ''budgetpad'' onder mijn zadel liggen. Niks meer, niks minder.. Niet zo happen alsjeblieft...
Buitenzinnig schreef:ydnew schreef:Hier ook boomloze zadel liefhebbers. Mijn vriend en ik rijden boomloos maar voor onze andere paarden hebben wij engelse zadels. Wij willen andere zadels aanschaffen voor ze en bedachten dat we misschien voor alle paarden boomloos gaan. Nu merken wij helaas dat veel (onervaren) ruiters ontzettend scheef gaan hangen bij boomloos. Op het moment heeft onze Fjord mijn boomloos zadel als "vast"zadel omdat zijn eigen wat krapjes wordt. Maar 9 van de 10 mensen gaan scheef hangen, ikzelf heb dat niet op dit paardje, dan blijft alles mooi op zijn plek. Laatst iemand die wel 3 gaatjes verschil had in beugels tijdens een rit. Dat vind ik toch wel een lastig punt. Maar ook wij zitten met verschil in bespiering etc tijdens het jaar. ieder paard heeft een goede gelpad ter opvanging maar is niet ideaal natuurlijk.
Er zijn meerdere merken boomloos dan alleen Barefoot.De ruiter gaat niet scheef zitten vanwege het boomloze zadel, maar omdat hij scheef/niet in balans is en het zadel dat niet meer corrigeert.
Uiteindelijk moet iedereen leren om in balans te zitten op het paard - wanneer dat gecorrigeerd wordt door een boom, wil dat nog niet zeggen dat de ruiter daar iets van leert.... Misschien is het zinvol om de onervaren ruiters eerst zitles te geven op een barebackpad?
Citaat:Het nadeel is dat hier mensen komen die een buitenrit willen maken en niet eerst les willen. Vaak vinden ze zelf ook dat ze het allemaal wel kunnen en heb ik een rot zadel of het paard loopt niet goed, Dat het aan henzelf kan liggen komt in de meeste gevallen niet bij hen op maar hoe zeg je dat? Ik hou dan vaak maar wijselijk mijn mond... Niet iedereen is zo gelukkig. Over het algemeen hebben wij hier beginners en gemiddelde ruiters, de gevorderden ondervinden over het algemeen geen problemen met een boomloos zadel. Het lijkt mij voor een paard niet echt ideaal als er een paar uur iemand naar rechts of links hangt....zeer vermoeiend en niet best voor de rug.