XxLianneXx, idd de keelriemen zijn erg kort voor de wat grover gebouwde kaken. Op de foto oogt die van jou ook veel te strak. Dat is niet fijn voor je paard (denk aan de kiezen, maar ook zenuwen, bloedbanen, en speeksel/lymfeklieren ed). Missch kun je er zelf nog een gaatje bijmaken? De hoogte van de neusriem lijkt mij niets mis mee. Zo hoog heb ik hem ook met bitloos rijden. Net boven de neusholtes (op overgang-> 3 hoekje)
Liannevh
Geplaatst: 11-07-12 19:06
.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt
tisby
Geplaatst: 11-07-12 21:21
XxLiannexX, naar mijn idee hangt de hackamore prima. Je weet zelf vast wel wat voor je paard fijn en goed is. Ik kreeg ook ALTIJD zulke vragen en opmerkingen als ik een foto met hackamore plaatste. Mensen schrikken van zo'n ding ofzo, ik weet het ook niet. Ik heb het advies gekregen om bij mijn imitatie Micklem multi, waarbij ik hetzelfde probleem had met de kaakriem, (kon net op het laatste gaatje) om die te verlengen met 1 van de bitriempjes. Bij mij is het DE oplossing, nu zit hij perfect! Ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel maar anders heb ik er een foto van Mocht je het hoofdstel gebruiken met bit dan kan de neusriem een stukje lager en heb je het bitriempje niet nodig voor de kaakriem.
O, ik zie nu dat je de bitriempjes gebruikt om je hack mee vast te maken, maar je kunt ze ook los bestellen geloof ik of er een sperriem aan opofferen
Liannevh
Geplaatst: 11-07-12 21:26
.
Ik rijd zelf ook met een hack in het bos, dus ik maak geen oomerking over je foto omdat ik je optoming raar vind, maar meer als tip, het líjkt zo, dus kijk het even goed na. Er waren meerdere mensen hier in het topic die foto's plaatsten, waarbij anderen nog tips of commentaar gaven en waarbij het idd zo was dat er nog iets beter afgesteld kon worden. Je kunt ook gewoon een tip ter harte nemen, men bedoelt het niet zo kwaad. Ik zie gewoon vrij vaak paarden met een erg laag afgestelde hackemore rondlopen, waarbij de desbetreffende ruiter nooit over de anatomie van het neusbot heeft nagedacht. Mijn opmerking was dus louter goedbedoeld.
Liannevh
Geplaatst: 11-07-12 23:36
.
Klasien
Geplaatst: 12-07-12 14:37
Ik heb een paar weken geleden de multibridle binnen gekregen, wat een heerlijk hoofdstel. Wel heb ik er een langer keelriempje aan laten zetten, want die zat wel heel erg strak bij mijn Haflinger.
Ik heb met bit en bitclips gereden, wat erg fijn ging. Geen raar gedraai met het hoofd, mooie stille aanleuning. Het kaakgekruiste is ook geprobeerd, maar daarbij was het loslaten niet fijn. Nu lees ik hier dat het met een rond koord op te lossen is, dus daar ga ik nog naar op zoek. Straks wil ik kingekruist proberen, voor zover je het kingekruist kunt noemen. Dat ga ik gewoon een paar keer testen, en ook sitepull wil ik nog gaan proberen. Geweldig dat je met 1 hoofdstel al die dingen kunt proberen
Nouvel
Geplaatst: 12-07-12 21:50
vraagje voor de ervaringsdeskundigen hier... zit 'ie goed zo?
het is een maat Full, ik vind zelf de frontriem en de keelriem wat aan de korte kant, gaat net, de rest leek me prima zo...
@Nouvel, volgens mij is je frontriem prima. Je keelriem ziet er wat strak uit, kan hij nog een gaatje losser?
Nouvel
Geplaatst: 12-07-12 21:56
nee dit is het loste gaatje... vind de keelriem voor een full wel kort zeg, mijn paard heeft helemaal geen groot hoofd en geen enorm zwarte kaak... denk dat er zat paarden zijn die 'm niet passen?
edit: dit was wel echt de eerste keer passen, met vetten zal 'ie nog wel soepeler worden en meer vallen waardoor 'ie wat ruimer komt te zitten denk...
Ik heb mijn Micklems eerst een paar uur in een bak olie laten weken. Toen waren ze wel lekker soepel, misschien moet jij dat ook doen Nouvel. Als het wat soepeler is valt het misschien wat ruimer en anders kan je er misschien nog 1 gaatje bij maken.
@ Nouvel: het lijkt op deze fito of je koostuk achterstevoren zit. De bolling moet naar achter wijzen, het pijltje eroo naar voren.
Nouvel
Geplaatst: 12-07-12 22:17
meen je dat nou? ik dacht ik 'm volledig volgens de gebruiksaanwijzing in elkaar had gezet, dacht dat dat uitsparing voor de oren was... dan moet ik 'm even omdraaien...
olieën ga ik ook doen! maar ik moest eerst even zeker weten dat 'ie zou passen...
Ik heb gisteren kingekruist getest, wat eigenlijk best goed ging. Beter als kaakgekruist, want daar ging ze erg op hangen en met haar hoofd slaan omdat er geen release was. Ik weet alleen niet of het kingekruiste nou voordelen heeft op de sidepull werking.
@tinkersjakie, Divoza heeft inderdaad een foto van de Micklem met het kopstuk verkeerd om. Erg slordig van ze.
Mickyl
Geplaatst: 13-07-12 23:41
Volgens mij klopt de foto van de Divoza site wel. Want bij de Competition zit de bolling naar voren als het pijltje naar voren wijst. De foto die ze gebruiken is ook gewoon van Horseware zelf voor zover ik weet.
Zie ook de foto van mijn Competition (als je goed kijkt zie je dat er "front" op staat en het pijltje naar voren wijst):
Edit: Deze foto vond ik op internet, die is nog duidelijker:
Myca
Geplaatst: 14-07-12 00:23
Ik snap de verwarring, maar de ontwerper had er echt een gedachte bij.
Zo zou het moeten:
En als je 10 minuutjes hebt kan je hier zien waarom: