[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:51

Mijn merrie is ook niet super slank op dit moment.

Bij het weglopen lijkt het zadel wat los te liggen op de rug. Ik weet alleen niet meer of ik haar helemaal goed had aangesingeld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:00

Dat zweven komt door een rechte constructie op een uiteraard niet rechte rug, en het kan ook door een singel komen die het zadel van voren naar beneden trekt, maar dat laatste lijkt hier niet zo te zijn. Dat lossen jouw billen vanzelf op als je erop zit.

Zinzi_jewel

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:20

Sommige paarden worden idd van niks ineens heel zwaar ...
Even off topic , maar heb je haar al eens aan ds Gluco balance gehad ?
Scheelt best veel .
Of Gluco guard van st hippolyt .

Any way on topic .
Zadel ligt er zo best netjes op . Hoop dat je hiermee vindt wat je zoekt .
Er zijn ook freeform zadels met zweetblad .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:46

Zijn er hier ook Trekker-kenners die een blik op onze bijna nachtelijke foto's 8-) wil werpen?

Omdat de Ghost toch te rond bleef aan de onderkant voor [***]'s rechte rug hebben we besloten om het eens van de andere kant te benaderen; in plaats van een ronde onderkant rechter te shimmen een uit zichzelf al recht zadel op zijn rug te gooien: de Trekker True Talent.

Ik weet niet of het aan de naam ligt, maar het lijkt echt een talent voor [***] te hebben want het ligt als een huis. We hebben bij het grondwerk door de bak gedraafd zonder singel en ook dan zit het zadel zit aan hem vastgeplakt. Waar [***] met aangesingelde Ghost zonder ruiter niet wilde draven, draaft hij met de Trekker net zo makkelijk als zonder. Ik heb er maar een paar secondes in halt opgezeten om te kijken of het onder mijn gewicht niet instortte, maar zelfs dat gebeurde niet...
Het lijkt dus zomaar alsof [***] no 5 maanden testen en uitproberen een zadel heeft.. (zeg ik met een inmiddels door schade en schande wijs geworden zeeeeer voorzichtig enthousiasme 8-) )

Het is wel echt een Zadel met de hoofdletter Z van Zeer massief, Zeer (boom)Zadelachtig en ook Zwaar. :wow: Het lekker lichte boomloosjes gevoel wat je met de Ghost hebt is met de Trekker wel wel echt weg.
Het zadel heeft 1 plek waar het wil liggen, ik denk 1 vinger achter [***]'s schouderblad. Zien mensen hier nog rare dingen, voor zover dat zonder ruitergewicht te zeggen is?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Mijn favoriete positie voor de steviger flexibele boomzadels is 3 vingers achter het schouderblad, maar waar de Ghost naar achteren schoof lijkt de Trekker eerder wat naar voren te willen liggen tot hij ligt zoals op de foto's.
De voorboog ligt hier 3 opgestapelde vingers boven zijn schoft en ik kan er (met wat moeite) nog net een vinger aan de voorkant onder het kussen duwen. Omdat het zadel al licht ingereden is lieten de kussens die eerst nog brugden zich perfect rond klitten tot ze [***]'s rug helemaal volgden.
De lengte is exact de lengte van [***]'s zadelplek. Kortere kussens zou dan ook nog een optie zijn.

Als anderen nog dingen zien/tips hebben om op te letten dan hoor ik het graag!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:53

Dit is het enige fijne model van Trekker - de rest vind ik persoonlijk waardeloos zitten. Ik zie niks geks

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:57

Oh dat ziet er mooi uit!
Heb ik ook eens mee gereden, zat echt fantatstisch.

Is de vorm echt anders Kwetal? De andere trekker is mij tot nu toe ook niet bevallen maar dat is wel op een andere pony. Ik kon daar niet lekker op zitten en daarnaast schoof het als een gek.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:57

Lijkt mij erg netjes op jouw paard passen. Fijn dat je een goed zadeltje hebt gevonden!

Ik vond de True Talent ook wel tof. Helaas zijn die fenders voor mij echt altijd veel te lang. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:02

Joepie, dan hebben wij het enige fijne model! *\o/* 8-)
De kleur is trouwens wel... apart. Ik dacht dat Trekker in zwart of donkerbruin kwam maar dit lijkt eerder op Ghost burgundy?

Ergens tussen deze twee in, heel apart:
Afbeelding
Afbeelding

Nu moet ik dus weer allemaal nieuwe hoofdstellen kopen. :+

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:05

MaritB schreef:
Oh dat ziet er mooi uit!

Is de vorm echt anders Kwetal? De andere trekker is mij tot nu toe ook niet bevallen maar dat is wel op een andere pony. Ik kon daar niet lekker op zitten en daarnaast schoof het als een gek.

Het heeft geen zweetbladen met wrongen - die wrongen vind ik "ruk" op alle Trekkers, ze forceren je beenligging. Qua liggen is het vrijwel identiek, maar ligt wel losser (vanwege geen zweetbladen) Dus glijden is inderdaad een vervelend ding.

Fenders waren destijds in maten te koop - dus wellicht is je dealer niet goed op de hoogte geweest?

Och gut - jeetje - Trekker stond ook niet bekend om "standvastig bruin" zeg maar. Iets wat overigens overal een punt van aandacht is - ook bij Ghost. Bruin komt in zoveel tinten - van baby-poep tot koffie zonder melk en we noemen het allemaal bruin ;)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:10

Skyriding is bij mij toen geweest, maar was wel toen de nieuwe eigenaars het net hadden overgenomen. Ze hadden overigens maar 2 modellen mee - wat ik erg spijtig vond.. Dan maar voor de Ultimate Luxury gegaan. (Die ook wel fijn is, aangezien de wrong er uit kan) Ik heb verder niet enorm last van de wrong van mijn Classic. Eerder van de bredere zit icm mijn Tinkers :P

Maar zelf met zweetbladen is het nipt. Mijn been komt slechts een beetje er van onder. Heb er gelukkig niet enorm veel last van.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:11

Jackytje schreef:
Lijkt mij erg netjes op jouw paard passen. Fijn dat je een goed zadeltje hebt gevonden!

Ik vond de True Talent ook wel tof. Helaas zijn die fenders voor mij echt altijd veel te lang. :(

De fenders gaan hier ook weg hoor. :j Niet eens omdat ze te lang zijn, maar de fenders die hierbij zaten hebben extra dikke (wel verwijderbare) knieblokken en ik vind ze door die dubbele lagen gewoon te zwaar voor [***]. Misschien dat ik er lichtere Ghost fenders voor in de plaats neem. :j
Ik wilde vooral het lichtste model en deze was toevallig ook tweedehands te koop dus ik ben er maar meteen bovenop gesprongen. Wel heb je bij dit model het nadeel dat de leren rokjes over de stijgbeugelhaken door het leer erboven omhoog duwen waardoor je ze door het leer ziet zitten. Ik heb er gewoon maar een schaapje tussen gepropt, hopelijk zijn de haken dan wat minder voelbaar en beschadigen ze het blad erboven ook minder.

Wel grappig dat barokke [***] hiermee ineens een soort western-vibe krijgt. 8-)
Wel dan auberginekleurig-western. :') Ach ja, het is weer eens wat anders dan al dat dark oil en light oli. :')

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:14

Ziet er fijn uit die trekker! Hopelijk is het een succes. De trekkes zijn er tegenwoordig trouwens in diverse kleuren. Ook hebben ze een mooie burgundy kleur naast de standaard bruin en zwart. maar ze zijn zelfs met blauw, geel, rood, groen etc te vinden.
Laatst bijgewerkt door Daphneeeej op 24-08-16 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:14

Ik word toch altijd zo jaloers op die zadels.. Helaas vind paardlief het niks :n

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:15

Goh ja, heb daar toen niet aan gedacht. Ik kon het zadel niet deftig testen, ze kwamen van ver dus dacht ik 'Ach..'. Ik was eigenlijk ook niet van plan om voor zo'n duur model te gaan := Maar me dan toch wat laten meeslepen. Heb er achteraf (gelukkig) geen spijt van. Maar nu blijkt dat de Trekker voor mijn Tinkerruin nipt is. Het past, maar het is niet super. Hij is dan gewoon ook een erg breed paard. Het zadel is toendertijd ook vooral gepast op mijn merrie.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:18

Wat ziet die Trekker er fijn uit! En ook wel fijn dat jij - eindelijk? - een passend zadel voor Rio hebt gevonden :D!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:22

Kwetal schreef:
MaritB schreef:
Oh dat ziet er mooi uit!

Het heeft geen zweetbladen met wrongen - die wrongen vind ik "ruk" op alle Trekkers, ze forceren je beenligging. Qua liggen is het vrijwel identiek, maar ligt wel losser (vanwege geen zweetbladen) Dus glijden is inderdaad een vervelend ding.

Ik heb nog een Grandeur dekje liggen met anti-slip bovenop en eronder van die grijze stof (vilt?). Die ga ik er morgen eens onder hangen. Volgens mij moet dat aan beide kanten van het dekje wel wat slip schelen.

@ Daphne: Ha, grappig, dan heb ik denk ik echt een burgundy! :D
Ik heb hem van een 2e gebruiker dus ik weet niet wanneer hij gekocht is dus ik kom er niet meer achter in welke kleur hij bedoeld was, bruin, burgundy of groen of zo . 8-) Voordeel is wel dat het zadel al is ingereden zonder doorgereden te zijn. Ik was bang dat het een heel plat zadel zou zijn, maar doordat alles al soepel was kon ik door de kussens rond te plakken het zadel zelf ook verrassend makkelijk ronder maken.
Sowieso vallen de kussens mij heel erg mee. :j Ik heb eens nieuwe kussens in de handen gehad van Peter Pfister en dat waren echt twee plankjes. Deze zijn heel soepel en de onderste centimeter vulling is superzacht.

@ Bralindy: vervelend is dat, ja! [***] is ook echt zo'n Andalusische tere ziel. >;) De ghost was te rond voor hem waarbij het punt van de singebevestiging het diepste punt vormde. Ik denk dat hij het aangesingeld zijn daardoor ook zo onprettig vond, zelfs zonder ruiter. Zonder zadel of met een home made barebackpad liep hij wel heel makkelijk, alleen dan had hij de dag erna rugspieren die toch net iets minder egaal voelden. Dus heel blij dat wel nu iets hebben dat in elk geval tijdens het grondwerk goed ligt. :')

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:51

xyzutu, je schroefje is onderweg hoor!

Voor wie nog een Libra zadel zoekt, ik heb de zolder opgeruimd en deze zijn in de uitverkoop. Ik stop met het importeren van deze zadels.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 10:28

Hoe komt het bz? Toch niet goed genoeg?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 10:39

Ik verkocht best veel naar Engeland. Sinds de Brexit niet meer. Daarnaast moet ik best veel in één keer inkopen. Als het dan te lang in de voorraad ligt kost het meer dan dat het oplevert.
De zadels zijn verder prima hoor!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:33

Buitenzinnig schreef:
Voor wie nog een Libra zadel zoekt, ik heb de zolder opgeruimd en deze zijn in de uitverkoop. Ik stop met het importeren van deze zadels.

Prijsje is wel heel interessant, maar eigenlijk te weinig doe met paard (hoewel nu wel meer dan voor die tijd).... :=

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:38

Ben wel benieuwd wat ze mogen kosten de Libra zadels .
Misschien wat voor de kids ...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:40

Staat op bokt markt en facebook

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:43

Interessant die Libra, maar waarschijnlijk voor mij geen toegevoegde waarde (nog steeds breed zitten?)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:43

Ja, ze zitten breder dan de Ghost

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:17

Suzanne, heb je ook nog beugelriemen met Libra ?