Bij het weglopen lijkt het zadel wat los te liggen op de rug. Ik weet alleen niet meer of ik haar helemaal goed had aangesingeld.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wil werpen?
)
Het lekker lichte boomloosjes gevoel wat je met de Ghost hebt is met de Trekker wel wel echt weg. 

MaritB schreef:Oh dat ziet er mooi uit!
Heb ik ook eens mee gereden, zat echt fantatstisch.
Is de vorm echt anders Kwetal? De andere trekker is mij tot nu toe ook niet bevallen maar dat is wel op een andere pony. Ik kon daar niet lekker op zitten en daarnaast schoof het als een gek.
Jackytje schreef:Lijkt mij erg netjes op jouw paard passen. Fijn dat je een goed zadeltje hebt gevonden!
Ik vond de True Talent ook wel tof. Helaas zijn die fenders voor mij echt altijd veel te lang.
Niet eens omdat ze te lang zijn, maar de fenders die hierbij zaten hebben extra dikke (wel verwijderbare) knieblokken en ik vind ze door die dubbele lagen gewoon te zwaar voor [***]. Misschien dat ik er lichtere Ghost fenders voor in de plaats neem.

Ach ja, het is weer eens wat anders dan al dat dark oil en light oli.
Maar me dan toch wat laten meeslepen. Heb er achteraf (gelukkig) geen spijt van. Maar nu blijkt dat de Trekker voor mijn Tinkerruin nipt is. Het past, maar het is niet super. Hij is dan gewoon ook een erg breed paard. Het zadel is toendertijd ook vooral gepast op mijn merrie. Kwetal schreef:MaritB schreef:Oh dat ziet er mooi uit!
Heb ik ook eens mee gereden, zat echt fantatstisch.
Is de vorm echt anders Kwetal? De andere trekker is mij tot nu toe ook niet bevallen maar dat is wel op een andere pony. Ik kon daar niet lekker op zitten en daarnaast schoof het als een gek.
Het heeft geen zweetbladen met wrongen - die wrongen vind ik "ruk" op alle Trekkers, ze forceren je beenligging. Qua liggen is het vrijwel identiek, maar ligt wel losser (vanwege geen zweetbladen) Dus glijden is inderdaad een vervelend ding.
Voordeel is wel dat het zadel al is ingereden zonder doorgereden te zijn. Ik was bang dat het een heel plat zadel zou zijn, maar doordat alles al soepel was kon ik door de kussens rond te plakken het zadel zelf ook verrassend makkelijk ronder maken.
Ik heb eens nieuwe kussens in de handen gehad van Peter Pfister en dat waren echt twee plankjes. Deze zijn heel soepel en de onderste centimeter vulling is superzacht.
De ghost was te rond voor hem waarbij het punt van de singebevestiging het diepste punt vormde. Ik denk dat hij het aangesingeld zijn daardoor ook zo onprettig vond, zelfs zonder ruiter. Zonder zadel of met een home made barebackpad liep hij wel heel makkelijk, alleen dan had hij de dag erna rugspieren die toch net iets minder egaal voelden. Dus heel blij dat wel nu iets hebben dat in elk geval tijdens het grondwerk goed ligt.