[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:54

Zo simpel ja. Ik kon gewoon de lange singel nog drie gaten omhoog trekken.. :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:56

Pfffrt :P

Nouja als dat dan de oplossing was dan was dat wel een makkie +:)+

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:02

Uiteraard is dat zo maar als je hele harde kussens hebt bijvoorbeeld dan voelt het denk ik veel minder..De kussens van hidalgo zijn wat dat betreft perfect,niet te hard,niet te zacht..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:03

pmarena schreef:
Pfffrt :P

Nouja als dat dan de oplossing was dan was dat wel een makkie +:)+

Ik heb gisteren trouwens wel gereden zonder blanket over mijn pad met inlages. Volgende keer met blanket testen.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:08

Vraag over de Trekker classic. Ik heb deze al 2 jaar en nooit probleem mee gehad. Zowel dinsdag als vandaag merk ik echter bij het rijden dat ik tegen de boog (pommel zeg maar) aan kom bij het lichtrijden. Doorzitten, stap en galop geen last van. Maar in het sta-moment van het lichtrijden kom ik dus met mijn schaambeen zeg maar ertegen aan. Waar kan dit door komen? Had er nooit last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:18

Ligt je zadel misschien iets achterover? Dan staat de boog/pommel een beetje meer naar je toe.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:31

Ik denk dat het komt doordat je dat zwart-rode zadel wilt kopen :P

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:57

Wat pmarena zegt..
Ik zou hem de deur uit doen en lekker voor de rood-zwarte Jerez gaan ;)

Nee, zonder gekheid. Wat Blijheid zegt zou goed kunnen. Of ben je té overdreven aan het lichtrijden?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:48

Hahaha... Moet dan helaas beetje veel bijleggen. dat gaat hem niet worden.
Jullie denken dus dat ie achterover ligt. Jippe is wel afgevallen en ik heb de pommel dus moeten aanpassen. dat zou dus inhouden dat ik hem te veel opgedraaid heb en dat ik hem dus iets wijder moet zetten.
Kan het OOK komen als het zadel juist voorover kiept? want als ik gewoon zit in stap heb ik nml wel het idee alsof ik iets naar voren leun.
Ik rijd niet anders licht dan voorheen, beugels zijn ook mooi lang.
Zal eens opnieuw naar de pommel gaan kijken...

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:50

Volgens mij zou dat ook kunnen. Sinds ik mijn Lexington voor wat heb verhoogd met inlages raak ik de pommel ook niet meer.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:57

Ja, dat zou ook heel goed kunnen. Volgende keer even goed kijken en uitproberen! Ben benieuwd!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:23

Gewoon even rommelen inderdaad, en als je er niet uit komt even een fotootje plaatsen hier zodat we mee kunnen denken :)

Lous: met een pad ertussen heb je al snel kans dat het wat rommeliger en schuif-gevoeliger wordt, dus ben wel benieuwd of dat nog (veel) verschil in je ervaring zal maken morgen :)

Zo, net de eerste levering Madrid zadels binnengekregen, ik zie nu voor het eerst de zwarte en die is toch ook wel heul erg gaaf hoor :oo

Ik ben nog steeds geen groot liefhebber van Spaans / Portugees model zadels maar als ik die suède combinatie zo zie en hoe mooi strak het allemaal is verwerkt dan kan ik een beetje :~ toch niet onderdrukken eigenlijk :)

Ik kon er nog net een paar versturen voordat het postpunt dicht ging dus met een beetje geluk hebben er morgen wat mensen hun Madrid in huis en de rest zaterdag, zie weet komen er dan wat meer gebruikerservaringen :)

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:35

Gaaf hoor dat Madrid zadel, ben benieuwd naar de ervaringen!!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:04

Fijn dat je levering er is. Ben wel benieuwd naar een foto waarvan jij van gaat kwijlen :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:07

Op 1 of andere manier ziet die Madrid er op de foto lang niet zo mooi uit als in het echt -O-

Ik vond het wel grappig dat ook vrijwel alle ontvangers van het testzadel hetzelfde reageerden dat hij zoveel mooier was dan op de foto :')

Maargoed, voor mij persoonlijk is het niks jammer genoeg, ik ben het meest tevreden met een Arizona basis met daarop een zitting van een Butterfly fellsattel :P

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:51

[quote="pmarena"

Maargoed, voor mij persoonlijk is het niks jammer genoeg, ik ben het meest tevreden met een Arizona basis met daarop een zitting van een Butterfly fellsattel :P[/quote]

Heb je daar een foto van. Ik probeer een voorstelling te maken maar het lukt niet zo goed.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:06

Ik denk dat ze bedoelt dat dat het meest ideale zadel zou zijn, niet dat ze er zo één heeft :o

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:12

Toch wel :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:22

Maflinger_S schreef:
Die Milwaukee ziet er goed uit maar ik vraag me af of de drukverdeling beter of slechter is met kortere skirts, of doen die toch niet zo veel voor de drukverdeling?

De skirts hebben naar mijn weten niks te maken met de verdeling van druk. Er zitten ook kussens onder het zadel en die zorgen als het goed is voor de drukverdeling en als er geen kussens onder zitten zorg de pad voor de drukverdeling.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:15

Die kussens zitten onder Milwaukee, maar bijv. niet onder een Bob Marshall (of een Barefoot?). Ik heb dan altijd het idee dat een groter oppervlak de druk beter verdeelt dan een kleiner oppervlak. Uiteraard zit er altijd een pad onder een al dan niet kussenloos boomloos zadel.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:28

Eigenlijk maak het niet uit wat voor een westernzadel je heb boomloos of met boom. Een goede westernpad is dus van belang door de drukverdeling, omdat het zadel geen kussens heeft zoals een gewoon standaard engels zadel. De westernpad is dan ook in plaats van de kussens.

Ik zal de Milwaukee uittesten met kussens(blanket) en zonder kussens (wollen mattes westernpad met en zonder inlages).

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:28

pmarena schreef:
Op 1 of andere manier ziet die Madrid er op de foto lang niet zo mooi uit als in het echt -O-

Ik vond het wel grappig dat ook vrijwel alle ontvangers van het testzadel hetzelfde reageerden dat hij zoveel mooier was dan op de foto :')

Maargoed, voor mij persoonlijk is het niks jammer genoeg, ik ben het meest tevreden met een Arizona basis met daarop een zitting van een Butterfly fellsattel :P

Ja vond zelf ook het zadel in het echt veel mooier, al vond ik hem op foto al mooi. Had ook een bericht van barefoot belgie gehad dat het zadel er was. Ben erg benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:11

Soeske, en ook anderen die het misschien weten;

Wat voor inlages levert Grandeur allemaal?
Ik zou toch wel graag willen proberen om zonder kussens en dan uiteraard met pad te rijden met de Caracas, en weet dat Grandeur een precies passende pad heeft voor er onder, maar ben niet zo thuis in de inlages. Zijn er inlages die dik/stevig genoeg zijn om in plaats van de kussens te gebruiken, en welke zijn dit dan? Zouden de barefoot HD inlages ook goed in de grandeur pads passen? Zijn er bij de Grandeur Caracas dekjes alleen oplages of ook inlagevlakken? En is het handig om beiden te doen, of is één van beiden genoeg?

[***] zijn ruggengraat is redelijk gemiddeld, niet echt opliggend maar ook niet verzonken. Hij heeft wel wat schoft. Heb vanmiddag een halstertouwtest gedaan met een FRA lamsvel pad met barefoot PU inlages (gebruik ik onder de BBP dus had ik nog liggen), maar dat gaf niet genoeg ruimte.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:29

Is het een raar idee om de kussens van je zadel gewoon in de pad te stoppen?
Of zijn die erg dik? (ik ken ze niet)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:51

pmarena schreef:
Is het een raar idee om de kussens van je zadel gewoon in de pad te stoppen?
Of zijn die erg dik? (ik ken ze niet)

Afbeelding
Denk dat dur kussens niet in aan pad gaan passen. Ik vond ze vrij groot.