Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:11

Is dit je eigen zadel blingh? Volgens mij werken ze daar niet mee was bij ons nl ook wel een optie geweest. Je hebt dan wel een braaf paard als die niks heeft laten merken!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:12

Zou eerst je zadel na laten kijken mocht zadel echt te nauw zijn lijkt me gelpad het alleen maar kleiner maken op dit moment.
Ik zat gisteren als god op me paard voelde geweldig ben mega happy met me zadel. En me paard geloof ik ook :D

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:32

Custom heeft bij ons geen drukpad. Zadels kan je wel door een ander laten testen en volgens mij luisteren dan wel naar het advies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 13:15

Een drukplek op de schoft? Dan ligt je zadel wel heel vast erop. Niet gezien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 00:43

vonneke schreef:
Een drukplek op de schoft? Dan ligt je zadel wel heel vast erop. Niet gezien?

Naast de schof bedoel ik. En nee iedere keer dat ik opzadel ga ik niet tussen het schouder en zweetbad voelen hoe strak ie ligt. OP de schoft ligt ie echt heel mooi vrij :j

Mijn fitter heeft weekend denk ik, nog geen reactie..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-10-14 00:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 00:45

Alice13 schreef:
Zou eerst je zadel na laten kijken mocht zadel echt te nauw zijn lijkt me gelpad het alleen maar kleiner maken op dit moment.
Ik zat gisteren als god op me paard voelde geweldig ben mega happy met me zadel. En me paard geloof ik ook :D

Ik heb het ook niet over een gelpad. Maar over een drukpad

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 07:13

Mijn ervaring is wel als je je custom zadel laat nakijken door andere zadelmakers dat ze hem nogal affikken.

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 08:10

Mijn zadel is weer terug, paard komt niet meer terug in de sport, helaas.

En voor mijn kleine merrie hebben ze nog geen model wat op haar past.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 08:53

vencedor schreef:
Mijn ervaring is wel als je je custom zadel laat nakijken door andere zadelmakers dat ze hem nogal affikken.

Net zoals ieder ander zadel dat je door een nieuwe/andere zadelmaker laat bekijken ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 09:33

ik wilde net zeggen... er zijn er nogal wat die er een handje van hebben om het werk van een ander sowieso af te kraken.
of erger nog, hun eigen werk goed te praten met onzin omdat ze anders moeten toegeven dat ze fouten hebben gemaakt.

morocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 10:13

@Thorn, dat is sneu! Wat zei je dierenarts over het zadel, was je paard al een tijd niet goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 10:38

Bettine schreef:
vencedor schreef:

Net zoals ieder ander zadel dat je door een nieuwe/andere zadelmaker laat bekijken ;)

Ik heb nog maar een onafhankelijke zadelmaker gehad die wel positief over een ander was. Uniek...

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 11:03

Sonja_vR schreef:
ik wilde net zeggen... er zijn er nogal wat die er een handje van hebben om het werk van een ander sowieso af te kraken.
of erger nog, hun eigen werk goed te praten met onzin omdat ze anders moeten toegeven dat ze fouten hebben gemaakt.

Jep daar heb ik er ook eentje van meegemaakt.... Vind zelf reflectie toch wel erg belangrijk.
In verschillende branches kom je dit soort persoonlijkheden overigens tegen.

@Thorn: Dat is geen fijn bericht dat je paard niet meer terug de sport in kan. Wat is er mis/gebeurt?

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 11:17

De zadelmakers hier in de buurt zijn wel lovend over Custom ... maar het kan mij ook niet schelen wat een andere zadelmaker van mijn zadel vindt. Zolang het maar goed op mijn paard ligt, paard er fijn onder beweegt en ik er lekker in zit :o

Ik heb nog steeds een leenzadel, en voorlopig zal dat ook nog wel ff zo blijven :o

Paardlief is 2 weken geleden flink onderuit (vanuit een volle galop) gegaan op de stenen toen ze zich lostrok van haar begeleider. Ze is behoorlijk gewond geraakt, gelukkig genezen de wonden goed en heeft ze verder niets (zo te zien en te merken). Als ze volledig genezen is, komt de chiropractor en daarna hoop ik weer op te kunnen bouwen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 11:56

Thorn2006 schreef:
Mijn zadel is weer terug, paard komt niet meer terug in de sport, helaas.

Wat zuur voor je ;(

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 12:19

Blingh schreef:
Alice13 schreef:

Ik heb het ook niet over een gelpad. Maar over een drukpad

Dat had ik er later ookal van begrepen ;)

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 12:21

Ik heb met Custom dus niet de ervaring dat ze niet naar anderen luisteren. Tenminste niet gemerkt bij mij op stal. Ik vond dat juist zo fijn! Hun zadels zijn voor mijn paard helaas nog vrij lang (zelfs het kortste model). Hoop dat ze snel nieuwe modellen ontwikkelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 12:24

donderdag komt er een andere fitter. Er zit inmiddels een fitter hier om de hoek en dat was toen ik hem aan liet meten nog niet.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 12:49

Even een spam van mijn knappe 3-jarige en mijn custom zadel <3. Hij ligt vanaf dag 1 als een huis. Na de 19e komt de fitter langs om de pasvorm te controleren.

Afbeelding

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 14:42

Afgezien van knap paard ook erg leuke laarzen.
Welk model heb je ook al weer van Custom? Jouw reden voor dit model en kniewrong?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:01

Dank je :-).
(laarzen: petrie sportive)

Dit model is de Wolfgang Solo.
Dit zadel heeft de minst diepe zit. Ik heb nogal veel bil en een holle rug. Als ik een diepe zit zou kiezen wordt mijn kont naar voren gedrukt waardoor mijn rug nog holler kan worden (snap je?). Ik heb voor de korte wrong gekozen omdat de lange wrong je hele bovenbeen in positie houdt. Zoals je ziet ben ik nogal lang en ik bang ben dat mijn bovenbeen dan teveel naar achter zou worden gedrukt waardoor mijn bovenlijf automatisch naar voren zou gaan (slechte ervaring met een ander zadel).

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:05

Beste Anneruth,
Dank voor je uitleg! Hier heb ik zelf met mn zitvlak ook wat aan ;-) :)*

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:13

Astu :)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 22:21

Dit had ik hier geloof ik al hier neergezet..maar een bontje of iets zou ik er echt niet onder doen. Ik mocht een sedelogic pad testen, het vergalde compleet de pasvorm van mijn zadel: Afbeelding zonder
En met de pad na het rijden, zoals je ziet is hij compleet verschoven...waardeloos. En dit is een pad van nog geen 2 cm dik! Afbeelding

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 13:09

als je bontjes en dergelijke wil gebruiken, moet je daar denk ik bij het passen al rekening mee houden... als ie perfect pas is, zal extra materiaal alleen maar in de weg zitten .