Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Def

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:15

Ik heb ondertussen bericht gehad van de leverancier dat het toch echt zo hoort dat die voorkant afhangt. Ik blijf het wat raar vinden, maar had een filmpje en foto's opgestuurd, dus ze hebben het goed kunnen zien.
Die van mij wordt ook hard.
Na het rijden is hij dan wel weer zacht.
Ik ben echt een beetje aan het twijfelen wat ik nou van de singel vind.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:38

Mocht iemand nog een Prolite willen (dus de kunsstof versie) in maat 70 dressuur, ik verkoop de mijne. Die is zo goed als nieuw. Voor meer info, stuur even een pb.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 10:05

Hoe is de prolite in gebruik? Zit er veel verschil tussen de Fairfax en Prolite, behalve dat Fairfax van leer is?

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 10:10

ik vind het niet zo leuk dat er niks elastiek inzit. ik snap wel dat je door elastiek te hard kan aansingelen maar er zonder is het ook niet aangenaam. Vooral omdat men mij aanbevolen had om de singel redelijk nipt te kopen ( zou beter zijn) en nu mijn paardje dus een grasbuikje heeft, moet ik echt al mijn kracht verzamelen om het in het eerste gaatje te krijgen. Ik laat hem dus steeds vaker hangen en pak mijn springsingel....
jammer...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:02

Mayflower_ schreef:
Hoe is de prolite in gebruik? Zit er veel verschil tussen de Fairfax en Prolite, behalve dat Fairfax van leer is?

Wat wil je precies weten? Ik heb de mijne nu ruim 8 maanden. Ben super tevreden alleen wlje moet m niet doornat maken want dan is het net of er een laag snot op zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:47

Ooh echt joh? Dat heeft de mijne helemaal niet haha. Heb hem nu een jaar en spuit hem gewoon op de wasplaats helemaal af na het rijden.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 20:42

De mijne ("gewone fairfax") houdt zich na reparatie erg goed. Geen snot :') na het afspoelen, geen barsten meer in het leer. Ik hoop dattie zo blijft, dan ben ik (alsnog) tevreden. Huidige paard loopt er prima (maar niet "extra") mee. Wel heb ik het idee dat ie minder kribbig reageert op aansingelen als wanneer er een andere singel wordt gebruikt.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:06

Ik heb een vraagje: mijn singel zit ongelijk op de singelstoten vast. Hebben jullie dat ook of doe ik iets verkeerd?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:25

Yvank_ schreef:
Ooh echt joh? Dat heeft de mijne helemaal niet haha. Heb hem nu een jaar en spuit hem gewoon op de wasplaats helemaal af na het rijden.

Geen erge last met afspuiten wel met een hele natte bak. :P met name in de winter droogt het dan niet. Nu leg ik m een dagje weg als het al nat is.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:56

_Anneruth schreef:
Ik heb een vraagje: mijn singel zit ongelijk op de singelstoten vast. Hebben jullie dat ook of doe ik iets verkeerd?

Heb ik ook. Is denk ik ook afhankelijk van je singelstoten. Bij mijn barebackpad zit ie weer anders...

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:43

_Anneruth schreef:

Hij moet gewoon horizontaal zitten en soms zit hij dan op twee verschillende gaatjes. Geen probleem hoor.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:57

Def schreef:
Ik heb ondertussen bericht gehad van de leverancier dat het toch echt zo hoort dat die voorkant afhangt. Ik blijf het wat raar vinden, maar had een filmpje en foto's opgestuurd, dus ze hebben het goed kunnen zien.
Die van mij wordt ook hard.
Na het rijden is hij dan wel weer zacht.
Ik ben echt een beetje aan het twijfelen wat ik nou van de singel vind.

Ik vond dat ook raar, maar onder tussen heb ik een kentaur singel gekocht soort van gelijk aan de prolite kwa model. Alleen deze hing aan de voorkant niet af. Heb er nu een maand of 4 mee gereden.....
En hij begint af te hangen aan de voorkant. Hij vormt zich nu naar het paard dus op de een of andere manier loopt een paard toch echt zo dat dat werkt die afhangende voorkant
http://www.ruitershop.nl/kentaur-dressuursingel-padova

Deze heb ik dus en die ronding aan de voorkant gaat nu hangen

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 12:59

Misschien ligt het ook een beetje aan het model paard koetjeboe. Ik zie dat jij ook een beetje een zelfde soort model paarden hebt als dat ik heb...
Ik gebruik de singel nog steeds. Paard loopt er overigens prima mee.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 13:54

Def schreef:
Misschien ligt het ook een beetje aan het model paard koetjeboe. Ik zie dat jij ook een beetje een zelfde soort model paarden hebt als dat ik heb...
Ik gebruik de singel nog steeds. Paard loopt er overigens prima mee.

ik gebruik hem bij de schimmel in me profiel niet bij de Groninger. die heeft een kieffer anatomische singel die ook iets afhangt

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:57

Mocht er nog iemand een Fairfax 55cm narrow zoeken, die van mij komt te koop. Hij is helaas te kort geworden voor mijn paard dus heb zelf een langere besteld (jong paard, breder geworden sinds aankoop). Ziet er nog super uit en altijd superzacht geweest.

LauuraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:28

Ik verkoop mijne ook, nieuw 75 cm

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 15:22

Ik heb mijn smalle fairfax 75 cm te koop staan op marktplaats ivm het niet meer hebben van een dressuurzadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:58

Heb er eentje kunnen scoren voor een (hele) leuke prijs, net binnen, vanmiddag maar is kijken hoe die erop loopt, of ik uberhaupt verschil merk :)!

Plonspony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 13:22

Hoi,

Mag ik mij hier ook melden? :o

Ik heb een vraag. Heeft iemand ervaring met de Sella Sterno singel (eventueel in vergelijking met de Fairfax)?

Op dit moment heb ik een Fairfax singel (al 3 jaar), ben er erg tevreden over. Geen problemen met scheurtjes in het leer, altijd mooi zacht en soepel.
Ik heb voor mijn paard altijd deze singel gebruikt, nooit iets anders geprobeerd. Hij loopt er prima op, maar heb geen vergelijking (met andere gewone/anatomische singels). Vandaar dat ik benieuwd ben naar ervaringen :)

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 13:36

Ik heb de sella getest, ik merkte geen verschil met mijn oude anatomische kieffer singel. Ik weet ook niet of deze singel hetzelfde effect heeft als de Fairfax.

Addicty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 21:47

Mocht iemand een Prolite of fairfax maat 55 te Koop hebben, hoor ik dat graag

Gemmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 17:10

Myour bevalt de sterno singel nog steeds van Sella??

Gemmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 17:18

Ik zit ook aan de Sterno Singel van Sella te denken . Heb her zadel al maar twijfel nog over de singel. Had zelf een anatomische van Kentauer maar die heb ik verkocht omdat hij te groot was nu .
Wie kan mij van mijn twijfels afbrengen ?? Positief of negatief of geen verschil zeg het maar .
Alvast bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:17

Mijne krijgt helaas alsnog singelwondjes.. iemand ervaring met het bontje voor de fairfax?

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:20

Ik vind het bontje van fairfax niet zacht, is stugger dan wat ik gewend ben. Ander materiaal. Mijne kreeg hier ook nog wondjes van.
Heb nu bontje van Lemieux, die is een stuk zachter. Nog niet gebruikt ivm blessure paard overigens...