Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 13:29

Ja hoor het wel vaker inderdaad. Ik stuur hem zo terug. Toch maar op zoek naar een echte. Wel tweedehands want nieuw zijn ze echt veel te duur voor hoe vaak ik hem gebruik.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:32

Heb de Equibling Boston binnen! Morgen een keertje proberen met de neusriem 1 gaatje lager, maar hij lijkt heel mooi te passen!

Afbeelding
Afbeelding

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:40

Erg mooi hoofdstel :j Vind hem ook interessant, maarja ergens loopt ze nu ook prima met die lage neusriem en vind het wel een uitgave en met m'n Chester kon ik helemaal niks meer met der dus wel een risico en zeker omdat ie niet goedkoop is :=

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 21:18

Annenas schreef:
Iemand al het nieuwe Presteq hoofdstel besteld?
Het is dat ik al een hoofdstel heb en er tevreden over ben maar deze ziet er ook erg fijn uit!

https://www.presteq.com/the-12-points/

Ik ga morgen naar de epplejeck en had gehoopt dat ze hem daar op voorraad hadden, want hij staat wel al op de site.

Maar helaas, ze hebben hem niet in de winkel...

Wil hem sowieso eerst in het echt zien, ruiken en voelen maar denk wel dat ik hem ga kopen! Ben er helemaal verliefd op en lijkt ook precies de juiste kleur bruin die ik zoek!

Moet alleen even met mijn eigen hoofdstel erbij kijken welke maat ik zou moeten hebben.

Maar baal er wel van dat ze hem hier in de buurt (nog) nergens in de winkel hebben.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 21:28

Goldie schreef:
Erg mooi hoofdstel :j Vind hem ook interessant, maarja ergens loopt ze nu ook prima met die lage neusriem en vind het wel een uitgave en met m'n Chester kon ik helemaal niks meer met der dus wel een risico en zeker omdat ie niet goedkoop is :=

Ik ga hem nu uitproberen, hopelijk gaat het ons passen.
Zonde idd om er een bij te nemen als je wat geschiktst hebt!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 21:32

Crista schreef:
Annenas schreef:
Iemand al het nieuwe Presteq hoofdstel besteld?
Het is dat ik al een hoofdstel heb en er tevreden over ben maar deze ziet er ook erg fijn uit!

https://www.presteq.com/the-12-points/

Ik ga morgen naar de epplejeck en had gehoopt dat ze hem daar op voorraad hadden, want hij staat wel al op de site.

Maar helaas, ze hebben hem niet in de winkel...

Wil hem sowieso eerst in het echt zien, ruiken en voelen maar denk wel dat ik hem ga kopen! Ben er helemaal verliefd op en lijkt ook precies de juiste kleur bruin die ik zoek!

Moet alleen even met mijn eigen hoofdstel erbij kijken welke maat ik zou moeten hebben.

Maar baal er wel van dat ze hem hier in de buurt (nog) nergens in de winkel hebben.

Ik vind hem toch net wat teveel haakjes hebben.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 22:41

De hoeveelheid clipjes, ringetjes en haakjes stoort mij ook aan deze. Als die dit niet had gehad dan had het me wel wat geleken. Al vind ik hem eigenlijk ook gewoon te duur :o

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 08:22

Ik zie weinig voordelen ten opzichte van de Chester en vind hem ook niet mooi := Teveel ijzerwerk en overgangen van breed naar smal riempje.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 08:31

Ik vind het best een mooi hoofdstel, maar ik vind mijn chester mooier... Deze slaan we dus maar even over :D

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 09:14

Nieuwe neusriem van B2F blij mee, past eindelijk goed
Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 09:16

@sbravour netjes zo!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 10:12

Goldie schreef:

Paardlief liep hier wel okee op de Chester, maar vreselijk op de Boston. Ik dacht door de vaste bakstukken, maar heb nu de horsegear Styx en daarmee loopt hij prima. Dus zal combi zijn bij hem van de bakstukken en evt ‘sperriem’.

@sbravour mooi! Mag ik vragen wat die gekost heeft?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:22

SBravour schreef:
Nieuwe neusriem van B2F blij mee, past eindelijk goed
[ [url=m/5XL7ym.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb je de neusriem aan je eigen hoofdstel gehangen?

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:57

Ja dat klopt, past gewoon! Heb mijn zoektocht gestaakt naar een anatomisch kopstuk, mijn merrie bleek de anatomie voor een recht kopstuk te hebben :D
Er komt nog een smaller kinriempje aan van B2F, die krijg ik nageleverd.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:04

SBravour schreef:
Ja dat klopt, past gewoon! Heb mijn zoektocht gestaakt naar een anatomisch kopstuk, mijn merrie bleek de anatomie voor een recht kopstuk te hebben :D
Er komt nog een smaller kinriempje aan van B2F, die krijg ik nageleverd.

Oh ideaal! Die van mij liep heel fijn op het hoofdstel van b2f maar vond t leer zo slecht.. wellicht is alleen de neusriem dan wel een optie

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:13

Deze neusriem is wat stijfjes, maar de leerkwali is mooi, ik ga hem dus wat invetten en dan heb ik er goed vertrouwen in dat het goed wordt!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:16

Mijn b2f was ook echt om te huilen. Mijn s&t was echt rete duur en het was het zo niet waard.

Net met de Boston gereden. Liep wel oké. Deze dagen nog even goed proberen. Paard is pas 3 en heeft de afgelopen maand 3x onder het zadel gelopen

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:27

Mijne voelt eigenlijk wel degelijk aan, de tijd zal t leren. Ben blij met een soepel kopstuk die ik al had dat is belangrijkste voor mij :-)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:42

Op de eerste foto neusriem gaatje laten zakken tegenover 2e foto.
Wat vinden jullie?
Geen topfoto ..

Afbeelding
Afbeelding

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:47

Ik vind de eerste foto beter zitten, ik zou hem zelf misschien nog een gaatje lager proberen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:48

Janntjuh schreef:
Ik vind de eerste foto beter zitten, ik zou hem zelf misschien nog een gaatje lager proberen.

Nog een gaatje lager gaat niet, dan hangt het bit te laag en vind ik hem ook teveel op het neusbot komen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:55

Ik vind vooral je bit erg groot. Wel mooi hoofdstel en denk Idd op eerste foto t mooist. Maar kan je haar niet de foto’s sturen?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 18:08

Foto 1 zit de neusriem naar mijn mening mooier, voor het bit langs ipv er tegen te duwen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 18:18

Ik heb een losse simpele leren kaptoomneusriem op de kop getikt via marktplaats. Van fra. Eens kijken of dat wat is. Weet er iemand of er losse hoofdstellen met kaakriem bestaan, zonder neusriem?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 19:22

Weet iemand hier nog een anatomisch hoofdstel met een lage neusriem, maat pony?? Of een hele kleine cob? Heb al vanalles thuis gehad maar niets past.

Nu een hoofdstel van Hypostore. Premiera nogwat, geen idee of die gewoon lang in het magazijn heeft gehangen ofzo maar die is even gortedroog.. Niet zo tevreden mee..