De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chesss

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:33

Ik ga deze vanmiddag passen in maat XLAfbeelding

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:56

Ik heb de snugboots en achter de flextrainers. Ik heb ze nu een ruim half jaar en helaas gaan ze nu al kapot, bij de snugboots vallen er gaten in de mesh stof om de kogel, onder het verharde deel, en de flextrainers laten los bij het stiksel op het leer en ook de voering gaat kapot...

Ik kijk nu voor iets stevigers, maar wel luchtig en liefst achter het hele been bedekkend.

Iemand tips?

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 22:39

Chesss schreef:
Ik ga deze vanmiddag passen in maat XL[ [url=m/6MEeoj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die van mij gaan terug. Ze konden nu wel om been heen maar sloten niet aan, dat vind ik niks.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 00:47

meiske1577 schreef:
Ik heb de snugboots en achter de flextrainers. Ik heb ze nu een ruim half jaar en helaas gaan ze nu al kapot, bij de snugboots vallen er gaten in de mesh stof om de kogel, onder het verharde deel, en de flextrainers laten los bij het stiksel op het leer en ook de voering gaat kapot...

Ik kijk nu voor iets stevigers, maar wel luchtig en liefst achter het hele been bedekkend.

Iemand tips?

Bij mij gaan de snuggboots helaas ook kapot om de kogel, denk dat het door het klittenband van mijn springschoenen komt eigenlijk, maar weet niet of jij ook springschoenen gebruikt?

Ben nu dus ook opzoek naar iets luchtigs en stevigers.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 00:59

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 09:37

Mijn snugboots zijn nog als nieuw bij de kogel, niks te zien, en heb ze al een tijdje.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:42

Hoi hoi, ik heb niet teruggelezen, dus misschien is deze vraag al geweest.

Weet iemand een winkel waar ze goede persbeschermers hebben voor een C-pony met vrij korte beentjes. Ik had de veredus gekocht in maat S, maar die heb ik terug moeten brengen, ze waren te hoog... Weet iemand of je die ook in XS hebt en waar die evt. te koop zijn of heeft iemand nog een andere suggestie?

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:41

Veredus S gebruikte ik inderdaad voor een D-pony met vrij grove benen. Ik weet niet of je ze in XS hebt. Van BR heb je Volgensmij wel maatje pony Pro Max beschermers, misschien is dat wat?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:41

Zandona heeft een xs/pony lijn volgensmij. Veredus is s het kleinste

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:43

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 19:17

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 21:24

Zijn er ook ervaringen met de Lemieux derby pro en technique beschermers?

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:06

Ik heb de technique voor achter (kogelbeschermers) en deze bevallen super! Full is wel behoorlijk groot, past hier net. Als je paard een kleine full heeft zou ik zeker de cob pakken.

Ze zijn erg stevig, passen mooi en echt zacht van binnen. Hoe warm ze worden weet ik nog niet goed, hij komt er nu droog onder vandaan maarja, geschoren paard in de winter :p

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:23

Ik heb vandaag de Derby Pro binnen gekregen. Ik heb al de Snug boots waar ik zeer tevreden over ben. Deze heb ik in maat M, Derby Pro zodoende ook in M besteld. Maar zijn veel te klein. Van de week maar even ruilen voor een L. Ze lijken heel erg op de Snug boots, maar dan met klittenband en ventilatiegaten.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:17

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb deze vandaag binnen gekregen, ik ben benieuwd!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 07:43

Die zijn mooi Jaime! Ik ben benieuwd naar je ervaringen en vooral hoe warm de benen worden met een schapenvacht. Zit er ook een verharding aan de binnenkant?

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 09:02

Tessaaa schreef:
Ik heb vandaag de Derby Pro binnen gekregen. Ik heb al de Snug boots waar ik zeer tevreden over ben. Deze heb ik in maat M, Derby Pro zodoende ook in M besteld. Maar zijn veel te klein. Van de week maar even ruilen voor een L. Ze lijken heel erg op de Snug boots, maar dan met klittenband en ventilatiegaten.

Ik denk dat mijn paard ze dan niet gaat passen... daar was ik al een beetje bang voor als ik de foto's zag.
De technique zijn dan misschien wel een optie, als die groot vallen.

De veredus vind ik ook heel mooi.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 09:35

Ik zie nu ook het cruelty free label. Dikke klasse! Daar word ik blij van.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:22

Mooi die Veredus!
Hoe vallen ze qua maat en wat kosten ze?
Kan het bont er ook uit om te wassen?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:39

Nieuwprijs is dacht ik 85-90,- voor de voorbenen. Je hebt ze ook voor achter, maar ik heb in eerste instantie enkel de front gekocht.

Ik heb normaal altijd maat M van Veredus en ook deze in maat M genomen en volgens mij vallen ze hetzelfde als mijn andere Veredus beschermers.

Mijn ponies hebben korte dikke pootjes, dus qua lengte is M goed voor ze, maar dan zijn ze in de omvang altijd net aan, maar deze vallen goed om het been, ik heb ze wel altijd een nachtje om dikke tafelpoten zitten zodat het elastiek wat uitrekt omdat ik er niet van houd als het te strak om de benen sluit. Pony op de foto is 1.55.

Er zit geen verharding aan de binnenkant, daarvoor gebruik ik zelf de Veredus Carbon Vento.

Ben ook benieuwd of ze warm worden, het is geen echt schapenvacht maar "save the sheep" een nieuw soort kunstschaap (artificieel bont) wat o.a. door Veredus en Kentucky (die hebben iets soortgelijks) gebruikt wordt, ik houd niet van kunstvacht omdat dat normaal altijd heel warm wordt, maar ik las hier internationaal goede verhalen over, dus ze leken mij het proberen waard. Ze zijn hierdoor ook gewoon goed wasbaar en hoeven niet met speciaal wasmiddel gewassen te worden.

Over dat artificiële bont is hier meer te lezen: http://blog.dochorse.nl/nieuws/exclusie ... -kentucky/

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:39

@ Nouvel, nee het kan er niet uit, maar je kan ze gewoon in zijn geheel in de wasmachine gooien omdat het artificieel bont daarvoor geschikt is.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:40

Ik gooi m’n Kentucky’s in z’n geheel in de was inderdaad. Komen er als nieuw uit!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:43

Oké Thanx, klinkt goed, ik ga eens kijken...

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 14:35

Jaime_ schreef:
Nieuwprijs is dacht ik 85-90,- voor de voorbenen. Je hebt ze ook voor achter, maar ik heb in eerste instantie enkel de front gekocht.

Ik heb normaal altijd maat M van Veredus en ook deze in maat M genomen en volgens mij vallen ze hetzelfde als mijn andere Veredus beschermers.

Mijn ponies hebben korte dikke pootjes, dus qua lengte is M goed voor ze, maar dan zijn ze in de omvang altijd net aan, maar deze vallen goed om het been, ik heb ze wel altijd een nachtje om dikke tafelpoten zitten zodat het elastiek wat uitrekt omdat ik er niet van houd als het te strak om de benen sluit. Pony op de foto is 1.55.

Er zit geen verharding aan de binnenkant, daarvoor gebruik ik zelf de Veredus Carbon Vento.

Ben ook benieuwd of ze warm worden, het is geen echt schapenvacht maar "save the sheep" een nieuw soort kunstschaap (artificieel bont) wat o.a. door Veredus en Kentucky (die hebben iets soortgelijks) gebruikt wordt, ik houd niet van kunstvacht omdat dat normaal altijd heel warm wordt, maar ik las hier internationaal goede verhalen over, dus ze leken mij het proberen waard. Ze zijn hierdoor ook gewoon goed wasbaar en hoeven niet met speciaal wasmiddel gewassen te worden.

Over dat artificiële bont is hier meer te lezen: http://blog.dochorse.nl/nieuws/exclusie ... -kentucky/

Ik ben erg benieuwd hoe warm ze worden, zeker in de zomer. Er zit helaas maar 1 klein luchtgaatje in de hele plastic schaal dus de rest moet opgevangen worden door de isolatie van het schapenvacht

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 15:01

Ik denk zelf dat dat ene gaatje überhaupt geen verschil maakt :Y) maar ben erg benieuwd hoe ze bevallen in de praktijk, voor dit geld vond ik het nog wel een gokje waard.