Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
soeske schreef:Het ligt er heel erg aan wat voor zadel je neemt. Als je bijvoorbeeld naar de Hidalgo Venice Special kijkt, deze heeft een diepere zit. In de 17,5" paste ik nog maar net (met mijn broekmaat 38). Toen ik op de Venice Islandic zat (de vlakke versie van de Venice Special), had ik alle ruimte. Dit was een 17". Het is dus erg afhankelijk wat voor zadel je wilt welke maat het wordt.
Het ideale is dat bij die 17" Islandic er kussens van 45cm. onder passen. Het is zelfs mogelijk om er nog kortere kussens onder te doen, al is het dan wel goed bekijken of het zadel niet over de kussens gaat hellen.
Maflinger_S schreef:Die Milwaukee ziet er goed uit maar ik vraag me af of de drukverdeling beter of slechter is met kortere skirts, of doen die toch niet zo veel voor de drukverdeling?
chelle_dora schreef:Dat is ook inderdaad prettig om te weten
Sowieso wil ik wel, met de aanschaf van het zadel, iemand erbij hebben die verstand heeft van deze zadels. Dan maar een vermogen neerleggen aan benzinekosten, maar dan weet ik wel dat de kennis juist is (in plaats van een zadelpasser die roept "het is boomloos, dus het is niks, misschien moet je eens een van mijn kieffers proberen")![]()
Ik heb zelf een maat 34/36 en m'n bijrijdster zit nog in de kindermaatjesDus het hoeft geen gigantisch ruim zadel te zijn, dat scheelt! Maar ik wil eerst genoeg geld hebben gespaard om in 1x het zadel te kunnen aanschaffen en een pasconsult van iemand met verstand ervan
Liever 1x goed dan 3x fout en dan met de ellende zitten
soeske schreef:Maflinger_S schreef:Die Milwaukee ziet er goed uit maar ik vraag me af of de drukverdeling beter of slechter is met kortere skirts, of doen die toch niet zo veel voor de drukverdeling?
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik (nog) niet bekend ben met westernzadels. Wellicht is hier iemand die daar (voor mij) een antwoord op kan geven?chelle_dora schreef:Dat is ook inderdaad prettig om te weten
Sowieso wil ik wel, met de aanschaf van het zadel, iemand erbij hebben die verstand heeft van deze zadels. Dan maar een vermogen neerleggen aan benzinekosten, maar dan weet ik wel dat de kennis juist is (in plaats van een zadelpasser die roept "het is boomloos, dus het is niks, misschien moet je eens een van mijn kieffers proberen")![]()
Ik heb zelf een maat 34/36 en m'n bijrijdster zit nog in de kindermaatjesDus het hoeft geen gigantisch ruim zadel te zijn, dat scheelt! Maar ik wil eerst genoeg geld hebben gespaard om in 1x het zadel te kunnen aanschaffen en een pasconsult van iemand met verstand ervan
Liever 1x goed dan 3x fout en dan met de ellende zitten
Goede instelling! Je kunt dan ook verschillende zadels proberen en bekijken.
Blijheid schreef:@Soeske: Maar dan moeten die lijntjes wel symmetrisch gestikt zijn, en dat zijn ze in elk geval bij mijn zadel niet. Kwam wel meer voor volgens degene van wie ik het zadel gekocht heb.
Blijheid schreef:Wat ik nu doe als ik de kussens wil verplaatsen (nu zitten ze symmetrisch) is;
-De kussens even omtrekken met een schoolbordkrijtje, zodat je goed kan zien wat de plek van de kussens is
-De kussens er onder uit halen
-De kussens er iets breder/smaller weer onder terug plakken, daarbij kijken dat ik qua positie naar voren/achteren gelijk zit aan het krijtlijntje (mijn kussens zijn iets korter dan mijn zadel)
-Op een paar plekken even nameten of ze symmetrisch zitten
Gelukkig hoeft dat niet zo vaak
De kussens vervangen door een goeie pad+inlages is wel iets wat ik in mijn hoofd houdLijkt me toch nog weer wat extra flexibiliteit geven.
En voor zover iemand zich dat nog afvroeg; ik rijd voorlopig toch nog door met schaap er onder. Die leek wat dunner te worden, maar na overleg met de winkel waar ik hem gekocht heb moest ik gewoon wat fanatieker durven uit te borstelen. Was een beetje te voorzichtig en dan word hij niet schoon genoeg en daardoor minder fluffy.