Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
meiske1577 schreef:Marusch25 schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen (114 pagina's ) maar zijn er onder de fairfax gebruikers ook mensen waarvan de singel ondanks goed onderhoud scheurtjes vertoond??
Ik heb een reclamatie gestuurd naar fairfax waarbij ik als antwoord kreeg dat er waarschijnlijk zadel zeep is gebruikt en dat daardoor het leer dus "aangetast" is.
Hij kan ter reparatie wel tegen betaling.
Dat ga ik dus niet doen. Ten eerste vind ik het belachelijk dat een singel van dat kaliber aankoopbedrag blijkbaar niet tegen zadel zeep kan. Normaliter gebruik je dat juist om tegengaan van zweet te verwijderen en hard worden van leer te voorkomen. Daarnaast ga ik niet nog meer geld uitgeven voor een singel die nog geen jaar oud is. Dus misschien zijn er meer lotgenoten? ?
Benieuwd wat jullie hebben gedaan of misschien wel garantie hebben gekregen? ?
Even het topic teruglezen, je bent zeker niet de enige. Ik heb voet bij stuk gehouden en een nieuwe gekregen, dit zal waarschijnlijk ook met mijn leverancier te maken hebben.
germie schreef:neem dan gewoon die van 79,95 van Rossner. Superzacht, geen elastiek, maar wel een soort schuifsysteem om niet te strak te singelen, en leer wat niet scheurt.
dianaw33 schreef:germie schreef:neem dan gewoon die van 79,95 van Rossner. Superzacht, geen elastiek, maar wel een soort schuifsysteem om niet te strak te singelen, en leer wat niet scheurt.
Zucht... weer een singel aan de al uitgebreide collectie toevoegen? Ik had niet heel veel goede dingen over die Rossners hier gelezen en over de Prolite wel, vandaar de aankoop. Ik heb ook een recht model MSFC, een 1, die is echt top. Ik heb nu alleen sinds kort een ander zadel waarbij de singelstoten nopen tot een iets anatomischer model, vandaar het Prolite-probeersel.
x_Milou schreef:Ik wilde graag een Fairfax aanschaffen, maar hoorde van het bedrijf waar ik hem wilde kopen dat ze met dit merk gestopt zijn. Zij gaven aan problemen te hebben met de voering van de singel, is dat wat hier ook genoemd wordt? Het leer dat gaat scheuren?
Is de prolite qua drukverdeling precies hetzelfde? En is deze singel echt zacht gevoerd? Ik heb een paard dat al wondjes krijgt van normale peesbeschermers, stugge halsters etc. dus kan geen harde singel gebruiken.
dianaw33 schreef:germie: Die ziet er een beetje uit zoals de MSFC die ik al heb, ik heb iets meer 'bocht' nodig op het moment. De vorm van de Prolite is prima, hij is alleen te breed, ik zou een smaller model willen proberen.
x_Milou: ik ken alleen de Prolite, de onderkant is idd zacht, verder vind ik hem hard. Van die Fairfax zie je schikbarende foto's met kapotte onderkanten langskomen.
germie schreef:dianaw33 schreef:germie: Die ziet er een beetje uit zoals de MSFC die ik al heb, ik heb iets meer 'bocht' nodig op het moment. De vorm van de Prolite is prima, hij is alleen te breed, ik zou een smaller model willen proberen.
x_Milou: ik ken alleen de Prolite, de onderkant is idd zacht, verder vind ik hem hard. Van die Fairfax zie je schikbarende foto's met kapotte onderkanten langskomen.
En een Kentaur dan?
Ik heb dus de Rossner en al wel 15 jaar een Kentaur, ze hebben zo te zien nog niets aan het ontwerp veranderd, alleen de prijs flink omhoog gegooid:
http://www.equiporium.co.uk/kentaur-lau ... girth.html
Die Kentaur is ietsjes stugger dan de Rossner, maar nog steeds soepel, ik rij er mee in de blubber, regen, enz. en dan gaat ie af en toe gewoon onder de kraan en daarna wordt ie ingevet. De Kentaur is al echt intensief gebruikt, de Rossner is nieuwer.
Misschien hier dan ook eens naar kijken?
En waar ik heel tevreden mee was en ook heel intensief mee gereden heb, maar waarvan de singel wel na 5 jaar af is, is een neopreensingel in een soort banaanmodel:
http://www.equinewhispers.co.uk/horse-w ... girth.html
Kost hier 35 euro en daar doe je dan dus ook echt korter mee dan met leer. Maar misschien een optie voor hele gevoelige paarden. Geen lelijke singel om te zien overigens.
DatBenIkNou schreef:Bedoel je nu de Prolite Cardy? Ik ben er juist wel blij mee!