Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:34

Morgen komt Arno bij mij opmeten! Ben benieuwd!

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:11

Tallie1994 schreef:
Wij gaan misschien ook een AB laten aanmeten, we kunnen geen passend zadel vinden voor m'n paard.
Een paar vraagjes:
De kniewrongen van AB, kunnen dat alleen kniewrongen zijn die van boven tot onder lopen. Of kunnen dat er ook zijn dat er een blokje bovenaan zit?
Dat laatste vind ik namelijk fijn, maar heb nog nergens foto's gezien van zo'n AB zadel.
Op de foto's zie ik ook dat er nog wrong op het zweetblad zit, i.p.v alleen eronder, kan dat ook alleen eronder?

Het kalfsleder op de zweetbladen en zitvlak, slijt dat snel?, lijkt me namelijk wel erg fijn zitten, en ook wat steviger.

Het kraken van het zadel, is dat echt heel erg?, en is het met kalfsleder minder of niet?

Ht beste is inderdaad om Arno zelf te bellen maar even voor nu. Hij kan alles aanpassen met je kniewrong. Die van mij loopt straks ook niet tot beneden aan door.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:43

Tallie1994 schreef:
Wij gaan misschien ook een AB laten aanmeten, we kunnen geen passend zadel vinden voor m'n paard.
Een paar vraagjes:
De kniewrongen van AB, kunnen dat alleen kniewrongen zijn die van boven tot onder lopen. Of kunnen dat er ook zijn dat er een blokje bovenaan zit?
Dat laatste vind ik namelijk fijn, maar heb nog nergens foto's gezien van zo'n AB zadel.
Op de foto's zie ik ook dat er nog wrong op het zweetblad zit, i.p.v alleen eronder, kan dat ook alleen eronder?

Het kalfsleder op de zweetbladen en zitvlak, slijt dat snel?, lijkt me namelijk wel erg fijn zitten, en ook wat steviger.

Het kraken van het zadel, is dat echt heel erg?, en is het met kalfsleder minder of niet?

Mijn zadel heeft naar mijn eigen wens aangepaste wrongen (een tot boven de knie. minder hoog, breed en lang als het standaard). Op het zweetblad zit (bij mij) niets. Kalfleer is slijtgevoeliger maar zit beter, hoewel ik het standaardleer ook gewoon heel prettig vind zitten. Euroriding of Rossner (om maar wat te noemen) is vele malen gladder. En mijn zadel kraakt niet, nooit gedaan ook.

Over het algemeen is het zo (is mijn ervaring) als je duidelijk kan uitleggen wat je wilt, dat hij het kan maken voor je.
Maar goed bellen is inderdaad een goed idee.

supertinkie

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 12:13

Tallie1994: Kijk anders een naar de foto's in mijn profiel, ik heb namelijk halve wrongen. Dat is dus prima mogelijk.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:14

Vanochtend is Arno geweest. Perfect op tijd!
Op een aantal zadels gezeten, de SB met diepste zit zat mij het beste. Mijn paard heeft geen makkelijke rug (volgens Arno was het himalaya gebergte er niets bij), maar over 8 weken krijg ik dus ook een AB, kan niet wachten!

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:01

8 November komt Arno weer langs met een zadel wat op maat is gemaakt voor een Fjord
Hopen dat die wel goed ligt kan die zo`n zadel op maat laten maken

Tallie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:55

Afspraak is gemaakt! 11 november komt ie langs, ben benieuwd :D

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:05

bij mij komt ie de 10e! ben ook zeer benieuwd :D

_Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:29

Na wikken en wegen, denk ik dat ik ook voor een Arno Brandt-zadel ga gaan :)
Heeft iemand hier ervaringen (en foto's :P ) met zijn springzadels? Ik lees hier vooral veel over dressuurzadels :)

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 15:02

Nou Ka, je voorspelling komt zo nog uit... :( Had vanochtend om 9.00 uur een afspraak. Je raadt t al... ik zit nog steeds te wachten.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 15:06

kay27 schreef:
Nou Ka, je voorspelling komt zo nog uit... :( Had vanochtend om 9.00 uur een afspraak. Je raadt t al... ik zit nog steeds te wachten.

Heb je al wel contact met hem gehad?? :=

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 15:09

_Celinee_ schreef:
Na wikken en wegen, denk ik dat ik ook voor een Arno Brandt-zadel ga gaan :)
Heeft iemand hier ervaringen (en foto's :P ) met zijn springzadels? Ik lees hier vooral veel over dressuurzadels :)

Ervaring niet, maar toen Arno bij mij was heeft hij wel even een springzadel op mijn paard z'n rug gelegd, om wat uit te leggen. Was een heel mooi zadel om te zien!
Verder kan ik je niet helpen :Y)

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 15:19

kay27 schreef:

Nou dan zou ik even bellen of sms-en. Te laat is één ding, maar dit moet haast wel een planningsfout zijn.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 15:47

kay27 schreef:

Sorry!!! Y;(
Dit heb ik echt niet met hem afgesproken hoor! :D

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:19

PartoutZ schreef:
Heb je al wel contact met hem gehad?? :=

Ja, uiteraard had ik hem om 10.30 uur wel eventjes gebeld. Het was inderdaad een planningsfout. Uiteindelijk was hij er om 14.45 uur en hij is nu net weg. Wat ik dan wel weer klasse van 'm vind is dat hij gewoon net zo rustig de tijd voor mij neemt (wat natuurlijk ook de reden is dat hij vaak uitloopt :+ ). Bovendien heeft hij het goed gemaakt met eea aan extraatjes, echt super.

Verder is mijn merrie is erg hittepetitterig met aansingelen, ik heb nu een speciale singel te leen gekregen om uit te proberen, die verdeelt de druk heel anders. Moest ik na zondag (=wedstrijd ;) ) gaan proberen.

Oh ja, mijn zadel is mooooi!! Ik moet wel echt wennen aan de hoge lepel, vooral als ik aan het lichtrijden ben. Maar mijn benen liggen toch mooi stil! *D

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:23

Gelukkig heeft hij het helemaal goed gemaakt met je :D! Fotooo??

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:32

Ja dat vond ik ook altijd het mooie hoe laat die ook is hij neemt altijd op z'n gemak de tijd!
Hij zat op z'n gemak nog een zadel te repareren bij ons en toen belde er iemand en zei hij "ik ben onderweg" niet dus haha.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:36

Van dat hij toch nog geweest is Kay! :)

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:41

Haha Tooske, die ken ik.. alleen hing ik aan de telefoon! Ga maar naar stal, ik ben er ook zo.. anderhalf uur na dattelefoontje wastie er.. haha! Maar van hem kan ik het hebben, want hij neemt ook voor mijn zadel weer alle tijd :j

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:55

Ben blij dat ik de eerste van de dag was maandag haha, hij was precies op tijd!

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:00

Zijn er hier ook mensen die een AB zadel hebben op een paard met een brede, platte schoft, waarbij alle 'normale' zadels op het moment naar voren schuiven. Door trainen is mijn paard namelijk breder geworden, maar nu willen de zadels niet blijven liggen. Ze heeft ook een kort draagvlak, 40 cm. Er komt binnenkort al iemand kijken, maar als ook die niets weet is het misschien een idee om een AB zadel te proberen.

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 09:51

Gisteren is Arno ook bij mij geweest. Hij was uiteraard te laat, maar heeft netjes gebeld ;-)
Hij heeft mijn huidige AB zadel iets aangepast en nieuwe zadel is in bestelling. Blijft verder exact hetzelfde model, dit past het beste bij paard en mij. Alleen heb ik gekozen voor een kleuren combi van bruin en zwart.
Hij had het ook nog over een nieuw model zadel van hem wat pas over een maand binnenkomt.

Hier een idee van de kleurencombi. Is volgens mij niet hetzelfde type als mijn huidige zadel. Bij mij zijn de kussens dan ook bruin en afgewerkt met zwarte stiksels.
Afbeelding

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 10:15

@Hoppje, dat is exact mijn zadel :D

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 10:19

Solvej schreef:
@Hoppje, dat is exact mijn zadel :D

Goede smaak :P
Bij mij zal de bruine kleur iets anders zijn, ik heb mijn spoorriempje meegegeven om zo dicht mogelijk in de buurt te komen van de kleur van mijn rijlaarzen :D

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 10:24

En morgen komt Arno hier om een zadel af te leveren.. gewoon zwart maar wel met een zilver streepje op de achterkant van de lepel en niet doorgetrokken naar voren.
Maar hoppje mooi hoor die Ballizo wordt maar verwend..