Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Myca

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:18

Ik doe de neusriem net zo strak als bij een ander hoofdstel (twee vingers moeten er tussen passen).
Misschien hebben die kale plekken meer te maken met de vorm van het hoofd?

Ik heb 1 keer met bitclips gereden, maar dat vond ik niks, dus daar heb ik ook niet veel ervaring mee.
En bitloos vond ik de release niet helemaal lekker, dan heb ik toch weer liever een Voest hoofdstel.

Hoe gebruik je dit hoofdstel eigenlijk? Heb je geen foto met Micklem?
Ik ben wel benieuwd waar dit van zou kunnen komen.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:18

Foto heb ik niet omdat ik net voor mijn vakantie met het hoofdstel ben gaan rijden en ben nu net één dag weer terug, als ik weer ga rijden dan zal ik een foto maken.

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:43

Ik denk er ook over om de Micklem Multi te kopen, heeft iemand er heel toevallig 1 waar hij/zij van af wil? :D
En ik lees hier dat de originele beter bevalt dan de imitatie?

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 22:10

Nee hoor de imitatie beviel mij ook heel goed alleen kon ik daar niet bitloos mee rijden en met de originele wel, de reden dat ik voor dit hoofdstel ben gegaan is de vorm. Bij een Engels hoofdstel kwamen de bakstukken bijna in de ogen te zitten en omdat bij dit hoofdstel de bakstukken verder naar achteren zitten door de ronde vorm, liggen nu de ogen mooi vrij.

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:50

Ik wil hem ook bitloos gaan gebruiken, en het bitloze hoofdstel wat ik nu heb komen idd de bakstukken bijna inde ogen.. dat is niet prettig. Heb jij de originele staroo?

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:03

Ik gebruik 'm idd net zo, dus twee vingers kunnen er tussen. Met bontje niets aan de hand... Ik zal van de week eens een foto maken.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 23:10

Heb vandaag even de maten van het hoofdstel bij mijn paard zijn hoofd gemeten en kom denk ik op full uit maar is er iemand die misschien de neusomtrek van de neusriem voor mij wil opmeten, wat ie op de grootste stand is in omtrek.
Meestal kan ik de bakstukken wel korter hebben want mijn paard heeft geen lang hoofd maar had laatst ook een full hoofdstel gekocht en miste gewoon 3 cm om neusriem vast te krijgen.
En eventueel de keelriem lengte?

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:19

Ik heb nu idd de originele, had al eerder een originele voor mijn haflinger, de haflinger is 6 mnd. terug ingeslapen en het hoofdstel paste niet bij mijn huidige paard, deze heb ik dus verkocht en van Bokker Rais haar hoofdstel weer overgenomen.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 08:59

Ik heb een bruine multi die ik eigenlijk niet gebruik. Heb em in november gekocht, een keer of 10 gebruikt en daarna niet meer. Ik vind em schuiven bij het gebruik als kaptoom dus nu gebruik ik em niet meer. Iemand interesse? Het is de originele met alle toeters en bellen voor sidepull en kaakgekruist en alles erbij

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:12

Wat vraag je er voor BarbaravB? en heb je foto's? welke maat?

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:52

Ik heb ook interesse in een bruine multi... :)

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:18

Misschien is de maat vermelden wel handig mocht je de multi niet aan een van de bovenstaande dames verkopen.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 07:44

Volgens mij een full, maar ik weet t niet zeker. Staat dat ergens erop? Ik zal em vandaag mee naar huis nemen en even fotos maken. Ik weet dat ik alle onderdelen er nog bij heb en ook de instructie DVD enzo, alleen het originele tasje denk ik niet meer. Stuur maar even een PB als je interesse hebt!

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:03

tinkersjakie schreef:
Heb vandaag even de maten van het hoofdstel bij mijn paard zijn hoofd gemeten en kom denk ik op full uit maar is er iemand die misschien de neusomtrek van de neusriem voor mij wil opmeten, wat ie op de grootste stand is in omtrek.
Meestal kan ik de bakstukken wel korter hebben want mijn paard heeft geen lang hoofd maar had laatst ook een full hoofdstel gekocht en miste gewoon 3 cm om neusriem vast te krijgen.
En eventueel de keelriem lengte?

Niemand die even voor mij op wil meten?? :o

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:26

ik heb de lengte het neusdeel van de mijne opgemeten, dat is 80 cm als je alles aan elkaar doet. het bakstuk gedeelte is 19 cm. Ik denk dat de mijne een full is maar er staat nergens op welke maat het is. hij zat bijna op zn strakst om mijn haflinger zn koppetje heen. hij heeft normaal altijd full halsters, die passen goed (niet mega ruim ofzo).

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:28

neusomtrek op zn grootst 59 cm maar het is raar meten door die bocht in de neusriem....

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:28

als het goed is staat er op het riempje van het kopstuk de maat (het stukje wat door de gesp gaat)
een LH of SH

SH is full
LH is extra Full

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:41

haa geweldig, er staat SH in dus Full inderdaad

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 23:52

bij de mijne staat een C van cob, maar je bent er inmiddels al achter las ik...

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 07:17

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:53

Heb net mijn neusriem opgemeten van omtrek hoe ie altijd zit bij mijn paard maar dat is 75 cm.
Ik weet niet hoeveel hoger deze neusriem komt en hoe ik dat het beste kan meten.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:22

Ik heb binnenkort een zwarte multi cob te koop, stap over op bruin dus ben ook op zoek naar een bruine cob multi. Mocht iemand interesse hebben of iets weten.. :)

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:27

Kirsten, ik ben op zoek naar zo'n hoofdstel kleur maakt mij niet uit. Ik zoek maat cob omdat deze denk ik het beste om haflinger hoofd past?
Verkoop je de jouwe compleet en met of zonder teugels? Hoeveel denk je dat die ongeveer gaat kosten als 2e hands verkoop?

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:35

Ik verkoop de mijne indd compleet incl teugels, heb wel kunststof tekna dressuurteugels erbij want kreeg ze toen zonder originele teugels. Heb nog niet over n prijs nagedacht, heb namelijk pas sinds vandaag definitiwf een bruin zadel dus moet ook nog even kijken waar ik n nieuw hoofdstel kan bestellen en wanneer ik die dan krijg

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:37

Ik heb een bruine multi te koop, zonder teugels, maat full. Die had ik om mijn haflinger zn koppie en paste keurig!