[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 00:14

Ghost met een bruine basis is trouwens wel erg gaaf!
Afbeelding
De rest moet maar net je ding zijn :+
Lekker bezig hoor Ghost, ik wil echt heel graag zo'n custom Ghost zonder wrong :D

Kwetal

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 00:55

Dit was een hele extra aparte bestelling - heeft lang geduurd, niet iets wat je zo even van de plank trekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 01:17

Mariett schreef:
[ Afbeelding ]
Lekker bezig hoor Ghost, ik wil echt heel graag zo'n custom Ghost zonder wrong :D

Geweldig! :D _/-\o_
Maar wat voor hoofdstel doe je daarbij dan aan? :') En dan nog de matching laarzen en cap...
Die bruine basis is trouwens inderdaad wel heel erg mooi. Prachtige kleur bruin ook! :j

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 01:27

Zinzi_jewel schreef:
Vraagje ,

Ik heb het idee dat mijn merrie eigenlijk tussen een M & L pommel inzit . De M hield het zadel van voren best hoog .
Nu de L laat t zadel wel zakken en ook ik heb geen last meer met de pommel
En lichtrijden . Maar ik kan wel heel makkelijk mijn platte hand ertussen door schuiven .
Ben natuurlijk gewend aan krapper liggende boomzadels en heb zelf altijd wel
Wat meer ruimte ge-eist daar .
Maar vraag me nu een beetje af of t bij boomloos zoveel ruimte mag zijn .
Mijn pommel
Ligt nu duidelijk lager als de cantle . Maar t zit vlak is mooi recht en t midden van t zadel ook . De beugelriemen hangen netjes recht af .
Maar dacht misschien moet ik iets van shims tussen de pad en zadel doen of iets bij de inlage doen .
Hoewel dat heel lastig zal zijn . Want met HD inlage zit de pad al heel vol .

En heeft iemand een idee of ik nog ergens leuke kleuren pad kan vinden die onder de Barry Dale passen .
Heb nl geprobeerd met m'n prolite pad vergelijkbaar met stevige inlage en een gewoon dekje . Maar dan missen we toch ruggen graad vrijheid althans we hebben niet genoeg dan .
Jammer van mijn mooie dekjes maar die gaan t internet wel op .
En dan hopelijk een kek kleurtje pad erbij

Moet je even Googlen of op Facebook zoeken naar jv dekjes..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 04:11

Zinzi_jewel schreef:
Vraagje ,

Ik heb het idee dat mijn merrie eigenlijk tussen een M & L pommel inzit . De M hield het zadel van voren best hoog .
En lichtrijden . Maar ik kan wel heel makkelijk mijn platte hand ertussen door schuiven .
Mijn pommel
Ligt nu duidelijk lager als de cantle . Maar t zit vlak is mooi recht en t midden van t zadel ook . De beugelriemen hangen netjes recht af .
Maar dacht misschien moet ik iets van shims tussen de pad en zadel doen of iets bij de inlage doen .

En heeft iemand een idee of ik nog ergens leuke kleuren pad kan vinden die onder de Barry Dale passen .
Heb nl geprobeerd met m'n prolite pad vergelijkbaar met stevige inlage en een gewoon dekje . Maar dan missen we toch ruggen graad vrijheid althans we hebben niet genoeg dan .

http://www.mariskaszadeldekjes.nl gebruikt ze nu zelf onder haar ghost voorheen onder haar barefoot(s). ZE maakt ze op maat en model dus die kam ze dan passend maken

Bijv

Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:53

Atent schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Vraagje ,

Mijn pommel

Moet je even Googlen of op Facebook zoeken naar jv dekjes..

Echt een aanrader! Ik heb mijn eerste dekje van haar binnen :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:06

En dit zijn gewone dekjes met inlage vakken dan ?
Geen extra schaap aan de onderzijde ?
Weet niet of t dan dik genoeg is . En ons genoeg vrijheid geeft in de ruggengraat .
Merrie heeft best wel schoft .
Wel brede rug . Maar m'n experimenten met gewone dekjes en een goede onderleggen van traagschuim gaf ons niet genoeg ruimte .
Jammer dat Kifra ( nog ) niets heeft of BF zelf .
Of moet ik grandeur nog eens uitspitten .
Vindt dat zo''n lastige site . Mijn Duits is beroerd en Engels is niet de beste vertaling .

Paard heeft gister weer zalig gelopen onder de Barry Dale .
Heb ook geen issues meer met aanspringen in de verkeerde galop . En ze blijft licht in de hand tijdens galop in de rijbaan , waar ze voorheen vaak in de hand ging hangen en me het gevoel gaf dat ik haar overeind moest houden ...
Na een dikke maand nog steeds blij met BD .
Een dingetje ik voel de dikkere rand overgang van Seat goed zitten onder m'n been .
Maar ben ook een gevoelig ei wat dat betreft . Wordt wel beter na goed inrijden van t zadel .
En mijn 90 cm singel is bijna te lang .
Heb aan beide kanten nog maar paar gaatjes over .
Maar tot heden is mijn FRA de fijnste singel .
Mocht ik een kortere nodig hebben ga ik de BF s&b bestellen

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:23

xyzutu2 schreef:
Mariett schreef:
[ Afbeelding ]

Geweldig! :D _/-\o_
Maar wat voor hoofdstel doe je daarbij dan aan? :') En dan nog de matching laarzen en cap...
Die bruine basis is trouwens inderdaad wel heel erg mooi. Prachtige kleur bruin ook! :j

Dit zadel is geheel synthetisch en echt speciaal voor de klant gemaakt, normaliter wijken we niet af van de normale zwarte basis (maar een keer lekker uit je dak gaan met kleuren, kan sowieso geen kwaad) :#

Matching laarzen zijn geen probleem - ik zou zeggen - bezoek Horse Event

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:44

Whaaa even iets heel ergs delen *\%/*
Ik heb een op maat gemaakte zadelhoes binnen, voor mijn Ghost Quevis *\%/* !!!

Met bijpassende hoofdstelhoes en caphoes. Duh _O-

Afbeelding

Afbeelding

Op mijn stal heb ik geen afgesloten zadelkamer dus alles ligt open en wordt stoffig. Goed excuus toch :D?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:49

Zinzi_Jewel, ik heb een (roze {:} ) Kifra-pad onder mijn BF Barrydale. Past prima :j

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:49

Cool Whoopsie!!! *\o/*

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:56

Kifra heeft inderdaad tegenwoordig vierkante pads die ook onder de Barrydale passen. In 4 kleuren zo uit mijn hoofd.

En die hoezen hierboven, gaaf! Dabo??

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:00

ZO GAAF woepsie !!

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:01

Je kan zelf aangeven hoe je je pads wil hebben bij JV dekjes.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:01

Coole hoes!

Ik heb zaterdag nog wat getest met de Torsion. Andere inlages, dikker aan de achterkant en voor enkel laags. Ipv de pommel had ik een handdoek gebruikt als opvulling :P
Dit zorgde nog steeds voor stoelzit. Toen legde ik een handdoekje een beetje opgerold onder mijn seatsaver en dat werd al een stuk beter.

Ik zou dus eigenlijk iets moeten maken dat mijn zitting hoger en smaller wordt. Dan kan ik er mee rijden.

Iemand een idee hoe ik dat kan doen? :) Ik dacht misschien wat schuimrubber kopen en dat zo snijden dat het een zitting wordt. Dit onder de seatsaver doen, ik ben echter niet zo heel creatief, dus wordt spannend.

Is er trouwens een BF model wat smaller zit dan bijvoorbeeld Cheyenne? (en zit VPS smaller?)

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:03

Ik vond de Arizona smaller zitten dan de cheyenne :)
Ik had beide met VPS, dus het verschil qua breedte ten opzichte van zonder vps weet ik niet..

En wat is die bruine ghost basis gaaf! Als die nog eens gewoon verkrijgbaar worden, ga ik heel hard sparen... :9

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:26

Thanks!

Nee, besteld bij Cornish Equestrian, een Engels bedrijf met Facebook pagina :D. Het is van fleece en is nog super mooi afgewerkt ook. Was £37 voor de driedelige set inclusief verzending naar Man!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:26

MaritB schreef:
Coole hoes!

Ik heb zaterdag nog wat getest met de Torsion. Andere inlages, dikker aan de achterkant en voor enkel laags. Ipv de pommel had ik een handdoek gebruikt als opvulling :P
Dit zorgde nog steeds voor stoelzit. Toen legde ik een handdoekje een beetje opgerold onder mijn seatsaver en dat werd al een stuk beter.

Ik zou dus eigenlijk iets moeten maken dat mijn zitting hoger en smaller wordt. Dan kan ik er mee rijden.

Iemand een idee hoe ik dat kan doen? :) Ik dacht misschien wat schuimrubber kopen en dat zo snijden dat het een zitting wordt. Dit onder de seatsaver doen, ik ben echter niet zo heel creatief, dus wordt spannend.

Is er trouwens een BF model wat smaller zit dan bijvoorbeeld Cheyenne? (en zit VPS smaller?)

Probeer een Ghost :o ;)

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:35

Heel tof Woepsie :)) Het ziet er ook echt netjes uit!

Ik ben zo jaloers op jouw woonplaats :x

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:40

Kwetal schreef:
MaritB schreef:
Coole hoes!

Probeer een Ghost :o ;)

Al gedaan ;) Die zit inderdaad smaller, maar was ook niet geheel wat ik zocht. Misschien ander model wel, maar goed ik heb daar nu even geen budget voor. (ook niet voor een nieuwe BF :P)

En ik heb nu de Torsion en probeer dat werkend te krijgen. Mijn volgende paard wordt denk ik gewoon een smalle, waarbij ik geen last heb dat ik te 'wijd' moet zitten :P

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:47

MaritB - BuitenZinnig heeft een heel stel aanbiedingen - misschien toch nog eens iets testen?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:48

Berdien schreef:
Zinzi_Jewel, ik heb een (roze {:} ) Kifra-pad onder mijn BF Barrydale. Past prima :j

Foto

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:49

Ik vind dat een BF met VPS wel smaller zit dan zonder VPS. Je zit er wat 'hoger' op. Ik zat laatst nog op een ouder model Thorsion, dat zat echt zo anders dan mijn nieuwer model BF Barrydale. Doe mij die laatste maar hoor :))

Zinzi_Jewel, zie mijn eerdere berichten in het topic, daar staat hij wel meerdere keren tussen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 18:00

Heb m gevonden .
Eerlijk , vindt ik t niet mooi .
Zou graag foto zien van t square model .
Heeft iemand dat ?
Of pmarena heb jij een idee of ik ergens t goede model in andere kleur kan bestellen
Mooi blauw ofzo .

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 18:02

Dit is de square (vierkant) :) Kleuren van Kifra vind je wel op de website. Geloof dat ze ook wel blauw hebben.