Ervaringen met LeMieux?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 08:55

ittheclown schreef:
Le mieux staat al zo lang op mijn verlang lijstje maar ik twijvel echt enorm over de maat. Ik heb een wat korter vallen 17,5 zadel namelijk een tekna dressuur zadel alleen zijn de zweetbladen dus wel langer. Daarbij heb ik een korte powny .. hij is namelijk een ijslander. Heeft iemand enig idee of de kleinere maat zou passen kwa zweetblad lengte ? Of gaat dat hem niet worden en moet ik voor een full gaan met het gevaar dat het op mijn powny op een deken lijkt ?

Voor de beeld vorming hier met een scapa dekje [ [url=m/gJDuim.jpg]Afbeelding[/url] ]

Afbeelding
Misschien heb je hier wat aan.
Ik heb een Tresse full en een suède small/medium die net aan past onder mijn (niet al te grote) 18"

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 09:24

ittheclown schreef:
Le mieux staat al zo lang op mijn verlang lijstje maar ik twijvel echt enorm over de maat. Ik heb een wat korter vallen 17,5 zadel namelijk een tekna dressuur zadel alleen zijn de zweetbladen dus wel langer. Daarbij heb ik een korte powny .. hij is namelijk een ijslander. Heeft iemand enig idee of de kleinere maat zou passen kwa zweetblad lengte ? Of gaat dat hem niet worden en moet ik voor een full gaan met het gevaar dat het op mijn powny op een deken lijkt ?
Voor de beeld vorming hier met een scapa dekje [ [url=m/gJDuim.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb een lemieux dekje in maat S/M en ook Eskadron in maat full dressuur. De Lemieux ik korter op de rug maar even diep als de Eskadron. Helaas alle 2 wat diep voor mijn pony :')

Jester_

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 10:32

Ik heb een 17 inch kort zadel met korte zweetbladen en dit is een l

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 10:36

Dit is bijv eskadron onder dat zelfde zadel, veel langer aan de onderkant

Afbeelding

Afbeelding

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:15

Thanks allemaal ! Ik heb normaal gewoon full dressuur omdat idd anders het te kort is voor mijn zweetbladen voor de zitting zou het eigenlijk niet hoeven. Mijn grootste dekje is van hh en net even opemeten die is voor het mooie wat te lang maar die is ook bijna 61 cm opgemeten. Dus dan zou je denken dat de full van le mieux gewoon moet passen. Maar ik denk dat een S/m dan ook prima gaat passen dat scapa dekje van de foto is namelijk behoorlijk gekrompen in de was hahaha maar past eigenlijk perfect zo.

En de bakrand.. ik vond hem eerst ook doodeng.. maar vooral omdat de heele bak dus zo is en er dus een smalle sloot achter is. Mijn pony vond het erg grappig om opeens om te draaien en weg te schieten en dan een sliding stop voor die lage bakrand te maken... ik wist niet dat mijn hart zo snel kon kloppen hahah. andaar ook de touwtjes op de foto.. we moesten even dat nare gedrag doorbreken, hij heeft namelijk een gods gruwelijke hekel aan in de bak rijden en vond het dus grappig dat soort dingen te verzinnen hahah maar het hoort er toch echt bij. Inmiddels is hij braaf en staan we op een ander plekje met een wat.. prettigere bakrand.
En het leukste is nog mijn pony is dus maar 136 als hij dat al red.. maar er stonden ook paarden van rond de 170.. daar zou ik echt niet met zo een lage bakrand durven rijden ahah. Maar ja zo zijn er ook stallen waar helemaal geen bakrand is... zou voor mijn eigenwijsje .. ook geen succes zijn al helemaal niet als er gras naast zou groeien !

Ik ga eens even neuzen op de sites waar ze le mieux verkopen ! Ben deze maand jarig dus vind dat ik er best eentje aan mijzelf kado mag doen, hahah .. en natuurlijk een bijpassende polo ofzo erbij zoeken ;p

CelinI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:21

Over bijpassende polo.. ik zoek nog steeds een polo, shirtje, trui/ vest voor bij mn Peacock setje. Mocht iemand tips hebben?! :)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:25

Afbeelding

17 inch zadel en maat L. Ik ga voor deze Knakker over op maat s/m.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 14:52

Heb de beenbeschermers al een tijdje binnen en ze bevallen heel goed! Ook makkelijk om schoon te maken. :)

Afbeelding

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 15:45

Toch wel ja? In het peesbeschermer topic zeiden meerderen dat ze een crime zijn om schoon te krijgen haha, dus met mijn vaak natte buitenbak maar niet aan begonnen...

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 15:47

Iemand ervaring met deze beschermers?

Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 15:55

Ben ik ook wel benieuwd naar. Mijn ene paard past de br allround prima maar de andere zijn ze net wat te groot voor en snel wondjes

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 16:16

MariekeS_ schreef:
Toch wel ja? In het peesbeschermer topic zeiden meerderen dat ze een crime zijn om schoon te krijgen haha, dus met mijn vaak natte buitenbak maar niet aan begonnen...

Een doekje of borstel eroverheen en ze zijn weer schoon bij mij. :j

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 16:45

Ik merk geen verschil in schoonmaken ten opzichte van andere beschermers...

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 17:56

Die hierboven heb ik. Was opzich heel positief over de beschermer zelf! Super mooie slanke pasvorm en sterke kwaliteit, bij intensief gebruik na een doekje erover nog zo goed als nieuw.
Ze zijn alleen niet bijzonder ademend (vergelijkbaar met dit model van andere merken of gewone neopreen kappen).

Helaas kan mijn paard alleen niet wennen aan dit soort gesloten hoge achterkanten. Vóór gebruik ik nog wel met veel plezier maar mijn set (of alleen de achterbeschermers) staat te koop. Helaaspindakaas.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 07:18

Oh oh... ik ben erachter gekomen dat Equichique (met veel Le Mieux) op een kwartiertje rijden zit :')
Zaterdag iig de mesh beschermers ophalen daar :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 07:25

Noukie schreef:
Oh oh... ik ben erachter gekomen dat Equichique (met veel Le Mieux) op een kwartiertje rijden zit :')
Zaterdag iig de mesh beschermers ophalen daar :D

Dat is bij mij op stal <3

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 07:37

Ooooh, dan heb jij t helemaal zwaar met weerstaan ervan :D
En zit jij ook in de buurt dus, haha

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:35

Waar sta jij op stal dan als ik vragen mag?

Ze is alleen maandag open en de rest op afspraak. Dus so far kan ik me goed inhouden :P

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 12:09

Dat scheelt wel idd
Ik sta in Utrecht. Dus A27 op en af, prima te doen! (als geen file)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:46

Ik ben echt heel erg blij met de mesh brushing boots! Precies wat ik zocht, maat goed, sluiten lekker aan, draaien niet... ideaal!

En......... lucky me O:) Ik heb vanmorgen mijn nieuwe springzadel gekregen en daar past mijn oude dekje niet goed onder... Dus nu moét ik een nieuw dekje kopen :D :D
Zag er hier al een aantal voorbij komen, neig zelf naar de navy euro jump, maar als jullie nog uit ervaring adviezen hebben, dan hoor ik t graag natuurlijk :)

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:54

Ik heb net me 1e bestelling bij horze gedaan: LeMieux Pro-Sorb Lamswollen Zadelonderlegger

Ik twijfelde heel lang tussen M en L en tussen naturel of zwart maar Horze nam de beslissing want de zwarte maat L was op voorraad.
Verwachte levering tussen 11-10 en 16-10.
Zou mooi zijn als ie er dan is wil hem de 17e gebruiken tijdens me clinic.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:12

Leuk! Ik heb inmiddels ook mn voor beschermers binnen, en een dekje dresuur midnight blue. De bak is alleen vreselijk slecht, dus wanneer we naar een binnenbak kunnen zal ik ze proberen!

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:30

Welke beenbeschermers ademen goed maar zijn ook snel droog na het rijden in een natte bak?
Gebruik normaal gesproken normale peeskappen of 3in1 beschermers maar die zijn in de winter geen succes.

Is de mesh een optie? En hoe valt die maat? Heb normaal maat full van peesbeschermerset maar het klitteband is altijd vrij lang.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:30

O:)

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:33

Unboooxing!!! :D