De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rena100

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:02

Die van kramer ziet er goed uit, iemand al ervaring met deze (die hierboven ergens vernoemd wordt).

Ik ben op zoek naar fijne zwarte beschermers, voornamelijk gebruik ik ze voor dressuurmatig werk. Ik heb nu simpele van BR, maar die zijn bruin en ik wil graag zwarte.

Mijn paard krijgt niet snel warme benen, maar liever toch iets wat wel luchtig is. Ik hoef alleen voorbeschermers, en niet al te hoge prijs :) Iemand tips?

Heb al gekeken in dit topic, maar naast die van Kramer nog niet echt iets gevonden waar ik wat mee kan.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:23

Rena: daar ben ik ook wel benieuwd naar. Deze had ik nog niet gezien.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:29

Ik zie ook wel wat in de snug boots van Le Mieux, maar ik hoor wel van veel (hier in het topic) dat men de sluiting toch vervelend vindt.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:01

SuperZodiaX schreef:
Ik gebruik nu van equick de ekur voor alle vier de benen. Echt super tevreden over. Hele mooie pasvorm, goede kwaliteit, echt luchtig (je kan er doorheen kijken) en na een zware training de benen net zo warm als zonder peesbeschermers. Wel flink aan de prijs maar ik heb het er zeker voor over

Ik heb ook nog steeds geen fijne beschermers. Zie de equick ook bij horze en daar is nog wel eens 25% korting.
Maar hebben deze een harde schaal of plaat? En wat voor stof is het? Als in: worden de witte makkelijk schoon na een modderige bak?

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:02

Ik vind de snug boots van lemieux erg fijn juist! Sluitingen zitten goed vast en kosten ietswat moeite met los halen, maar dat vind ik juist wel een veilig idee. Hoef me nooit zorgen te maken dat ze tijdens het rijden los zouden gaan oid, ook als we s zomers buiten in het meertje gaan zwemmen zitten ze nog perfect

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:27

Oh dat klinkt toch wel weer positief. Neig wel erg naar dat soort beschermers. Ik heb ook een paar supportboots van Le Mieux, maar vraag me af hoeveel die doen eigenlijk.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:37

Ik vind de pro sport mesh van le mieuwx het fijste. Ik mis daarin alleen verharding.
De sluiting van de snugboots vond ik dus wel vreselijk en ben er daarom vanaf gestapt.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:17

De nieuwe sluitingen van de snug boots zijn btw wat soepeler dan de oude.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 14:36

Jotoma schreef:
SuperZodiaX schreef:
Ik gebruik nu van equick de ekur voor alle vier de benen. Echt super tevreden over. Hele mooie pasvorm, goede kwaliteit, echt luchtig (je kan er doorheen kijken) en na een zware training de benen net zo warm als zonder peesbeschermers. Wel flink aan de prijs maar ik heb het er zeker voor over

Ik heb ook nog steeds geen fijne beschermers. Zie de equick ook bij horze en daar is nog wel eens 25% korting.
Maar hebben deze een harde schaal of plaat? En wat voor stof is het? Als in: worden de witte makkelijk schoon na een modderige bak?

Ze hebben aan de binnenkant een verharding, verder alleen van een stevige luchtige stof. Het zijn wel echt dressuurbeschermers, dus geen echt harde plaat oid.

Ik heb de zwarte variant en als ze echt goor zijn gooi ik ze daarna in de wasmachine. Daarna laten drogen in huis op kamertemperatuur en ze zijn met een halve dag alweer droog en klaar voor gebruik.
Ik weet niet hoe wit de witte variant blijft.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:50

Jotoma schreef:
Ah, dan ga ik denk ik eerder voor de luxe versie. Die lijkt wel met harde schaal, of zie ik dat verkeerd? Heb jij die ook? Ze zitten wel erg mooi!
https://www.horze.nl/beenbeschermers/eq ... l?color=BL

Dit zijn dezelfde als die van superzodiak. Dat materiaal is echt fantastisch zit ook in mijn equick eventingboots neemt geen water op en snel droog. De ekur staan nog op mijn lijstje maar vind ze erg duur voor gewoon dressuur beschermers

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:56

Ah thnx, hebben eventing boots wel verharding? Lijkt me wel toch? Ik zal ze even opzoeken :j

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 17:47

Anoniem schreef:
Jotoma schreef:
Ah, dan ga ik denk ik eerder voor de luxe versie. Die lijkt wel met harde schaal, of zie ik dat verkeerd? Heb jij die ook? Ze zitten wel erg mooi!
https://www.horze.nl/beenbeschermers/eq ... l?color=BL

Dit zijn dezelfde als die van superzodiak. Dat materiaal is echt fantastisch zit ook in mijn equick eventingboots neemt geen water op en snel droog. De ekur staan nog op mijn lijstje maar vind ze erg duur voor gewoon dressuur beschermers

Nee dit is een andere versie, de luxere versie. Gewoon een stevige beschermer net als die ik heb maar iets ander materiaal. Leek mij iets minder ventilerend omdat daar geen gaatjes in zitten.
Maar ben je echt op zoek naar keiharde eventingbeschermers omdat je veel springt? Of ben je gewoon extra voorzichtig. Want ik dat laatste geval kan ik zeker gewoon de ekur aanraden want die zijn zeker stevig genoeg om een tik op te vangen. Nadeel vind ik altijd dat overal waar een harde schaal in zit, het toch warmer wordt. Het lijkt qua stevigheid een beetje op de kentucky beenbeschermers (niet de crossversie), weet niet of je die weleens in het echt heb gezien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:01

Jotoma schreef:
Ah thnx, hebben eventing boots wel verharding? Lijkt me wel toch? Ik zal ze even opzoeken :j

Ja verharding aan de voor en achterkant.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:11

SuperZodiaX schreef:
Anoniem schreef:

Nee dit is een andere versie, de luxere versie. Gewoon een stevige beschermer net als die ik heb maar iets ander materiaal. Leek mij iets minder ventilerend omdat daar geen gaatjes in zitten.
Maar ben je echt op zoek naar keiharde eventingbeschermers omdat je veel springt? Of ben je gewoon extra voorzichtig. Want ik dat laatste geval kan ik zeker gewoon de ekur aanraden want die zijn zeker stevig genoeg om een tik op te vangen. Nadeel vind ik altijd dat overal waar een harde schaal in zit, het toch warmer wordt. Het lijkt qua stevigheid een beetje op de kentucky beenbeschermers (niet de crossversie), weet niet of je die weleens in het echt heb gezien?

Ok, good to know. De kentucky d3o (als je die bedoelt) heeft mijn paard wel gepast en leken me heel fijn!
Ik ben geen hardcore eventing ruiter :D het is puur voor bescherming, dat als er wordt aangetikt, het ook daadwerkelijk iets doet. Die le mieux pro sport mesh zijn zo dun, voor strijken prima, maar bij een harde tik doen ze in mijn ogen niet zo veel.

Wellicht ga ik zowel de gewone equick als de de luxere dan bestellen. Dan kan ik dan bepalen of het voldoende is.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 09:41

Ik heb dat hier al eens eerder gezegd maar volgens mij willen we die paarden echt veel te veel beschermen.
Een beetje extra bescherming voor een tik oke. Maar die lemieux zouden toch voor gewoon dressuur en buitenritten wel genoeg moeten zijn.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 09:53

Welke van lemieux bedoel je? Ik vond de snugboots prima, maar kan niet overweg met de sluitingen.

Ik heb liever goeie beschermers om of anders geen bescherming.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 09:54

Dat ben ik met je eens. Ik heb een peesblessure achter de rug en mijn dierenarts vertelde mij dat er echt maar heel weinig blessures zijn die je had kunnen voorkomen met een verharde peeskap. Eerder te warm worden, overbelasting of in mijn geval gewoon verstapping.

Hij raadde ook af om het teveel te willen beschermen en dat beschermers zoals ik voorstelde meer dan prima zijn. Ik rij dus sinds de blessure met de Le mieux pro sport of de support boots.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 10:40

Jotoma: die pro sport oid is naar mijn idee echt meer dan genoeg.
Net zo dat de ergste klap niet aankomt maar het paard wel voelt wat hij uitvreet.

Alles wat je meer wil beschermen met een harde schaal heeft gelijk het nadeel van meer warmte vasthouden. en meer warmte vast houden geeft ook weer meer kans op blessures.

Eventing daargelaten. Maar daar bescherm je het paard vooral tegen eventuele tikken tegen een vast hindernis.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 10:53

Dat is natuurlijk wel weer een goed punt, harde schaal maakt warmer. En dat wil ik juist niet.
Nu ik het bericht van Yvank erbij lees draait mijn mening eigenlijk wel bij en houd ik het gewoon bij de pro sport mesh. Dank voor het delen van jullie mening en inzichten + het voorkomen dat ik weer een zak geld uitgeef :j

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 11:18

+:)+
Troost je: als je eenmaal de 'beschermen' obsessie hebt losgelaten loop je de kans dat je de 'ventileren' obsessie oploopt. Dan blijf je geld uitgeven aan zo luchtig mogelijk beschermers :+

Ik zie net dat ze deze weer in het assortiment gaan nemen dus mijn vinger zweeft tot die tijd boven het winkelmandje: http://www.equilibriumproducts.com/prod ... don-boots/

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 11:19

Die obsessie is al geweest, daardoor kwam ik in dit topic :D de volgende obsessie werd: luchtig maar wel hard genoeg :D

Degene die je nu post heb ik daarom na de pro sport mesh gekocht :D
Ik vind de pro sport mesh fijner :o

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:54

Ik ben ook nog steeds zoekend

De husk paste net niet fijn... en ik zoek meer iets voor de voorbenen wat de acherkant beschermd ipv zeikant

Ik heb nu Back on track verder wel tevreden over

Enige nadeel als ik denk yes!! Gevonden hebben ze het alleen in maat full -:(- en ik heb juist cob of M nodig.. en soms is m nog te lang, maar S is dan weer te strak

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 16:04

@plutolover: dat probleem heb ik ook altijd. Cob is het perfecte maatje.

Ik bedenk me net dat ik toch weer bij mn pro sport mesh blijf. Dus als iemand (pol013 :D ) de Tri-Zone Open Fronted Tendon Boots wil overnemen? Ik heb ze geloof ik 1x gepast en dat was het.
Heb ze voor de voor- en achterbenen.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 18:58

Ik heb een vraagje; ik heb een pony van 141cm, New Forest. Van Pagony heeft hij maar pony en die is qua lengte goed maar qua omvang aan de kogel te klein. Nu zag ik die van BOT maat cob, zouden die passen? Of hebben jullie nog ander tips? Alvast dank!