[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:45

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:58

Nee, en daarom vind ik het lastig om een keuze te maken. :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:33

Snap ik heel goed.
Wellicht helpt de prijs je ook om de keuze te maken?

De voor en nadelen kun je vinden in de link hierboven, Kwetal heeft daar een mooi stukje over geschreven.
Wellicht helpt dat nog?

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:45

Ik zie net dat de Ghost Dressage niet meer beschikbaar is bij Skyriding. Blijkbaar lost mijn probleem zichzelf op.
@Buitenzinnig: Of kun jij nog aan dit zadel komen?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:25

Nee, de oude modellen niet, alleen 2e hands kom je ze wel eens tegen.
Maar ik kan wel aan de nieuwe, verbeterde modellen komen ;)

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 17:09

Testzadel is binnen :)
Hoe vinden jullie hem passen?
Afbeelding

Ik was op de foto zelf een stukje verder naar achter gaan zitten, later weer wat naar voren. Zie dat hij krapper toont dan dat hij voelt.

Iemand ervaring met de pasvorm/maat voor zowel ruiter als paard met de arizona nut in verhouding met de arizona?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 18:47

Kitty_ schreef:
pleiada schreef:
Ja inderdaad Mayflower..

Als de kifra pads kwalitatief net zo goed zijn als christ of mattes vind ik het niet duur..Je hebt van fra ook van die pads met lamsvel,maar daarvan is het wol weer veel slapper en dunner..

Ik zou zeggen; mocht je eens in de buurt van Arnhem zijn dan nodig ik je van harte uit om een pad in levende lijve te komen voelen en ervaren :D :D

Wie weet heb ik er wel een keer eentje nodig voor mijn barefoot Virginia Rose,als de westernversie daar tenminste ook onder past

Ik lees trouwens over de Virginia Rose en de missoula nut niet veel positiefs hier op bokt..Ondanks dat heb ik er toch eentje tweedehands gekocht en vind hem tot nu toe heel erg fijn..Daarnaast is de kwaliteit ook heel mooi..

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:05

Billy20 schreef:
Ik zie net dat de Ghost Dressage niet meer beschikbaar is bij Skyriding. Blijkbaar lost mijn probleem zichzelf op.

Er zijn mooie nieuwe dressuurversie's van de Ghost.... ook verkrijgbaar in België (sorry BuitenZinnig :o )

Kitty - ik heb een foto van jouw pad op mijn site staan (als je het niet erg vindt) indien wel, pulk ik hem er weer van af :)

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:23

Kwetal schreef:
Billy20 schreef:

Er zijn mooie nieuwe dressuurversie's van de Ghost.... ook verkrijgbaar in België (sorry BuitenZinnig :o )

Kitty - ik heb een foto van jouw pad op mijn site staan (als je het niet erg vindt) indien wel, pulk ik hem er weer van af :)

Wat zijn volgens jullie dan de nieuwe versies?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:34

Ghost is een aantal jaar opnieuw in productie gekomen. Ghost is een tijdje gestopt met zadels maken.
Op mijn website staan de nieuwe modellen, voor België kun je jokari ruitersport contacten :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:42

Vandaag met de test cheyenne gereden.
Maar twee, wel iets lang maar zat heerlijk en pony liep er fijn onder.
Wel hele dunne inlagen in de pad, zou zelf dikkere nemen.. En geen western beugels, die vind ik niks.

Mocht iemand een cheyenne 2 bruin met vps verkopen....

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:06

Of kijken op de overkoepelende site??? Of Facebook? (voor Ghost)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 21:28

Een zadel zonder vps maar wel met heavy duty inlages....is dat wat?
Rijd wel meestal 3x per week met zadel, soms lange ritten....wel regelmatig stukken stap (en ernaast bij lange ritjes zeker)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 21:29

Anoniem schreef:
Een zadel zonder vps maar wel met heavy duty inlages....is dat wat?
Rijd wel meestal 3x per week met zadel, soms lange ritten....wel regelmatig stukken stap (en ernaast bij lange ritjes zeker)

Een barefoot bedoel je? Volgens mij kan dat prima! Er zijn zadels die nog flexibeler zijn en die doen het ook goed op HD inlages :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 21:31

Ja idd barefoot. Zoek eigenlijk een cheyenne mét, tweedehands(heb even geen geld voor nieuw. En vind dat ook vervelend inrijden)

Maar desnoods om de tijd te overbruggen maar eentje zonder vps halen....voor tijdelijk...

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:49

Kwetal schreef:
Billy20 schreef:

Graag zelfs! Leuk :j

Ik stuur bij met de Firenze een Kifra-pad mee, dus mocht iemand bij Buitenzinnig een Ghost testen dan kan het zomaar zijn dat je een Kifra-pad in de doos aantreft :o :D

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:13

Ik heb 2 jaar lang lange ritten op arizona zonder VPS met "gewone" bf inlages gereden.

Paard haar rug is wel zelf al zo gebouwd dat ruggengraat een kuiltje is en dus niet uitsteekt. En ik weeg zo'n 60 kg ten opzichte van 900 kg paard.

Had altijd mooie zweetplekken.

Omdat dat zadel versleten was (hele oude arizona) nu wel VPS.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:47

Billy20 schreef:
Wat zijn volgens jullie dan de nieuwe versies?

u hebbe een pb. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:57

Ik ben ondertussen helemaal blij met mijn Stella :):)
Heb nu een paar keer gereden zonder de kniewrongen en dat is echt een wereld van verschil! Zit nu als een huis en geen last meer van pommel ed. Gisteren zelfs (kleine) schrikactie meegemaakt en zonder problemen :D

Wil wel nog kijken voor andere beugelriemen want er zit toch veel riem aan het zadel en ik vind dat gewoon niet handig :+ Had nagevraagd of er bij mijn bestaande wintec-riemen iets kon gemaakt worden zodat ze wel aan een ring konden, maar als ik dat zou laten doen zou het meer kosten dan nieuwe beugelriemen :+ (en nog maar de vraag of het echt veilig is/blijft).

Dus ik ga maar voor de nieuwe riemen .. Barefoot heeft er natuurlijk (http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadel ... ono-T.html) maar heeft iemand weet of er nog andere merken/mogelijkheden zijn? En ik veronderstel niet te krijgen in de kleur van mijn Stella? :+

Mijn zadeltje :)
Afbeelding

Hoe moet ik trouwens het op de site "verstelbaar van 47 cm tot 63 cm" bekijken? De wintec-riemen die ik nu heb zijn 60 cm lang en daar zit ik bijna op het laatste gaatje. Is dit dan hetzelfde bij deze riemen of begrijp ik iets verkeerd?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:00

Je kan de Wintec lusjes ook gewoon open maken en weer vaststikken rond de ringen van je Stella, dan zit het wel "voor altijd" vast natuurlijk maar als je ze toch aan dat zadel wilt blijven gebruiken is het een prima en niet dure oplossing?

Die verstelbaarheid is gewoon wat het is :P
De totale effectieve lengte van de riem. Dus van beugelophanging tot stijgbeugel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:05

Voor altijd is toch ook niet handig, want kan me wel voorstellen dat ik ze om wat voor reden dan ook er wel weer eens vanaf wil .. of vervangen .. of .. en als je dan steeds gaat moeten lossnijden en prullen etc. :+

Ja ok, maar dat wil dus zeggen dat ze alleen geschikt zijn voor mensen met korte pootjes? ;)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:12

Nee, dat zou ik ook niet handig vinden als je altijd aan de zelfde kant opstapt ivm uitrekken.
Maar hier heb ik geen last van omdat ik aan beide kanten opstap :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:31

Nouja, als je ze voor een paar euro kunt laten vastzetten en dan gewoon kan gebruiken.... of je legt ze ongebruikt in je kast en koopt een paar nieuwe riemen die al snel net zo duur zijn als nieuwe Wintec Webbers.... het is de overweging wel waard denk ik dan :)

Als je Webbers als 60 cm "werken" op jouw beugelriemlengte, dus 60 cm tussen beugelophanging en beugel, dan zouden de Barefoot riemen met max. 63 cm dus moeten passen.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:35

word de half pad (recht model) van grandeur niet meer met echt lamsvel gemaakt! he bah had ik eindelijk een keuze gemaakt tussen nep en echt ! ;)

ik kreeg een belletje van becidor...

hopelijk snel mijn zadeltje binnen (ghost firenze) {:} {:}