[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:48

Blijheid schreef:
Shirley schreef:
Dat hoeft ook niet voor mij, daarvoor zijn voldoende andere topics, maar gewoon wat met humor doorspekte ervaringen of eens een persoonlijk verhaal over een specifiek zadel of paard kan ik wel waarderen :)

Dat geld voor mij ook hoor :j Ik bedoelde het helemaal niet vervelend naar Zilfstar, alleen reactie zoals de hare zijn nu al een paar keer verwijderd en ik zou het net al Pmarena zegt zonde vinden als dit topic weggaat bij HAR en daardoor voor boomloos-leken niet/moeilijker te vinden is :)

Mee eens :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:55

Barefoot heeft wel meer dan 1 leverancier (versleten) hoor :P

Onderdelen komen her en der vandaan en het in elkaar zetten gebeurt ook her en der ter wereld bij de betere kwaliteits producenten die met hoge standaarden en veel controles werken, echt niet bij het eerste de beste habbie-babbie zaakje want als Barefoot zoiets treft dan halen ze daar de productie weer snel weg :)

Alles komt tegenwoordig uit de hoek van India, Pakistan, China enzo, zelfs de dure merken worden daar gemaakt :) Is ook geen probleem als je als producent er maar streng bovenop zit om de kwaliteit goed te houden, en zelf het ontwerp doet :)

Maar daarom bestaat er nog wel een India-uitstraling van zadels, van die zadels die een beetje uit verhouding zijn en een wat simpele / saaie afwerking hebben. De London vind ik ook zo'n gemiste kans met die saaie kniestukken... typisch die habbie-babbie uitstraling vind ik dat... maar de rest is gelukkig nog wel netjes qua verhoudingen.

Niet ineens een zweetblad dat erg groot is vergeleken met de zitting, of in een rare hoek staat ofzo.

Gelukkig want dat versterkt dat habbie-babbie-effect nog vind ik :P

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:00

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 13-02-22 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:20

En ook even de roodbruine Hildalgo de Milwaukee met suede dressuur si gel systeem.
Afbeelding

Hoop binnenkort mijn ervaringen met dit zadel te kunnen delen met jullie. *\%/*

Zou dit topic ook gewoon informatief houden en dan het huiskamer topic om weer nieuw leven in te blazen, want die is nu een beetje dood. :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:24

galaxyfizzy schreef:
Vilar schreef:
Voor degenen die graag alvast foto’s van de Easytrek willen zien, die staan natuurlijk op de site van Per Mi Cavallo die ze verkoopt. Zie deze pagina: http://www.permicavallo.nl/easytrek.php en onderin staat ook een video van de Easytrek.

Zeker een mooie prijs :j Qua uiterlijk misschien niet het allermooist, maar dat vind ik ook van veel andere zadels. Mooie pagina met foto's ook. Alleen jammer dat er in het filmpje niet gereden wordt met het zadel, dat had ik ook graag willen zien :)

Dat heb ik inderdaad bij wel meer ( en duurdere zadels ) , is toch vaak een kwestie van smaak ... ( of met een meer gericht en ervaren oog kijken, hetgeen ik dus ook mis :)) )

Leuk zadeltje, Marcella, ben heel benieuwd of je geen hinder van die grote pommel ondervindt !

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:33

Shirley schreef:
Leuk zadeltje, Marcella, ben heel benieuwd of je geen hinder van die grote pommel ondervindt !

Afbeelding
Denk dat wel meeval aangezien ik dat ook bij mijn equiflex had. ;)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:41

net echt zo'n gave Hidalgo Jerez op facebook voorbij zien komen van Buitenzinnig (Soeske heb jij die erop gezet?) Een zwart met rode. Echt KWIJL HEBBUUUUUUUUHHHHH!!!

maar ja, nog steeds geen geldboom in de tuin.

Buitenzinnig

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:44

Yup, heb ik;
Afbeelding

(mag dat hier wel?)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:35

O wauw die is wel super stoer zeg, echt wat voor jou Zilf +:)+

Zo heeft een klant een poos geleden bij mij een Cherokee besteld in zwart met bruin met rode details.
Dat klinkt een beetje "oei" maar dat is me toch een lekker pittig zadeltje geworden, echt heel erg leuk +:)+
Beetje jammer alleen dat ze hem zonder knop hebben geleverd terwijl met knop besteld was....nu hoop ik er van de week nog 1 binnen te krijgen....nu dus mèt knop -O-

Die Milwaukee vind ik ook niet mooi....ook zo'n raar uit verhouding zadelmarkt uitstraling Y;(

Die Equiflex vind ik wel heel erg mooi, zit gewoon mooi in elkaar, mooi model, mooie tooling...die fork zit er goed op, niet zo'n oncharmant in het oog springende vierkante homp zoals bij die Milwaukee....die Equiflex "klopt" gewoon en straalt kwaliteit uit :j

Super smaakvol :~

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:49

Oeh Soeske die is mooi ! Ik had die kleurencombi al eens gezien bij een dressuurmodel van Hidalgo geloof ik, maar dit is echt sjiek. :j

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:31

Wauw, die hidalgo is wel heel gaaf zeg.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:48

Het is alleen jammer dat de equiflex zo zwaar is en dat is mijn punt. Ben benieuwd hoe de milwaukee er uit ziet op de rug van een paard, want dat kan ook heel anders tonen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:49

Ja daar ben ik ook super benieuwd naar of dat er een beetje uitziet :)

Op een paard kan een mooi zadel er ineens heel sukkelig uitzien, maar een suf zadel kan ook ineens wel meevallen :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:22

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:32

O, zo is hij best leuk :j

Nog steeds een beetje lomp aan de voorkant maar dit misstaat niet verder :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:37

Ja, hij lijkt beter zo. Als hij er is maken Marcella en ik wel foto's op onze paarden :) (als hij tenminste kort genoeg is voor mijn andalusier)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:41

De lengte op de ruggengraat zal niet zo lang zijn denk ik, maar ik geloof nooit dat je hem in een zadelkast van 50 cm diep krijgt met die uitsteeksels aan de voorkant :P

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:44

Haha, nee, denk het ook niet. Als het zadel er is kan ik alle vragen beantwoorden :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:41

Je bent geweldig +:)+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:23

soeske schreef:
Ja, hij lijkt beter zo. Als hij er is maken Marcella en ik wel foto's op onze paarden :) (als hij tenminste kort genoeg is voor mijn andalusier)

Betreffende rug lengte gaat hij zeker op mijn fjord passen dat is geen probleem denk ik zo. :D

En ik kan dan ook vast wel wat vragen beantwoorden tijdens testen. ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:27

Als jullie meer off topic willen gaan kan er een HK Tag voor de topictitel worden geplaatst en dan mag er ook off topic gegaan worden.
Adverteren blijft nergens toegestaan op het forum (ook niet in HK topics) dus zojuist heb ik weer een aantal berichten verwijderd.

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:07

Hallo,

Ik heb gistermiddag een barefoot, ik denk de cheyenne, van mijn stalgenootje gepast. Het zadel lag goed, alleen ik wist niet wat voor maat pommel erin zat, een M of L. De pommel was te groot, want ik drukte op het zadel met mijn hand en de pommel raakte de schoft, ik ben er dus niet op gegaan. Verder lag het zadel goed, niet te lang en de ruggegraat lag vrij. Vanavond ga ik even het voorbeeld van de pommelmaten van barefoot uitprinten zodat ik precies kan meten welke maat ze nodig heeft. Nu heb ik dus op internet een barefoot stella te koop zien staan, met vps, vrij dicht bij mij in de buurt, en ik zit te verzinnen om die te kopen. Ik begreep eruit dat de stella een soort van limited edition is van de cheyenne, klopt dit? En doe ik er wel goed aan om een barefoot 2de hands te kopen? Op de foto ziet het er erg goed uit, netjes onderhouden, maar natuurlijk weet je pas meer als je het in het echt ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:14

Ik kom even binnenvallen...

Ik zit op het moment even in dubio voor m'n pony. Aan de ene kant denk ik; een zadelpasser laten komen en een boomzadel aan laten meten. En dan in het voorjaar weer, na de zomer weer, omdat tja, in de zomer groeit ze explosief :+

Nu snap ik dat er met boomloze zadels ook heel kritisch naar gekeken moet worden! Maar het lijkt me een stuk minder gehannes (mits het past natuurlijk).
Wel wil ik graag een dressuurzadel of in ieder geval een dressuurzit. In principe is het zadel bedoeld om met m'n bijrijdstertje actief te rijden, en ikzelf pas weer actief wanneer ik daar zin in heb :+ Op het moment rijd ik zelf helemaal niet, of in ieder geval alleen wat stapritjes.

Nu zit ik in dubio over Barefoot en Hidalgo. Als ik het goed heb begrepen, heeft Hidalgo een soort panelen die je kan verstellen? Dit lijkt me wel ontzettend prettig omdat je zo dus in feite je kussens zelf aan kan passen. Enige waar ik dan mee zit is de boom; er zit een leren boom in. Als je paard dan in de zomers flink aankomt, en dus breder wordt, gaat die boom dan makkelijk weer wijder staan? Of is dat best een moeizaam proces?
Zijn bij de Hidalgo zadels ook de speciale inlages nodig in dekjes, of kunnen deze ook met een gewone pad/zadeldek gereden worden? Of kan je net als met de boomloze zadels een pad ervoor kopen die je nog onder je gewone dekje doet, met ruggegraagvrijheid uiteraard!

Ik heb vorig jaar (nouja bijna 2 jaar geleden inmiddels) met een Randolls boomloos zadel gereden, kon ik tijdelijk van een stalgenootje gebruiken en die had er ook een soort onderlegger onder liggen met ruggegraatvrijheid, waardoor de ruggegraat goed vrij lag.
Dit zijn wel dingen die ik prettig vind om van tevoren te weten. Uiteraard ga ik er niet klakkeloos een zadel op gooien zonder eerst het fijne ervan te weten :+
Dus ik hoop dat de kenners van deze merken/zadels me hier wat verder in kunnen helpen!
Want ik word echt een beetje kriebelig van de zoektocht naar een kort dressuurzadel voor m'n pony, maar wel een die de druk correct verdeeld... Want zie dat maar eens te vinden, zonder dat het je 4.000 euro kost :+

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:21

chelle_dora schreef:
Nu zit ik in dubio over Barefoot en Hidalgo. Als ik het goed heb begrepen, heeft Hidalgo een soort panelen die je kan verstellen? Dit lijkt me wel ontzettend prettig omdat je zo dus in feite je kussens zelf aan kan passen. Enige waar ik dan mee zit is de boom; er zit een leren boom in. Als je paard dan in de zomers flink aankomt, en dus breder wordt, gaat die boom dan makkelijk weer wijder staan? Of is dat best een moeizaam proces?
Zijn bij de Hidalgo zadels ook de speciale inlages nodig in dekjes, of kunnen deze ook met een gewone pad/zadeldek gereden worden? Of kan je net als met de boomloze zadels een pad ervoor kopen die je nog onder je gewone dekje doet, met ruggegraagvrijheid uiteraard!

Het klopt dat je bij Hidalgo de kussens/panelen door middel van klittenband anders kunt positioneren. Dat is zeker handig. Ook is het niet nodig om de kussens te vullen, ze zijn van latex.
De boom past zichzelf inderdaad aan. Het is niet een heel moeizaam proces. Ideaal dus als je paard in breedte varieert.
In principe zijn er geen speciale dekjes nodig onder Hidalgo zadels. Alleen als je paard spieren mist of de ruiter wat aan de zware kant is is het aan te raden er speciale dekjes met inlagen onder te doen. Je kunt dus prima een gewoon dekje onder de Hidalgo zadels doen.
Laatst bijgewerkt door Buitenzinnig op 28-11-13 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:23

soeske schreef:
chelle_dora schreef:

Het klopt dat je bij Hidalgo de kussens/panelen door middel van klittenband anders kunt positioneren. Dat is zeker handig. Ook is het niet nodig om de kussens te vullen, ze zijn van latex.
De boom past zichzelf inderdaad aan. Het is niet een heel moeizaam proces. Ideaal dus als je paard in breedte varieert.
In principe zijn er geen speciale dekjes nodig onder Hidalgo zadels. Alleen als je paard spieren mist of de ruiter wat aan de zware kant is is het aan te raden er speciale dekjes met inlagen onder te doen. Je kunt dus prima een gewoon dekje onder de Hidalgo zadels doen.

Thanks! Dat biedt mogelijkheden! Mijn bijrijdster is nog klein en licht, en ik heb zelf moeite om uberhaupt boven de 50 kilo te komen en ik zie dat nog niet veranderen. Ze wordt wel veel aan de longe getrained nu om de bespiering erop te houden :)
Dat klinkt allemaal wel erg positief, en klinkt wel echt als dé oplossing voor m'n pony.
Dat wordt even sparen dan.. :)
Heb het wel altijd al hele mooie zadels gevonden :D