chelle_dora schreef:Nu zit ik in dubio over Barefoot en Hidalgo. Als ik het goed heb begrepen, heeft Hidalgo een soort panelen die je kan verstellen? Dit lijkt me wel ontzettend prettig omdat je zo dus in feite je kussens zelf aan kan passen. Enige waar ik dan mee zit is de boom; er zit een leren boom in. Als je paard dan in de zomers flink aankomt, en dus breder wordt, gaat die boom dan makkelijk weer wijder staan? Of is dat best een moeizaam proces?
Zijn bij de Hidalgo zadels ook de speciale inlages nodig in dekjes, of kunnen deze ook met een gewone pad/zadeldek gereden worden? Of kan je net als met de boomloze zadels een pad ervoor kopen die je nog onder je gewone dekje doet, met ruggegraagvrijheid uiteraard!
Het klopt dat je bij Hidalgo de kussens/panelen door middel van klittenband anders kunt positioneren. Dat is zeker handig. Ook is het niet nodig om de kussens te vullen, ze zijn van latex.
De boom past zichzelf inderdaad aan. Het is niet een heel moeizaam proces. Ideaal dus als je paard in breedte varieert.
In principe zijn er geen speciale dekjes nodig onder Hidalgo zadels. Alleen als je paard spieren mist of de ruiter wat aan de zware kant is is het aan te raden er speciale dekjes met inlagen onder te doen. Je kunt dus prima een gewoon dekje onder de Hidalgo zadels doen.
Laatst bijgewerkt door Buitenzinnig op 28-11-13 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt