Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:10

Bij mij is dinsdag mijn zadel weer bijgevuld. Vorig jaar begin augustus is het zadel afgeleverd, daarna eerste keer opgevuld begin oktober en nu was hij er weer aan toe. Super service en netjes opgevuld, we kunnen er weer minstens een jaar tegen voor de volgende opvulbeurt ;-)

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:31

De beugelriemen kosten €95

Ik heb ook een Premiera hoofdstel :)

Het zadel duurde 25 weken :=
Antoontje schreef:
Mooi KellyDV!

Als mijn topper weer uit de lappenmand is en toe is aan het Z (en fijner loopt op S&T), wil ik een S&T hoofdstel, bruin met lakneusriem en cognac onderlegd.
Bij mijn zadel, bruin met lak op de achterkant en cognac facing.

Hoe lang duurde het bij jou KellyDV?

PaysBas

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:31

@KellyDV: Absoluut een mooi zadel! Hoe zit het met de kleurvastheid garantie? Ben zelf zo huiverig dat een bruin zadel eerder slijtage plekken zal hebben dan een zwarte.

@Horsea_nl: 20 paarden per dag? Ik hoop wel verdeeld over 2 mensen minimaal anders kan je niet meer lopen aan het einde van de dag....

Iemand ervaring gehad Jan Pieter Weenink als fitter?

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:01

PaysBas schreef:
Iemand ervaring gehad Jan Pieter Weenink als fitter?

Yep, ikke. Ben zeer tevreden over zijn kunde en kennis. Hij heeft afgelopen dinsdag mijn zadel weer opgevuld. Vorig jaar bij het passen gaf hij eerlijk zijn mening, maar laat de beslissing in jou zelf over omdat jij degene bent die in het zadel zit en moet voelen.
Ik had van tevoren al aangegeven dat de Icons boven mijn budget gingen, geen enkel probleem, hij heeft ook niet geprobeerd om ze toch te passen of mij over te halen.
Dik tevreden dus.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:14

Ik ook! erg tevreden. Hij legde gelijk de vinger op de zere plek. Ik heb ook maar een paar zadels gepast. Ik was er zo klaar mee :D En nog steeds dol gelukkig :D:D

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:52

PaysBas schreef:
@KellyDV: Absoluut een mooi zadel! Hoe zit het met de kleurvastheid garantie? Ben zelf zo huiverig dat een bruin zadel eerder slijtage plekken zal hebben dan een zwarte.?

Geen idee!! We zullen het zien haha :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:25

Ik heb een bruine Custom en heb voorheen met een bruine Kentaur gereden. Daar rijd nu al jaren een andere amazone mee. Is niets verkleurd.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:56

Hoe lang hebben jullie gedaan over de tweede opvulbeurt? Ik heb de eerste al gehad, niet eens zo heel lang geleden, maar twijfel nu toch weer of het zadel weer gezakt is. Voor mijn gevoel zak ik soms iets scheef....

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:07

meiske, vulling zakt altijd dus kan heel goed dat het al weer in is gezakt. Ik laat in begin altijd eens in het half jaar na kijken maar dat is ook omdat me paard nog zo veranderd!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu met mijn costum veel makkelijker recht blijf zitten dan me oude zadel. Niet meer zo de neiging om op me beugel te trappen.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:16

Mij is aangeraden om 2x per jaar (1x in het half jaar) dus even te laten checken/opvullen :)
Eind April is het zadel aangekomen, en nu laten opvullen.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:19

Toch wel raar dat er verschillende dingen worden geadviseerd mbt bijvullen. Toen mijn zadel vorig jaar augustus werd geleverd zei JP dat het wrs met 3 maanden nog een keer moest worden bijgevuld. Dat was bij mijn zadel al na 2 maanden. Nu, een jaar later weer laten bijvullen en hij zei dat het nu 1-1,5 jaar zou kunnen voor het weer bijgevuld moet worden. Nieuwe wol zakt sneller in als oude wol en een nieuw zadel moet dus de eerste paar jaar wat vaker bijgevuld worden, maar 2x per jaar lijkt mij wel een beetje erg veel.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:43

Ik zeg ook 2x per jaar checken, kan zijn dat er niet iets in hoeft. Dit is bij elk zadel zo.. :) (Alleen doet niet iedereen het)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:50

Nieuwe wol zakt idd sneller, ik heb mijn zadel sinds juli, ik wacht even tot hij echt wat ingezat is (vd zomer niet super veel gereden) en dan laat ik JP komen om hem na te kijken. Hij had bij mij ook gezegd na ongeveer 3 mnd.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:22

Het is al een keer gevuld, nu denk een maand of drie geleden...
Maar bij jullie is het dus daarna een half jaar zeker goed gebleven? Ik twijfel om er nu weer naar te laten kijken...

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 07:48

Maar hij is iets gezakt? Of scheef? Waarom wil je hem nu al weer na laten kijken?

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:05

Ik heb het gevoel dat ik iets scheef wegzak af en toe...

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:56

Ohw dat is niet fijn. Maar wij zijn niet recht en paard ook niet. Als je onderkant v je zadel bekijkt is deze dan scheef? Als je zadel recht is zou ik werken aan rechtheid v jezelf en je paard anders blijf je hier tegen aan lopen ( hier spreekt iemand met ervaring!)

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 19:08

Ja helemaal blij, zadel binnen.
Nu wachten wat de da zegt donderdag!!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:43

Leuk!! Torn! Ik duim voor je.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:19

Wie raden jullie aan als fitter voor Belgisch Limburg?

LotteEnRypke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:27

kort vraagje: wat kost het laten nakijken / bijvullen van je zadel?
bedankt!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 15:03

PaysBas schreef:
PaysBas schreef:
Wordt dat suede-achtige leder niet snel kaal?
Zijn er nog meer "valkuilen" waar ik voor moet oppassen?

Welk model zadel is voor paarden met een kort rug geschikt?
Net alle modellen doorgenomen maar het viel mij niet op welke daarvoor is geschikt.

Zelfs de 17,5 inch (had een Icon Flight) was nog een stuk te lang voor mijn vrij barokke Fries.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 15:10

Caro_MarjaH schreef:
Toch wel raar dat er verschillende dingen worden geadviseerd mbt bijvullen. Toen mijn zadel vorig jaar augustus werd geleverd zei JP dat het wrs met 3 maanden nog een keer moest worden bijgevuld. Dat was bij mijn zadel al na 2 maanden. Nu, een jaar later weer laten bijvullen en hij zei dat het nu 1-1,5 jaar zou kunnen voor het weer bijgevuld moet worden. Nieuwe wol zakt sneller in als oude wol en een nieuw zadel moet dus de eerste paar jaar wat vaker bijgevuld worden, maar 2x per jaar lijkt mij wel een beetje erg veel.

En tegen mij was gezegd dat de Wolfgang modellen niet geschikt zouden zijn voor Friezen.... Omdat de boom te recht zou zijn?

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 15:22

Ik heb een Icon Flight 17.5" op m'n fries met weke rug liggen die past net ;-)
Kon een demo model overnemen, zag er nog prima uit alleen dat suede was glad geworden door vetten/gebruik denk ik.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:16

Het hangt er van af hoe de rug van de fries eruit ziet. JP gaf aan dat als je fries een verzonken schoft heeft, dat dan eigenlijk alleen de Icons passen. Mijn fries heeft net zo'n mooie schoft als de doorsnee kwpn dus daar past dan dus ook een wolfgang op.